De ce îşi face omu’ blog?

M-am întrebat eu … Copil conştiincios ce sînt, m-am repezit să văd cum au răspuns la întrebarea astea diverşi blogeri mai mult sau mai puţin succesfuloşi. Reiese că:

– omului îi trebuie loc de „guiţat” (de la ciprian cozoplean citire) făr’ de griji şi frică de repercusiuni.

– omului modern i-o trebuit înlocuitor de jurnal intim scris pe hîrtie (mhmm, nu ştiu dacă să fiu de acord că nu cred că m-aş expune chiar în aşa măsură, da’ mă rog, o fi şi exhibiţionişti printre noi –„Iote, bre, nici n-a postat de trei ori şi deja se crede membră a comunităţii blogeroase!” :).

– omul vrea să scrie, da’ vrea să primească şi feed-back (că dacă lansezi o carte, azi poate oricine cu bani nu mulţi, nu vezi steguleţe care indică de unde îţi vind cititorii şi nici nu primeşti comentarii, laude, încurajări şi înjurături pe care să le înjuri la rîndul tău. Mă rog contactul dintre cititor şi scriitor e mai puţin direct :).

– omul uneori se plictiseşte de trimis epistole celor dragi, amici, cunoştinţe etc. Şi-atunci mai bine postează şi cine vrea îl vizitează 🙂 De la a mea nobină citire 😉

– omul (mai degrabă organizaţiile) folosesc blogul pe post de site pentru pus informaţii de interes general.

– omul are ceva de spus şi crede că aşa poate face lumea mai bună (există şi naivi idealişti, slavă Domnului :).

– omul vrea să fie la modă 🙂 şi mai zice omu’ că dacă îl citesc doi, zece, doo sute de alţi oameni e buun, creşte selfestimu’ (asta e părerea mea de aproape-student la psihologie :).

Multe motive, sînt sigură că nu le-am epuizat pe toate. Da’ pe ăsta nu l-aţi mai auzit: se cere în aplicaţie pe lîngă ceveu … Parol, odată am avut de răspuns la o serie de întrebări printre care şi „Ai blog sau scrii pe undeva? Trimite-ne link.”. E drept că jobul respectiv avea legătură cu scrisul în general. Dar e bine de ştiut, de acum încolo, fraţilor, Word, Excel, B categorel şi un cît de mic blogel 🙂

De ce scriu io? Că e păcat de episoadele alea de telenovelă să zacă în sertar :). Aşa am mai multe şanse să mă descopere un scenarist de la Bollywood şi să termin, dom’le, cu viaţa asta amărîtă de om banal 🙂

Fără categorie

10 gânduri despre &8222;De ce îşi face omu’ blog?&8221;

  1. Păi cînd ajungi tu la Bollywood eu să am tricou cu „I’m relative with the scenarist!” şi o să stau în faţă la decernarea Oscarelor.. 😀

  2. Da, da 🙂 Am o singură problemă: îl facem fim de limba română şi concurăm la cel mai bun film străin? Sau în engleză ca să priceapă toată lumea? Aceasta-i întrebarea 🙂

  3. Deci rămînem la limba hindu. Şi îi tragem subtitrare în romînă fără diacritice şi cu grupurile de sunete sh, tz, k, etc. să înţelege toţi rumînii.. 😀

  4. Excelentă idee, se aprobă cu unanimitate de voturi! Auzi, tu ai zis cu ce te îmbraci la ceremonie, da’ io ce pun pe mine?!! Ceva auriu să se potrivească cu statueta?!!!

  5. Tot stau la computer minim vreo 10 ore pe zi. Mai schimb o impresie cu alti nebuni ca sa ma iluzionez ca sunt si cazuri mai disperate decat al meu 🙂

  6. Buun, s-a notat: „omu’ e nebun şi dacă tot face normă întreagă plus ore suplimentare în faţa calculatorului nu vrea să nu se simtă singur în ţăcăneala lui ” 🙂 Mulţumesc 🙂

  7. @moshcalifar
    Mare-n trafic eventual, că în înălţime, dacă n-am crescut cînd m-a dat mama la baschet, acu’ nu mai am şanse 🙂

  8. Pingback: De ce blog si nu site de stiri ! : Bebe’s Blog !

  9. Pentru că băiatul de pe succesuriletalepunctcom are activată moderarea comentariilor, las şi aici ce i-am răspuns:
    „De bun simţ este ca atunci cînd scrii un blogg, s-o faci respectînd nişte norme de bun simţ, legate de: topică, punctuaţie, plasarea corectă a cratimelor (”vrei blog e simplu sa til faci dar daca vrei” corect este “ţi-l”) şi să scrii dracului cu diacritice că de aia tastatura şi Windows-ul permit scrierea în j’de mii de limbi, inclusiv limba romînă. Dacă ai fi citit cu atenţie sau măcar cum trebuie, pe diagonală, articolul nostru, nu ţi-ai mai fi pus atîtea întrebări şi n-ai mai fi pierdut timp inutil elaborînd acest articol, care ar fi putut fi unul chiar bun, în fond. Te mai aşteptăm în Cronică. :mrgreen:

Lasă un răspuns

