Episodul 11

August 2006. Oana se întoarce.

Dragi prieteni şi tovarăşi,

… M-am întors! Am fost în vizită în România. A fost bine, am încărcat baterii. Dar vreau să vă zic cum a fost pe drum că trecerea graniţelor e mereu o aventură pentru mine …

La dus aproapre am primit interdicţie! La ieşirea din Ungaria, dimineaţa pe la 4 mă abordează domnul Passport Control. Singurică în compartiment şi aşa tinerică oi hi părut numa’ bună de jumulit.

– Paşaportul, vă rog, zice ofiţerul în româneşte. Dau.
– De unde vine?
– Din Zagreb.
– Munciţ acolo?
– Mai şi muncesc. Locuiesc acolo cu prietenul meu.
– Asigurare medicală?
– Pentru ce ţară?
– Ungaria.
– Nu-mi trebuie. Nu mi-a trebuit niciodată de cînd călătoresc pe relaţie. Am asigurarea croată care e valabilă şi aci.
– Ooooo, nu aşa, trebue alta …
– Bine, atunci n-am.
– Dăm jos din tren, punem interdicţie.
– Dăm jos din tren, punem interdicţie.
– Ce ne facem? Ce ne facem?
– Păi cum ce ne facem? Dăm jos din tren, punem interdicţie dacă aşa zice legea …
– Ce ne facem, ce ne facem ….

Mă prind io într-un tîrziu că omu’ voia bani de suc şi zic: „Aaaaaaaa!!!“. Faţa omului se luminează instantaneu. Răspund energic: „AIA NU!!“ şi mă întorc să-mi dau bagajul jos. Faţa omului se întunecă la loc. Înmînează paşaportul şi pleacă bombănind.

Ajunsă la un Internet verific. Evident, românii n-au nevoie de asigurare medicală pentru Ungaria …

La întors spre Zagreb peripeţii ioc. Doar un cuplu proaspăt căsătorit cu multe fitze şi puţini neuroni ce călătorea la studii la Germania („Iubitule, o să muuuuriiiim de friiig…“ plus o inventariere detaliată a tuturor docomentelor pe care trebuie să le schimbe doamna acuma că nu mai poartă acelaşi nume … pfui, drace :). Şi atît?!!Unde-s vremurile alea bune cînd mă dădea nenea jos din tren şi-mi punea interdicţie? Sau măcar vremurile alea cînd polonezi care vorbeau doar germana şi ungureşte insistau să stea la poveşti cu mine? 🙂

Surpriza plăcută a fost ofiţereasa româncă, mînca-v-aş. Cred ca a fo’ participantă la Miss Litoral cel puţin! O fi ţinînd de implementarea acquis-ului comunitar sau aşa vrem noi să ne impresionăm oaspeţii din străinatate în prag de aderare? Deci probleme la trecut graniţe de data asta nu. Foarte bine.

Vremea a trecut destul de repede deşi cu somn puţin căci trenul a fost plin-plin (deci mai mulţi oameni pleacă din Românica decît se întorc?). Acuma că am venit înapoi în Străinezia, mă pregătesc de minivacanţă pe litoralu’ croat. Dar despre asta data viitoare.

Vă pupă,
Nepotu’ cu tupeu jegos cînd e vorba de drepturile lui 😀

2 gânduri despre &8222;Episodul 11&8221;

Lasă un răspuns

