Auzită-n tramvai

„Aşa ceva nu e normal!!! Nu poţi să fii şef şi să vrei să te placă toţi!!! Trebuie să calci pe cineva pe coadă că doar de aia eşti şef !!!”

Dialog în gura mare între două colege în tramvai. Nu-mi plac oamenii care urlă în mijloacele de transport în comun aşa că m-am îndepărtat şi n-am aflat cu ce a păcătuit exact şeful respectiv, da’ mă întreb: chiar aşa o fi? Rostul şefului e să-l bîrfescă subordonaţii în tramvai? A fi şef e sinonim cu a fi cel mai puţin iubit dintre pămînteni?

Oricum, io de-o viaţă am o problemă că vreau să mulţumesc pe toată lumea. Azi am aflat că nu voi putea fi un şef adevărat niciodată 🙂 Mă consolaţi un pic, vă rog? 🙂

Fără categorie

13 gânduri despre &8222;Auzită-n tramvai&8221;

  1. Nu prea poti multumi chiar pe toti, indiferent daca esti sef sau nu… dar macar poti incerca. Ca sef ai barem ocazia sa-ncerci avand si resursele necesare (sau marea majoritate, cel putin). Nici io, in cariera mea de „sef” (vreo 12 ani batuti pe muchie), n-am putut multumi pe toti; da’ de asta, tot mi s-a spus ca-s sef bun!

    Asa ca sefia nu prea are legatura cu „multumitul pe toti”. Te-am scapat de teama viitorului tau ca sef?

  2. Sînt de acord că nu-i putem mulţumi pe toţi, eventual ne putem extenua încercînd 🙂 Asta zic atunci cînd sînt înţeleaptă şi cuget la rece 🙂

    Felicitări pentru cei 12 ani de şefie încheiată cu succes! Ce i-a făcut pe oamenii cu care ai lucrat să spună că eşti şef bun? Sau mai bine: care ar fi trăsătura cea mai importantă fără de care un şef nu poate fi şef bun?

    Eu nu mi-aş dori să fiu şef (poate doar şef bucătar 🙂 pentru că am concluzionat că e greu să lucri cu oamenii (mari :P). Cel mai greu.

    Însă, dacă se pune viaţa pe glumit cu mine (n-ar fi prima oară) şi ajung vreun şefuţ, cred că am să fiu mai bună decît multe exemplare întîlnite la viaţa mea 🙂 Concluzionă Oana care se gîndea deunăzi că ea nu şi-ar lua menajeră în veci că i-ar fi jenă să-i zică: „You’ve missed a spot” :)))))))

  3. Oh, Oana, nu ma provoca! Sa fii sef… e lucru mare! (vorba lui Toparceanu). Intr-o ordine aleatoare: onestitate, obiectivitate, viziune, transparenta, leadership (adica sa fii insufletitor), constanta in comportament… multe iti trebuie. Mai toate, lucruri de bun-simt. Mai toate, greu de gasit simultan in acelasi om. Da’ nu-ti fa griji, se pot invata!

  4. Numai atît?!!! :)))) Eu ca să declar că un şef e bun aştept doar să nu-mi caute nod în papură doar pentru a(-şi) demonstra că ei sînt mai deştepţi. Să spună atunci cînd merit: „Bravo, fată!”. Şi să vadă „the big picture”, nu virgulele lipsă într-un raport de 40 de pagini … Cred că toate astea au legătură cu dorinţa de a controla tot născută dintr-un fel de complex de inferioritate … Domnişoara psiholog, bat cîmpii? 🙂

    Prima mea şef străineză, americancă era, avea o vorbă: „Să fii un manager bun e uşor: trebuie doar să alegi cei mai buni oameni pentru sarcinile respective şi să-i laşi să-şi facă treaba”. (În original a zis: Being a good manager is easy: you just have to pick the best men for the job and let them do their job”.

  5. @ Oana,

    ORICE ai face ca şef, îţi atragi antipatii (mai puţine simpatii), dintr-un punct de vedere al subalternului sau din altul, nu contează. Nu poţi impăca pe toată lumea, fiecare individ luat separat are are o anumită apartenenţă, un anume comportament, o anumită optică despre viaţa asta (mai bună sau mai rea).
    De exemplu pe cel ce provine dintr-un mediu foarte sărac şi care nu a avut acces la un anumit grad de cultură, nu-l poţi stimula decât cu bani (în 90% din cazuri).
    Ca să o scurtez, ideea e că trebuie să „lucrezi” cu fiecare în parte. Şi cu toate astea tot se va găsi unul care să-ţi reproşeze câte ceva (şi asta pe la spate, normal, individul neavând verticalitatea de a ti-o spune-n faţă)
    Eu nu mi-am dorit niciodată o funcţie de „şef”, deşi am avut ocazia de 2 ori. Poate ar trebui să încerc dar de ce să mă amăgesc ?
    Ştiu că nu mi se potriveşte, şi asta pentru simplul motiv că nu fac compromisuri, ceea ce nu poţi evita la nesfârşit când ai eticheta de „şef”.

  6. Oana, prea putini sunt sefii care vad „the big picture” si nu virgulele lipsa… Din motivul asta isi atrag antipatii.
    Insa foarte mult conteaza si felul in care iti spune ca nu ai facut cutare sau cutare lucru ok. La fel cum conteaza sa auzi de la ei un simplu si banal „multumesc” cand ai facut un lucru bun. Eu, personal, apreciez mult mai mult un „multumesc” spus atunci cand merit decat bani.
    Nu am fost sefa niciodata si nu cred ca as fi potrivita pentru ca am un bun-simt mult prea dezvoltat si as fi in stare sa fac eu treaba subalternilor de jena sa le spun =))=))

  7. Oana, nu te chinui prea mult sa aflii raspunsul. Nu e treaba ta sa multumesti pe toti. E de ajuns sa poti multumi macar o parte. Restul vor intelege ca orice ar face tu esti sefa si pe tine trebuie ei sa te multumeasca.

  8. I suck la sefie, Radu de la Pn. Neamt a preferat sa-si dea demisia decat sa ma mai aiba pe mine sef. Nu pot sa-l condamn, cu David si eu am facut cam acelasi lucru. Tot raul in bine si apoi in foarte bine ca am aflat cum e sa fii propriul tau sef. Si subaltern. Si nu mai inteleg cum ai putea sa suporti sa ai sefi, in fiecare zi.
    Din nefericire, intre timp am avut 3 colaboratori/furnizori programatori pe care a trebuit sa-i indrum sa terminam proiectele.
    I suck so bad at this ca nu stiu daca motivarile mele nu-i demotiveaza, daca asteptarile mele de punctualitate si treaba bine facuta sunt de bun simt sau exagerate. Asa ca orice colaborare e pe baza de specificatii tehnice, plati la indeplinire de taskuri si contracte clare. Tot nu e bine, dar am incheiat 5-6 proiecte pana acum si clientul a fost multumit.

    Ai zice ca e de ajuns sa fii destept si cu un minim de bun simt ca sa fii sef. Cu un pic de exercitiu poti sa-ti varuiesti decent casa, poate dupa 2 luni sa construiesti ziduri din caramizi si mortar. Ar trebuie sa fie la fel si cu sefia, nu?

    O fi din cauza mea, dar n-am dat decat peste un sef care sa-mi fi placut, si ala era englez, si am lucrat cu el mai putin de un an.

    Consolarea mea ar fi de fapt un sfat, cată sa lucrezi task based sau self employed. O sa fii severa cu tine, si uneori cei dragi o sa simta ca dai unui proiect mai mult timp decat merita, dar e atat de bine sa poti sa dormi toata noaptea bine fara sa te uiti in tavan injurand un email idiot de la seful si mai idiot…

  9. Adevăr grăit-ai, Emile! Eu sînt unul dintre oamenii care sînt de părere că punctualitatea şi datul ostenelii să iasă bine sînt indiscutabile orice muncă ai presta. Însă cu cît înaintez în vîrstă, observ că nu toată lumea e de acord. Sau e de acord cînd e vorba de alţii, ei sînt scutiţi din oficiu … 😀

    Eu, în experienţele mele scurte de „şefie”, am fost nemaipomenită şi adorată, pentru că, vorba lui Crystal, preluam responsabilităţile tuturor, mă dădeam de trei ori peste cap şi cădeam mereu în picioare ca o pisică 😀 Da’, ghici ghicitoarea mea, cine s-a îmbolnăvit de oboseală? Not the way to do it 🙂

    Cît despre şefi faini, nici eu n-am exemple prea multe. Uneori mi-a plăcut de un şef, dar n-am petrecut suficient timp cu el ca să văd cum evoluează relaţia. Căci, în general, m-am entuziasmat la început, mi s-a părut că am dat lovitura, după care au început să iasă bubele la suprafaţă şi Oana şi-a luat bocceluţa şi a plecat …

    Valive, eu acum caut să fac aşa cum mă sfătuieşte Emil: să lucrez pe proiecţele în care practic nu am prea multe contacte cu şeful, dacă el există (de obicei primesc o sarcină, o execut, primesc banii :). Însă îmi place cum sună teoria ta aplicată la viaţa de zi cu zi: ia să mai fiu şi eu şefa şi să mai caute şi alţii să mă mulţumească PE MINE 😀

  10. Pingback: Şefuţul. « Cronica unei vieţi. Banale.

Lasă un răspuns

