Am o grămadă de prieteni

Disclaimer: Acesta este un exerciţiu de imaginaţie. Orice asemănare cu realitatea a fost atent exploatată şi exagerată.

Am o grămadă de prieteni. Daaaaa. Nu-mi ajung deştele de la mîini şi de la picioare ca să-i număr. Îşi amintesc de mine cînd au nevoie de o traducere („Hai, mă, că io n-am chef să traduc 40 de pagini …” – Da’ ce? Eu am ?!! „Plătesc cît face!” Cînd le zic un preţ de dumping strîmbă din nas: „Ei, dacă nu vrei, nu vrei …”). Sau cînd le trebuie partener de biliard.

Ne vedem cînd n-au cui se mai lăuda (vor deveni taţi, au maşină nouă sau ulcer), deşi nu ne-am mai auzit de un an. Sau cînd au nevoie de privitor pentru MILIOANELE de poze făcute în vacanţă (de o calitate jalnică! Cîinele meu pe care nu-l am ar face treabă mai bună dacă i-ai da un aparat foto să se joace cu el!). Sub cascadă, lîngă cascadă, deasupra cascadei, împreună sub cascadă, numai eu sub cascadă, eu botos lîngă cascadă, iubi cu faţa la cascadă etc.

Eu zîmbesc frumos şi zic: „Ceeee faaaain!” precum Clara din „Casa spiritelor”  a Isabelei Allende – v-am zis că mă pun pe citit, v-am impresionat? :). Ştiu că asta vor să audă. Omul e un animal social, are nevoie de cerc de amici (serios?!!!), de-aia nu pot să le zic niciodată: „Da’ alege, fratele meu, trei poze relevante şi mai cer eu dacă e !!!”

Prietenii mei se interesează de mine. Daaaaa. Mă întreabă: „Ce mai faci?” exact în momentul în care de-abia aşteaptă să fie întrebaţi de sănătate şi/sau să se plîngă trei ore.

Ne ascultăm reciproc, eu şi prietenii mei. Daaaaa. Eu îi ascult cu răbdare maximă dacă au probleme existenţiale. Uneori îndrăznesc un: „Ştii, şi mie mi-e …” la care mă încurajează imediat, dragii de ei: „Lasă, dragă, o să fie bine …”.

Mai nou îşi aduc aminte de mine cînd au întrebări despre turismul în Croaţia sau nevoie de cazare ieftină (pun pariu că, dacă mi-aş deschide pensiune în Pula şi i-aş cinsti pe toţi cu casă, masă şi antren, mi-ar creşte numărul de prieteni ca traficul într-o zi cu subiect incitant :).

Prietenii mei nu sînt deloc invidioşi pe mine. Nuuuuuu. Dimpotrivă. Ei se bucură din suflet pentru realizările mele cînd concluzionează oftînd prelung: „Ei, ce-ţi pasă ţie … „, după care continuă să se lamenteze că lor le e greu, săracii.

De-aia de-abia aştept să-mi iau căţel 🙂

P.S. Am auzit zicătoarea: „Sex is overrated”. Eu aş propune una nouă: „Friendship is waaay overrated”. Oi fi io dezamăgită de oameni? Mi se mai întîmplă 🙂 Sau îs oamenii mai mult decît egoişti?

P.P.S.

– Ce zici? Să public postul ăsta? Parcă-i prea serios …
– Păi depinde ce vrei cu el.
– Vreau ca cititorii să se gîndească un pic la ce e aia prietenia, că nu-i numa’ profitat de omul de lîngă tine şi dat cu flit cînd nu mai ai nevoie de el.
– Eşti sigură că prietenii tăi, ăia adevăraţi, n-au să se ofuscheze?
– Iar n-ai citit cu atenţie: e un exerciţiu cu exagerări. În plus, prietenii mei adevăraţi nu-s prieteni, sînt familia mea de nepoţi, nu aveam cum să fac referire la ei 🙂

14 gânduri despre &8222;Am o grămadă de prieteni&8221;

  1. Bine-ai zis şi tu atunci! Cred că subconştientul meu a înregistrat articolul, a mai înregistrat şi alte chestiuni, a amestecat ingredientele şi azi a ieşit felul doi 🙂

    Technically, „Am o grămadă de prieteni” poate fi considerat comentariu la „Enervant” cu completări şi adăugiri 🙂

  2. Ce bine ne-nţelegem noi doi/Parcă nu mai sun alţii ca noi/Ne ghicim dintr-o simplă privire/Ce biiiiiiiiiiinee e-nţelegem noi dooooooooooi!! 😀 😉

  3. Cum spuneam, pe mine mă calcă pe bătături ca un „prieten” să mă viziteze, sau să ieşim la o bere, sau la un Cico..şi să-mi turuie despre ce-a mai făcut el cu „cel mai bun preten” al lui/al ei..Păi, poola mea…atuncea ce mă mai cauţi frate..?
    Sau mă mai enervează „prietenii” care nu recunosc niciodată că eu am capacităţi, că sunt inteligent, că sunt descurcăreţ, etc., în schimb pun toate reuşitele mele pe seama norocului, pe seama circumstanţelor favorabile care m-au adus la un anumit punct. Ceea ce este şi mai ciudat este că atunci cînd încerci să-i pui la punct, tot ei sunt ăia care se supără pe tine.. 😦

  4. Ducă-s-ar în fras! Decît aşa, mai bine porcuşor de Guinea sau plăntuţe (căţel doar cînd oi avea casă cu curte :). Deci nu-s singura cu frustrări în domeniu …

  5. Io prefer serialu’ „FRIENDS” Despre restu’ n-am chef sa discut, e prea mult, e prea cald, mi-e prea lene

  6. @moshcalifar

    Păi să-mi pun un reminder şi să reiau tema mai la iarnă … Sau te duci la ski cu prietenii? 🙂

  7. Foarte mişto postarea, oana şi foaaaarte adevărată! Ai fi zis că vorbesc eu, din proprie experienţă. „Prietenii” mei, când vorbim la telefon şi le spun chestii naşpa care mi se întâmplă, probleme, râd din toată inima. Dar ştii cum?! Cu poftă imensă, aţâţându-mi detaliile cu un „hai mă, pe bune?!? Ha! Şi?!” Când le spun de bine sunt apatici gen „mm, îhî, mişto, auzi da…cu „problema” aia ce-ai mai făcut?” Dacă încep să spun de problemă discuţia se animă iar, dacă nu, se termină brusc cu un „hai că mai vorbim!”.
    Şi mai am nişte „prieteni” nepreţuiţi, care orice-mi cumpăr eu scump, „au auzit ei că e o porcărie, face probleme, şi-a luat şi x şi e foarte nemulţumit! te-ai păcălit, trebuia să mai aştepţi”. Dar invariabil! După o vreme, ce să vezi?! Îşi iau exact aceeaşi chestie. Explicaţia: „lotul ăsta e bun! Ştiu ei din sursă sigură!”

  8. @innuenda

    Mulţumesc pentru aprecieri şi pentru excelenta contribuţie 🙂 Am zîmbit şi am dat din cap a aprobare cît timp am citit experienţa ta 🙂

  9. @innu
    exact aşa păţesc şi io. Oare avem noi trei vreo problemă de comunicare cu „pretenarii” sau problema e în curtea lor? 😦

  10. Pingback: Concluzie cu trandafir galben « Cronica unei vieţi. Banale.

Lasă un răspuns

