Episodul 6

Aprilie 2006. Oana şi Paştele lor.

Pauză publicitară pentru a face puţină promovare Croaţiei. Într-o zi de sîmbătă domnul Tomşici şi-a zis să-şi distreze partenera şi i-a propus o plimbare pînă în Rijeka şi Opatija.
„După cum veţi observa în imaginea următoare, ai dreacu’ croaţi s-a luat după domnu’ Mazăre, da-i-ar Ăl de Sus sănătate că a făcut din Constanţa paradis tropical! Au furat ideea cu palmierii, dom’le, să-mi spargă pieptul inima ce se umflase de mîndria ce-am simţit! Altfel balcanici ca noi că în Elveţia n-am văzut ditai vila cu rufe întinse la uscat pe balcon (mic comentariu răutăcios pentru că croaţii zic despre ţara lor că e o Elveţie … )“

Era sîmbăta dinainte de Paşte, deja se auzeau turiştii nemţi, francezi şi italieni, iahturile poposiseră în port, peştii înotau veseli, soarele strălucea pe cer, Oana era încîntată de liniştea din provincie. S-a concluzionat că cel mai bine e să vizitezi coasta înainte sau după sezon căci nu-i prea cald şi nu-i prea mare înghesuiala.

„Trece plimbarea, vine Săptămîna Mare şi-mi aduc şi eu aportul la pregătirile de sărbătoare. Şi la ei ca şi la noi înainte de Paşte se face curăţenie generală, se găteşte, se găteşte şi se găteşte după care se fac prăjituri 🙂 După care toată lumea se chinuie să mănînce toată mîncarea. Nu se papă miel, ci şuncă de porc fiartă, păsăret cu mlintzi – astea-s nişte foi subţiri de aluat care au fost coapte pe plită, lăsate în pace după care se rup bucăţi şi se stropesc cu zama de la pasăre …

Oo se colorează (sau se cumpără gata încurcubeiate de la alimentară), dar se pare că importanţa lor nu-i aceeaşi ca pe la noi – adica Nena, mama lui Zlatko, a facut cîte unu’ şi jumate de căciulă. Cozonacul e la ordinea zilei. De postit se posteşte facultativ, postul aici însemnînd renunţarea la ceva ce altminteri îţi face plăcere, poate fi carne sau dulce, ţigari sau bere, aproape niciodată toate deodată 🙂 În Vinerea Mare toată lumea posteşte adică se manîncă peşte la masa de prînz. La biserică nu se merge noaptea, ci dimineaţa la prima oră (6.30). În rest nebunie totală la cumpărături! Parcă era sfîrşitul lumii! La televizor filme cu Iisus, anu’ astă a fost ăla regizat de Mel Gibson, pe la voi care a rulat?

Mama lui Zlatko mi-a zis că să sărbătorim şi Paştele ortodox şi io am zis hai, am să vopsesc ouă muulte şi ea a zis că face o prăji (io am să zic că ce buun a fost cozonacu’ … manipulăm, manipulăm :D.

Duminică am fost iar la Familie ca să sărbătorim împreună, au fost şi nişte rude, a fost bine pîna la urmă. Deşi de enervat, tot m-am enervat. Căci partea masculină a familiei Tomşici nu numai că nu a ridicat un deget s-o ajute pe mamă-sa (asta e vina ei că i-a învăţat prost, junioru’ măcar a mai întrebat cu juma’ de gură dacă e nevoie de el în bucătărie la care i s-a răspuns că NUUUUU), dar nici măcar să-i aprecieze o săptămîna de lucru în bucătărie?!!! Să fi zis un „Mama, ce bun e tortu’!“, „Vai, tu, ţi-a crescut cozonacul!“, „Ce bine arată curcanul la cuptor! Aaaa, e găină?!!“. Ceva, acolo … măcar de mlintzi să fi zis ceva că io am asudat lîngă sobă să-i coc, ‘tu-le …

Mi-am zis io mie în gînd că la ei n-au decît să se comporte ca domnii pe plantaţie, eu am s-o ajut şi complimentez pe biata femeie că n-a greşit cu nimic, însă lui Tomşici junior i-am pus în vedere că o să-şi ia şuturi şi are să doarmă pe balcon dacă se comportă aşa în uniunea noastră consensuală! Păi ce? Să nu se bucure c-a scăpat de mă-sa, că a dat de mine :)“

4 gânduri despre &8222;Episodul 6&8221;

  1. Ah, nu gaseam palmierii…aici erau. Mishteaux, vorba ta e ceva cosmic : aici e cu haleala, ultima-mi blogareala e cu lubenitze 😀

  2. Da, recunosc, palmieru’ matale e mai mare (şi vizibil) decît palmierii mei 🙂 Lubeniţele mi-au făcut deja poftă 🙂

  3. Aoleu, încă eşti beteag? Las’ că te faci tu bine şi să vezi atunci năvală la pepeni 🙂

Lasă un răspuns

