When it rains, it pours

Noi avem vreun proverb echivalent că nu-mi aduc acum aminte?

Au dat năvală trebile peste mine acum în prag de Crăciun! Anul ăsta, în liber-profesionalismul meu aproximativ, n-am avut prea multe de făcut: o traducere ici şi colo ca să nu uit că mă ocup şi cu aşa ceva, un articol de scris, o meditaţie şi dicţionarul, of course, de el era să uit. Au fost zile cînd singura chestie pe care am avut-o de făcut era să postez pe blog (?!!!) 🙂 Au fost zile cînd m-am gîndit să accept o slujbă la un birou pe salariu minim că îmi vedeam independenţa financiară ducîndu-se dreac’.

Ei, dară cînd s-au dezlănţuit stihiile săptămîna asta … Şi cînd a început să curgă potopul de solicitări, era să mă înec! Am scos-o la capăt cumva, lucrînd în medie vreo 15 ore pe zi. Căci evident tot ce a trebuit să execut a avut termen llimită: YESTERDAY 🙂 Ieri am băut o bere ca să sărbătoresc reuşita: THANK GOD IT’S FRIDAY! Şi peste week-end aş avea doar o (una bucată) chestie de făcut 🙂 După care am adormit 🙂 Dar urmează săptămîni care se anunţă la fel de palpitante 🙂

Vouă vi s-a întîmplat ca o nenorocire să nu vină niciodată singură? Na, că am găsit un echivalent aproximativ, deşi ce mi se întîmplă mie nu-i nenorocire, e motiv de sărbătorit că se mai umple contul din bancă 🙂 Este că în zilele dinaintea concediului staţi peste program că mai e cîte ceva de făcut? Că atunci cînd zici: Gata, am terminat!, mai îţi pică nu una, ci două-trei chestii în sarcină? Că atunci cînd nu sună ceasul dimineaţă ai o zi plină şi chiar ar fi trebuit să ajungi la timp undeva?

Exemple sînt sigură că mai aveţi. Ideea este că parcă există un magnet care atrage şi alte chestiuni de acelaşi fel. Îmi aduc aminte de un test stupizel care îţi spunea care îţi sînt priorităţile în viaţă. Situaţia suna aşa: Eşti acasă şi calci rufe. La un moment dat copilul începe să urle, sună cineva la uşă, mîncarea dă în foc şi sună telefonul. Sau ceva de genul ăsta. Tu trebuia să alegi ordinea priorităţilor, fiecare element din ecuaţie fiind un simbol (copilul era familia, la uşă suna şeful …). La mine exact aşa se întîmplă!

Fără categorie

7 gânduri despre &8222;When it rains, it pours&8221;

  1. Hai ca daca tot m-am apucat sa comentez… cand plou si eu, pot sa torn mai multe…

    Acum vreo 2-3 zile ajusesem intr-un low point. Eram un pic desperat ca nimeni nu mai vroia nimic de la mine, cei din tara nu dadeau nici un semn, de munca nimic… ce mai, bad bad baaad. Apoi au venit, nu una, nu doua, ci 4. Aglomerare spontana. Flash mob de taskuri. 🙂
    In rest, in munca mea, intotdeauna vin aglomerate proiectele. Exista un congres in septembrie si atunci toti vor sa termine rapid. In 2 saptamani trebuie facuta munca de 3-4 luni. Apoi e sfarsitul anului, si apoi congresul din primavara si apoi inainte de concediu si tot asa.

    Cel mai greu e sa alegi ce proiect ramane la urma. De aia, cand ii spui unui client in cat timp o sa fie gata taskul lui, trebuie sa iei intotdeauna in considerare aglomerarile spontane. Chiar daca poti sa termini in 3 zile, nu trebuie sa-i zici asta. Daca prima oara si a doua oara o sa termini fara probleme in 3 zile, la prima aglomerare n-o sa mai poti fara sa muncesti „peste program”. Asa ca trebuie sa-ti inveti clientii cu termene mai flexibile. Pare neprofesionist, dar e mai civilizat decat sa-i explici ca proiectele altora sunt mai sus pe lista de prioritati sau ca esti obosita si iti trebuie 2 zile de odihna. Si revin la discutia cu sefi. Esti sefa ta, dar si subalterna ta, trebuie sa te protejezi ca si cum ti-ai proteja subalternii intr-un job obisnuit.

    Concluzia care e tot un sfat: invata sa respecti deadline-urile tale, nu ale clientilor! Mai greu e sa-i convingi pe ei ca ale tale sunt cele potrivite, dar poti! Sau o sa mori din nou de oboseala…

  2. Salut. Imi place felul in care scrii. Ai fi interesat sa facem un link exchange?
    Id mess/mail: xxxxxxxxxxxx@yahoo.com
    blog:[m-am săturat de link exceaingerii ăştia!]
    Daca esti de acord astept un raspuns pe mail,sau printr-un comment.
    Daca nu te intereseaza imi cer scuze ca te-am deranjat.
    Sa avem bafta la trafic,si o zi buna!

  3. Emil, toarnă cu încredere că-mi place 🙂 Foarte bune sfaturile tale! E drept că pînă de curînd eu spuneam doar: da, se poate! Şi apoi mă descurcam eu to make it happen. De curînd mi-am dat seama că trebuie să mă învăţ să negociez că se învaţă colaboratorii prost 🙂 Sper doar să nu fie prea tîrziu.

    Mi-a plăcut cel mai mult ideea că eu sînt şi şefa, dar şi subalterna mea aşa că trebuie să am grijă de mine aşa cum aş avea grijă de alţii! Excellent point!

    Clau, aşa e, nu mă plîng, doar constat că există o forţă care aglomerează trebile cînd te aştepţi mai puţin 🙂 De fapt cred că firii mele colerice i se potriveşte aşa un ritm, cu multe ups and downs, mult mai mult decît o slujbă monotonă la un birou monoton cu oameni monotoni 🙂

  4. Oana, e bine ca vin chestii bune deodata. Vreau sa zic ca eu am avut o saptamana ingrozitoare… Am inceput de luni cu probleme si nici ca s-au mai oprit pana sambata de ma intrebam ce mai urmeaza… Sa ma calce masina??? Serios, cand e sa se-ntample ceva, nu se mai opreste. Saptamana trecuta a culminat cu defectarea sistemului electric la casa… Bine ca n-am luat foc.
    Sper ca saptamana asta sa-mi merga mai bine.
    Voua va doresc sa nu aveti parte de asa ceva…si sa aveti o saptamana frumoasa.

  5. Mi-as dorti si eu asa ceva. As fi chiar fericita, dar la mine nu mai suna de mult nici chiar telefonul sa ma anunte cat am de plata. Tare as vrea sa ma stiu si eu ocupata pana peste cap.
    Asa ca bafta tie si bani la greu daca iese ceva gros.

  6. Crystal, îmi pare rău 😦 Las’ că trece! Am mai zis că eu cred în legea compensaţiei … Ai puţintică răbdare 🙂

    Valive, ascultă la baba că a trecut prin aşa stare: odihneşte-te cît mai poţi 😀 Bucură-te de momentele de linişte de dinaintea furtunii 🙂 Mulţumesc pentru urări!

Lasă un răspuns

