Episodul 10

Mai 2006. Oana şi uglikohidraţii sau „Din învăţăturile lu’ Oana pentru ca tot poporul supraponderal să profite” 🙂

Oana nu se mai cîntărise din vară, de cînd declarase război cîntarului care, atunci cînd nu minte, dezinformează. Deci habar nu avea cîte kile are. Însă se simţea bine, Zlatko nu zicea nimic cum că s-ar fi rotunjit, viaţa decurgea normal cu oareşce activităţi fizice care o făceau să se creadă chiar sexi. Pînă-ntr-o zi cînd observă că suflă greu la deal. Hopa. Cu o altă ocazie observă că pantalonii ei raiaţi o cam ţin, iar geaca cea portocalie se mulează prea rău pe poponeaţă … Hopa număru’ 2 …

Întîmplarea a făcut ca săptămîna trecută să îi vizităm pe amicii noştri. Văzînd-o pe Ljerka la fel de sprintenă şi de uşoară cum e de cînd a terminat cura de slăbire de anul trecut am întrebat-o: „Da’ tu nu ai pus kilele la loc?!!!” şi am cerut detalii despre dieta ei de 90 de zile. Ulterior m-am informat despre diverse tipuri de cure pe net ca nu carecumva să scăp de kile şi să dau de alte belele, carenţe şi alte alea. Am combinat toate informaţiile găsite, experienţa mea anterioară cu slăbitu’ şi rezultatele analizei obiceiurilor mele alimentare ce a purtat titlul sugestiv: „Io cu ce am greşit?” şi am inventat dieta à la Oana 😉

Acuma nu ştiu cît vă interesează detaliile că voi sînteţi nişte slăbuţi. Vă zic doar că dieta asta e bazată pe aia IUEN cu salată şi grătar în prima zi (nu salată de biof :), cartofi/orez/fasole a doua zi, paste a treia, numa’ fructe în a patra şi iar de la cap 🙂

Mi-am notat şi în jurnal ca să ştiu cum merge treaba cînd vă relatez.

Prima zi: E mai uşor decît credeam! Nici măcar nu mi-a fost foame pînă la 3! E drept că am dormit pînă la 11.30 şi că ieri undeva înainte de miezul nopţii am înfulecat zece mititei în Ivanić Grad, da’ am început sub auspicii bune. Hai România!!! Cîntarul arată 63,70. Cîîît?!! Am făcut supă şi pilaf cu pui. Io azi manînc puiul cu salată, mîine manînc orezul. Şi azi şi mîine am supă. Încă raţionez. Am găsit şi un imn pentru dieta mea: Olivia Newton John, „Aaaall Iiii neeeed iiis the air that I breathe and … to love you” – hihihi.

A doua zi: Sînt oarecum obsedată de schimbarea din viaţa mea, numai la asta mă gîndesc, am citit cartea dată de Ljerka în care e explicată dieta, am căutat info pe net, vorbesc o grămadă despre „dieta mea”. Săracu’ Zlatko şi biata Ljerka – a fost învestită în funcţia de coach personal, îi scriu în fiecare zi despre starea naţiunii exersînd astfel scrisul în croată.

A treia zi: Citesc Gunter Grass, premiul Nobel pentru literatură în 1999. Poveşti adevărate despre al doilea război mondial, despre suferinţe şi foame – dieta mea autoimpusă pare o joacă de copii … Mă pregătesc sufleteşte pentru Ziua de Fructe … Azi am făcut o pizza. Mă însoţeşte la tot pasul o stare de „foame”, cred că e mai mult psihologică, coach-ul meu zice că nu mi-e foame, ci doar mă gîndesc la ce n-am voie şi tînjesc după fructul oprit. Şi maimuţa învelea ciocolata în staniol cum zice Z. 🙂

A patra zi: Mi-am făcut ghiveci de legume, iami :). A ieşit destul de bun. Însă am avut proasta inspiraţie să merg la înot – după am întotdeauna poftă de mîncare, azi mai ales … Deci a se înota în oricare altă zi. Am adaptat atîta reţeta Ljerkăi că nu mai seamănă cu originalul decît pe ici pe colo, în punctele esenţiale – decid să schimb imnul dietei. De acum va fi: „Iiii diiiid it myyyy waaaay” :).

http://flickr.com/photos/skeptict/43434172/

A cincea zi: Am supravieţuit zilei de ieri! Iuhu!!! Coachu’ mă felicită şi îmi zice că e mîndră de mine că am rezistat primul tur. Azi am mîncat o banană de dimineaţă, două ouă pe la 12 şi ceva, peşte cu Zlatko la prînz şi ghiveciul rămas de ieri. Seara caşcaval şi iaurt. Se cheamă că le-am cam combinat, da’ aşa am simţit că-mi trebe. Am făcut o listă cu mîncărurile care îmi plac mie pe zile în care le pot mînca. Mîine fasole bătută cu castraveţi muraţi. Poimîine plăcintă cu varză – iuhu. Seara am fost la alergat cu Zlatko. N-am căzut de pe picioare, da’ nici mult nu mai aveam 🙂

A şasea zi: Realizez că senzaţia de foame (metafizică) a dispărut! Aoleo, ce mă fac? Păi omu’ care se ţine de cură trebe să fie înfometat, prost dispus şi nervos?!! Io nu-s aşa … Poate delirez :). Nu contează căci cîntarul arată tot mai puţin. Azi a fost o zi însorită, l-am scos pe Zlatko la Jarun la o cafea pe terasă şi la un badminton.

A şaptea zi: Azi e duminică şi ar fi trebuit să merg la mama soacră la masă, da’ n-am chef de explicaţii de ce io nu mănînc aia şi ailaltă aşa că l-am trimis pe Tomşici singur să reprezinte familia, io pretextînd că am de lucru. Şi am avut – de făcut plăcinta cu varză. Fraţilor, o minune! V-aş invita da pînă ajungeţi se termină. Mă laud mamei care zice că vrea şi ea reţeta de slăbit aşa că mă pun pe scris.

Nutriţionistu’ de serviciu. Pentru întrebări, nelămuriri şi comentarii nu ezitaţi să mă contactaţi. M-aş bucura să fiu şi io coach-ul cuiva.”

Aici se încheia scrisoarea Oanei către ai ei. Dieta ei a mai durat fix 5 zile în care a făcut mişto de nefericiţii care s-au apucat de dieta aia cu trei zile mîncat numa’ orez fiert fără sare şi de cei cu supa de varză 🙂 Dar s-a plictisit la un moment dat şi şi-a zis: „mai bine grasă şi frumoasă”. Şi a renunţat la fel de neaşteptat cum s-a apucat 🙂 Probabil că i s-a făcut dor de uglikohidraţi care-s carbohidraţi croaţi 🙂

16 gânduri despre &8222;Episodul 10&8221;

  1. măi, io dacă ar fi să mănânc mai puţin decât mănânc deja (pentru a slăbi vezi doamne) nu ştiu ce s-ar întâmpla! aşa că şi io am adoptat dictonu’ „mai bine grasă şi frumoasă” sau „ce bine măcar că m-a făcut mama deşteaptă”! 😛
    problema este că tot trebuie să slăbesc şi io cumva, aşa că-mi rămâne efortu’ fizic! numa’ că la naiba, vine iarna!! 😛

  2. Dora dragă, dă-mi voie să mă dau înţeleaptă 🙂 Cura de slăbire nu poate fi un scop în sine. Ea poate fi doar mijloc. Io zic că şansele de succes îs nule dacă omu’ îşi zice: trebe să slăbesc. De ce? Ca să fiu slab (şi mumos?). Invariabil va ajunge la concluzia mea şi a ta 🙂

    Daaaaar, dacă îţi propui să termini ascensiunea pe Vršič în mai puţin de o oră, te antrenezi şi slăbitul vine de la sine 🙂 Cred că din perspectiva asta trebe analizată problema: ce nu pot să fac din cauza kilelor mele, dar aş face cu plăcere? Păi fă cu tot cu kile şi au să dispară la un moment dat …

    Altminteri io nu-s de acord că trebe să fim toate 90-60-90 că nu sîntem bibelouri … Important e să te simţi bine în pielea ta. Dacă ţie ţi-e bine, ce zic alţii nu ar trebui să conteze.

  3. am înţeles ideea, însă asta cu ascensiunea nu m-a convins… n-ai văzut pozele mamanului din tinereţe (când avea aproape 90 de kile) cum urca ea pe bucegi şi făgăraş?!? deci şi cu kile se poate… 😉

  4. @dora

    Nu zic că nu se poate, dar mai este o plăcere? Sîmbătă am văzut oameni mai durdulii ca mine dîndu-şi duhu’ la deal. Am văzut şi oameni mai slabi ca mine dîndu-şi duhu’ la deal şi n-am înţeles de ce se chinuie. De fapt poate erau adepţi ai teoriei mele 🙂

    Şi întrebarea nr. 2: dacă poţi cu 90 de kile la munte, de ce să slăbeşti atunci? 😀 De-aia că idealul de frumuseţe din revistele fotoşopate e altul?

  5. majoritatea pretenilor muuuult mai slabi decât mine îşi dă duhu la deal (cea mai recentă experienţă a fost deluşoru de la codlea unde era să se lase cu leşin…)
    răspuns întrebarea 2: „da’ prestiju’ domle, prestiju’!!!”

  6. peseu:
    deci dacă m-am îngrăşat, înseamnă că stau prost şi la capitolu’ ăsta?!?
    ionuţuuuuuuuuuuuu!!!

  7. peseu2: este exerciţiu fizic aerob doar dacă îl practici în pădure!
    (sub)plapumioara este anaerobă… 😛

  8. @dora

    1. Ai văzut? Din punctul meu de vedere prietenii cu carne macră îs cei cu problema, nu eu sau tu 🙂 Dar priorităţile sînt diferite, dacă ei îs fericiţi aşa … 🙂

    2. Dom’le, să-ţi zic şi ţie cum mi-a zis-o Z.: „Oana, dar ştii că nu eşti cea mai frumoasă fată din lume …” :):) Ce prestij atunci, dom’le, ce prestij ? 🙂

    3. Nu ştiu, nu mă bag 😀

    4. Cardio este în orice caz :):):)

  9. Of, jubilam deja că am ocazia să am şi eu coach-ul meu personal. Şi când am ajuns spre finalul postului m-am desumflat brusc (din păcate doar la figurat! :P).
    Nu că aş vrea să fiu ca vreo manechinuită, dar am pus ceva kile pe mine şi nu prea mă mai „încadrez” bine în ţoale! Cum bani de altele noi (adică schimbare totală a garderobei) nu se întrezăresc, cred că am să pun gura-n pod şi să mă rog ca Bitman „Vreau o minune!”.
    Dacă te răzgândeşti sunt pregătită să negociem onorariul. 😀
    P.S. Şi reţeta de plăcintă cu varză mi-ar prinde bine, pentru că, spre ruşinea mea, poate, niciodată n-a gustat gura mea asemenea bucate!

  10. Dragă Anya, io coach în continuare vreau şi pot să fiu 🙂 Din seria cine nu face învaţă pe alţii 🙂 Fiind prima mea clientă (ca să nu zic cobai:), sfaturile îs moca 🙂 Între noi fie vorba cura asta de slăbire dă rezultate (mai ales pe termen scurt şi mediu), da’ trebe să fii taaaare hotărît!

    Acuma, dacă vrei, îţi trimit mai pe larg ce înseamnă ea şi bonus reţeta de plăcintă cu varză 🙂 Ne vedem la tine la o cafea? 🙂

  11. Auziţi fetelor, soră-mea (care are un corp enervant de perfect)are o teorie, când aude că cineva e la cură de slăbire. Zice: Vrei să slăbeşti? Nu te mai gândi la mâncare! Şi atunci corpul o să-ţi ceară numai când îi e foame, cât îi trebuie! Nu o să mai mănânci de poftă sau de foame falsă, indusă de reclame. Dar dacă tu te gândeşti toată ziua la mâncare, cum s-o alegi, cum s-o combini, cât să mânânci, când (cu pretextul că îţi supraveghezi dieta) devii obsedat de ea. Şi ăsta e ultimul lucru de care ei nevoie. Foamea e un proces de autosugestie.:)

  12. Bubu, gata, m-ai convins, mă duc să-mi fac 🙂 Stropim şi cu un suc de struguri fermentat? 🙂 Mulţumesc pentru vizită, nu-n fiecare zi trec VIP-uri pe la noi 🙂 Ne auzim după apocalipsă 🙂

    Innu, foarte înţeleaptă sora ta! Acum îmi dau seama că singurele dăţi cînd am reuşit să dau jos vreun kil NU ţineam nici o cură 🙂

Lasă un răspuns

