O întrebare de la un comentator

Aţi văzut ce-a întrebat Iru?

Daca ceea ce faci (si apoi expui) e imoral, asta te face u om mic sau daca ceea ce crezi / gandesti e derizoriu? (nu e legat de subiect)

Vorbeam despre Curvette, of course, tot respectul ei sau lui că ne incită (sau excită :P) de atîta vreme 🙂 Să dezbatem azi pînă la cap problema şi s-o lăsăm în plata Domnului apoi 🙂 Azi despre prostituţie şi alte belele mai mari.

Eu zic că prostituţia nu-i cea mai mare nenorocire de pe lume. E un serviciu, unii sînt pregătiţi să-l ofere contra cost, legea cererii şi a ofertei conduce piaţa, e minunat. Nu vorbim despre trafic de fiinţe umane aici. Aia e altă mîncare de peşte. Vorbim despre curvete care vor să cîştige bani în felul ăsta.

Sper ca cineva să aducă vorba despre „degradarea umană” pe care o suferă fiinţele astea de se ocupă cu cea mai veche meserie din lume. Am avut cîţiva şefi la viaţa mea care m-au făcut să mă simt ca un nimic. Din vorbe. Dacă nu mi-aş fi luat bocceluţa şi n-aş fi plecat mai departe în căutarea altui şef cu fitil scurt şi complexe de inferioritate revărsate pe subalterni, în cîţiva ani aţi fi putut şterge pe jos cu mine … Repet, fizic nu mi s-a întîmplat nimic.

Cîţi dintre noi nu se „prostituează”? Eu accept să traduc texte scrise prost pentru bani. Un an de zile am lucrat cu copchii de baştani şi le-am îndurat mutrele (părinţilor, kids I can handle). A fost supt demnitatea mea ca tot felu’ de Jiji să se uite de sus la mine, dar am făcut-o. În trecut, vă ziceam, am acceptat să fiu maltratată zilnic tot pentru salariu. Care e curva mai mare? O Curvettă care măcar cîştigă din asta un ban serios sau cine se amăgeşte zicînd că se poate mai rău?

Nu-nţeleg de ce în general avem senzaţia că curvele îs (mai) păcătoase decît solicitanţii. E că legea pedepseşte prostituata şi pe managerul ei, nu pe cel care a cumpărat? Cînd de fapt, problema e a celui care simte că trebuie să cumpere sex … El răneşte familii, dacă are, sau se autoflagelează, dacă n-are.

Deci să concluzionez: e mai grav să minţi, să furi, să ucizi. Deci dacă scrii despre prostituţie (bine), eşti artist din punctul meu de vedere.

Dacă scrii despre cum ai violat, deşi nu ai făcut-o, eşti iar artist. Cum spunea Pascal Bruckner odată: mai bine scrii despre demonii tăi decît să-i laşi să-şi facă de cap în realitate.

Dacă ai păcătuit (la mine imoralitate şi păcat e totuna şi înseamnă facerea de rău intenţionat celorlalţi) şi scrii despre asta, eşti crud. Dacă legea pedepseşte actul tău, ar trebui să plăteşti. Şi dacă legea nu prevede, nu te-ngrijora, oricum vei plăti într-un fel sau altul.

În cazul ăsta răspunsul meu la întrebarea lui Iru ar fie: da, dacă ceea ce faci şi expui e imoral, atunci eşti un om mic şi ce gîndeşti nu ar trebui să intereseze … Părerea mea, părerea voastră?

Fără categorie

16 gânduri despre &8222;O întrebare de la un comentator&8221;

  1. hihi, se vede că suntem din acelaşi aluat, pentru că gândim la fel! îmi amintesc cum se uita tata urât la mine când mă apuca spălatu’ sau călcatu’ sau cârpitu’ şosetelor duminica şi cum se indigna „hai măi, doruleţ… îţi faci păcate!” şi io replicam: „îs păcate mai mari pe lumea asta decât cârpitu’ şosetei duminica, şi dacă chiar oi păcătui , răspund io în faţa justiţiei divinităţii, nu tu!” 😛
    în rest, io îs de părere că e relativă asta cu păcatele. pt că întotdeauna ce nu e păcat pt mine, e păcat pentru altu’… (vezi demonstraţia de mai sus); nu ştiu sincer cum aş putea răspunde la întrebarea lu iru… 😦
    ca să citez dintr-un film, „viaţa e complexă şi plină de aspecte”. depinde din ce unghi priveşti. şi am mai învăţat că nu întotdeauna victima e victimă (sau personaj pozitiv) şi agresoru’ e agresor (sau personaj negativ). mai depind multe şi de intenţie (cum ai spus şi tu).

  2. Este, este. De-aia nu mă uit eu în gura Bisericii cînd vorbeşte de păcate şi nu-s de acord cu „Fă ce zice popa nu ce face popa”. Vorbim de Biserică ca model de moralitate, bineînţeles 😀

    Eu am învăţat la viaţa mea că adevărul mai mereu e la mijloc şi că cel ce strigă cel mai tare nu e neapărat cel care are şi cea mai mare dreptate. De-aia încerc, pe cît posibil, să mă abţin de la judecăţi că nu ştii niciodată toată povestea …

    Poate de-aia e lumea asta aşa cum e pentru că păcatul e relativ. Io-s mulţumită de criteriul meu, n-o fi perfect, da’ pe mine mă ajută să mă ghidez în viaţă. Da acuma îmi încolţeşte o altă întrebare: ce e binele, ce e răul … ? 🙂 Mama, la şcoala de flozofi trebuia să mă dai 🙂

  3. call me CRETINEEE!!! dar io zău că n-am înţeles întrebarea lui iru.. poate mi-o traduce şi mie cineva.. 😀
    Aşa…sunt de acord cu ce zisăşi în articol, Oană. Cred că dacă ar intra Curveţţe aici şi-ar citi, ar da şi cîteva lacrămi. Zău. 😉

  4. Doro, am intrat. La butonul „psaltică MP3” m-a apucat un rîs isteric şi n-am putut mai departe 🙂 Promit să revin şi să aprofundez 🙂

    Ionuţule, io am luat-o aşa pe întrebare: Dacă ceea ce faci (şi eventual şi povesteşti că faci) e imoral, atunci gîndurile tale n-au valoare tocmai pentru că eşti un om (de ni)mic? Am înţeles bine, Irule?

    În altă ordine de idei, Curvette nu cred că plînge, el e tare 😀

  5. De fapt, am impresia ca toata povestea asta cu sexul vine din doua izvoare: energiile implicate de cel mai profund instinct (mai puternic decat cel de supravietuire) si utilizarea acestora de catre cineva intr-un anume scop. Energiile instinctuale (vedeti psihologia multimilor, in contrast cu psihologia individului) sunt un capital pretios; tabuurile sexuale moderne sunt doar forma actuala de interdictie a controlului, care trebuia pastrat in mainile „celor care merita” (ierarhia religioasa, pe vremurile-alea). Si, daca executati o analiza atenta, vedeti ca, de fapt, tabuul sexual este puternic mai ales in interiorul religiilor abrahamice, poate si a celor influentate de ele. Restul au o atitudine oarecum indiferenta sau chiar incurajeaza practicile sexuale ca mod de atingere a extazului divin.

    Ca atare, discutia noastra despre curve este, indirect, consecinta setei de putere a unor priceputi manipulatori, ingineri sociali care au drapat setea de putere personala / de clasa sub falduri esoterice. Am putea celebra eliberarea nostra din „fecioara de fier” a religiei-drog prin recunoasterea meseriei de prostituata. Si prin acceptarea senina a faptului ca o partida sanatoasa de sex sportiv este la fel de placuta ca o cina delicioasa intre prieteni.

  6. pfuai, nu poci a crede că ai rezistat aşa puţin… anyway, mie mi-o făcut bine site-ul ăla (râsul isteric e terapeutic să ştii!). problema e că mi l-a recomandat un fost coleg de facultate… care acuma se joacă de-a psihologu’! mno, că am revenit la chestiunea (i)moralităţii! 😉

  7. Stimate domnule Popescu, dacă ştiam că am să primesc un comentariu de talia celui pe care mi l-aţi oferit, scriam mai de mult despre prostituţie. Jos pălăria!

  8. Tiii, şi mai e şi modest 🙂 Şi eu sînt de părere că e greu să fii absolut original în zilele noastre. Ceea ce înseamnă că felul în care spui ceva face diferenţa. În modalitatea de prezentare a problemei se vede valoarea, cum construieşti o argumentaţie arată ce poţi dacă argumentele sînt la îndemîna oricui.

    Nu mă las, laud şi complimentez pînă la loc comanda 🙂

  9. Eu una am o regulă simplă (şi egoistă, probabil)-Trăieşte şi lasă şi pe alţii să trăiască!- fiecare face ce vrea cu viaţa lui, atâta timp cât nu mă deranjează pe mine direct sau indirect.
    Altfel lucrurile sunt atât de interpretabile! Am cunoscut oameni care faceau bine din motive greşite, sau alţii care făceau rău deşi motivele păreau corecte.
    Cine-s eu să zic că-i mai bine ca mine?
    @Cetăţeanul Popescu- Mă înclin!

  10. Ba io nu mă-nclin deloc!:P Adică să-l las pe al meu la curve legale ca la pescuit sportiv?! „Ce ai prins azi,tati?” -„Eh, cam slăbuţ! O fâţă blonduţă, de vreo 48 de kile, da’ mi-am potolit foamea!”
    Hmmm…:))

    Ionuţu, întrebarea lui Iru mi s-a părut şi mie scărpinat pe după cap. Dar mai cu ajutorul oanei, mai cu sinapsele de la purtător cred că prindem ideea. Eu aş traduce-o aşa: Dacă gândesc bine, dar acţionez prost, mai dă cineva 2 bani pe principiile mele? Altfel spus, la subiect, dacă-s moral în teorie, dar mă omoară practica, atunci ce-s: moral sau imoral?

    Anya are dreptate. Cred că lucrurile sunt nuanţabile.

  11. Anya, mi-ai amintit de cei care zic: „Dă, Doamne, să cadă să-şi rupă picioru'” :):):)

    Regula ta e şi regula mea, dar cu atît mai tare mă enervez cînd alţii nu mă lasă pe mine să trăiesc că ştiu ei mai bine 🙂

    Innuenda, nu, mă! Soţul tău e un fericit care, şi să fie liber, nu s-ar duce la pescuit sportiv 🙂 Noi nu facem campanie de convins soţi şi soaţe să meargă la bordel, ci susţinem să le legalizeze pe nefericite că, uite, ajung să scrie pe blog :):):)

    Am primit un banc pe mail zilele astea care, în lumina noilor discuţii, prinde alte valenţe. Vi-l zic.

    Trei prieteni la pescuit.

    Primul: „Băi, îmi pică bine azi ieşirea cu voi, da’ m-a făcut nevasta să-i promit că sîmbăta viitoare zugrăvim bucătăria … Of.”.

    Al doilea: „Asta nu-i nimic – eu va trebui să zugrăvesc cu ea ŞI să dau bani de mobilă nouă!!!”.

    Al treilea se uită la ceilalţi doi şi nu zice nimic.

    „Cum, măi, Gogule, tu chiar n-ai trebuit să promiţi nimic?!!!”.

    „Nu. Dimineaţa la 4 şi jumătate cînd m-am trezit am trezit-o şi pe soţie şi am întrebat-o: sex sau pescuit? Mi-a răspuns să mă îmbrac gros …” 😀

  12. Oana, ma bucur ca ai scris de spre asta. Aveam nevoie de un astfel de blog.
    Pacatul e al tuturor, fie ca doar vand sau cumpara astfel de servicii. Problema e ca cel care solicita si e prins primeste doar amenda (si eventual niste zile de concediu 😀 ). Eu le-as da mult mai mult, mai mult chiar si decat celor care presteaza, pt ca daca n-ar fi ei nu ar exista nici astfel de servicii.

Lasă un răspuns

