Episodul 5 – dedicat Inei pentru că merită :)

˝Oana ramîne o ţîră singură, dar îi trece˝. Mijloc de aprilie 2006.

S-o luăm cronologic zic io, altminteri iubitoare de ordine în această lume caotică … Fragmente de jurnal:

Duminică: La prînz Zlatko a plecat la sîrbi pînă marţi. Io am dat o raită să văd Jarunul (asta-i o bază sportivă cu lac şi copăcei aproape de unde stăm noi). La un moment dat am şezut pe o bancă să admir frumuseţile patriei (ocazie cu care am văzut că există în Zagreb şi gagici mai puţin elegante şi arătoase decît cele care se fîţîie prin centru: geacă de piele neagră şi pe deasupra vestă albă de fîş pentru efect maxim, combinaţii de vişiniu puternic cu verde fosforescent, ştrampi lycra la adidaşi, o minunăţie :).


Şi şezînd eu şi contemplînd, trece un cuplu pe lîngă mine, tinerei, ea dezbrăcată deşi gradele nu erau multe. Ea lui: „Uite, ai văzut-o pe fata aia? Seamănă cu Harry Potter”!. Am zîmbit şi m-am gîndit: oare despre cine vorbesc? Doar că nu era nici o altă fată în jurul meu aşa că e clar despre cine vorbeau 😉

Luni: M-am bucurat de linişte şi libertate. Am citit cu nesaţ în română: ziare, Dilema veche – să le dea Dumnezeu sănătate că o publică online şiii, surpriză-surpriză: Iubirea faţă de aproapele! Cartea lui Pascal Bruckner, în ce limbă? ÎN CROATĂ 😉 Acuma adevărul e că nu ştiu dacă faptul că am priceput cîte ceva se datorează citirii prealabile în română sau cunoştinţelor mele de limbă nouă.

Cu vorbitul în schimb stagnez 😦 În ciuda hotărîrii de a nu mai fi stresată că fac greşeli: să se vadă, dom’le, că sînt străin! Şi că mă străduiesc cu limba lor care este melodioasă ca un ciocan pe nicovală şi pe care nici ei n-o ştiu bine 🙂 Altminteri adaptez bine, încă nu sînt suficient de integrată cît să sufăr că Argentina a bătut Croaţia în cupa Davis, dar orişicît 🙂

Marţi: Am avut timp de meditat cu privire la fericirea în doi şi am ajuns la 5 concluzii care arată clar că decît singurel – mai bine cu căţel, decît unicat – mai bine sigur cuplat:

1. ai cui să-i dai ghionturi cînd se sforăie în pat! Pe această cale ţin să remarc utilitatea tehnologiei moderne – telefonu’ lu’ Zlatko ştie să înregistreze sunete şi de fiecare dată cînd vreau să-i dovedesc că sforăie printr-o înregistrare se aprind nişte luminiţe care îl fac să nu mai sforăie 🙂 Hehe, pe vremuri trebuia să te descurci cum puteai folosindu-se numa’ de cot şi zgîlţîieli 🙂

2. cînd spui: „Nimeni în casa asta nu spală vasele!“ are sens! Adică mai există cineva care, teoretic, ar putea să spele vasele 🙂

3. ai pe cine consilia, voluntar şi neremunerat, cu privire la asortarea pantalonilor cu cămaşa, cravata sau sacou’, papucii 🙂

4. ai pe cine să baţi la biliard, badminton, darts! Sau are cine să te bată 😉 Aoleo, asta a sunat rău: Stop violenţei domestice!

5. ai de cine face mişto cînd găseşti pe compiuter poze cu fundurile majoretelor de la campionatu’ de volei pe plajă de astă-vară 😉

Apropo, bancu’ ăla cu solidaritarea între femei şi solidaritarea între bărbaţi nu-i banc! Pe bune, aşa se întîmplă!!!

Care banc? Ce înseamnă solidaritatea între femei: soţia ajunge dimineaţa acasă, soţul întreabă unde a fost, soţia zice că la o prietenă, soţul le sună pe toate cele 10 prietene, nici una nu confirmă. Solidaritatea între bărbaţi: soţul ajunge dimineaţa acasă, soţia întreabă unde a fost, soţul zice că la un prieten, soţia îi sună pe toţi cei 10 prieteni, 8 confirmă că aşa stau lucrurile, ceilalţi doi jură că soţul se află încă acolo :):)

Josip, prietenul cel mai bun al lui Zlatko, s-a jurat ca el l-a obligat pe Zlatko astă-vară să facă pozele alea :)”

Cam atît, revenim în curînd cu episodul 6, „Oana şi Paştele lor“! Nu e înjurătură 🙂

Later edit:

versus

9 gânduri despre &8222;Episodul 5 – dedicat Inei pentru că merită :)&8221;

  1. Acu’ ( ca suntem intre noi ) chiar nu esti nici un fel de ruda nimicutza cu Daniel Radcliff ala ? marturiseste…:D

  2. @moshacalifar

    Aşa-i că semănam? Dacă mi-ar fi adiat şi briza prin păr, ai fi zis că sîntem din aceeaşi poveste 🙂

  3. Daca aveai bagheta magica iti faceam si declaratii, poate ma „loveai” cu un lingou de aur, doua, trei…Dar asa….:D

  4. Păi n-ai toiagul proprietate personală, moşule? Sau ăla nu e fermecat? 🙂 Îmi pare rău că baghetă momentan n-am, da’ pot să fac rost de la brutăria din colţ – minuni nu face, da’ e minunată 🙂

  5. Nu merge cu auto-imbogatirea , legenda nu mentioneaza , cica numai „pe altii ” pot imbogati cu toiagul ala baga-mi-as… 😀

  6. Hehehe – da’ tot legenda zice că după ce îi îmbogăţeşti, îi bate Dumnezeu şi pierd tot. Mai bine sărac, da’ cinstit 🙂

  7. @valive

    Ehehe, e de pe vremea cînd Harry era un puşti, nici coşurile nu-i dădusesră 🙂 Varianta 2 e lucrată cu mijloace precare (Paint:) că mai mult nu stăpînesc 🙂

Lasă un răspuns

