Povestioară zen în ton cu cele discutate despre moşi şi cadouri

A fost o dată ca niciodată un om sărac, vai de capul lui. Uneori mergea prin pădure frămîntîndu-se din cauza nenumăratelor probleme pe care le avea. O dată, obosit fiind, se aşeză sub un copac. Era Copacul Dorinţelor care îndeplineşte orice dorinţă celui care se află în apropierea sa, dar omul nostru amărît nu ştia asta. I se făcu sete şi numai ce se gîndi la apă, spre marea lui surpriză, îi apăru în mînă o cană cu apă rece. După ce bău apa, simţi că i se face foame şi-şi dori ceva bun de mîncare. Copacul îl sătură dîndu-i bucate alese.

– Nu ştiu cum se face, dar primesc tot ce ce vreau! Bine, păi atunci să-mi doresc o casă frumoasă în care să trăiesc de acum înainte, spuse cu glas tare.

Nici nu-şi termină vorba, că în faţă îi răsări o casă minunată. Cu zîmbetul pe buze, omul nostru îşi mai dori slugi să-i ţină casa în ordine şi o soţie înţeleaptă, frumoasă şi drăgăstoasă cu care să împartă fericirea nesperată. Şi le primi pe toate.

– Stai aşa, asta e doar o închipuire! Nu se poate să fiu aşa de fericit! Aşa ceva nu mi se poate întîmpla mie!

Cum rosti acestea, cum dispăru totul. Omul se apucă de cap şi-şi zise:

– Eram sigur!

Şi continuă să meargă prin pădure frămîntîndu-se din cauza nenumăratelor sale probleme.

P.S. Mai mult adaptată decît tradusă de către Oana dintr-o culegere de poveşti Zen găsită la bibliotecă 🙂
P.P.S. Crystal, poate băgăm povestea în statutul sindicatului oamenilor care mai ştiu să se bucure? 🙂

Fără categorie

18 gânduri despre &8222;Povestioară zen în ton cu cele discutate despre moşi şi cadouri&8221;

  1. Frumoasa povestioara. Mi-a placut. Clar bagam povestioara in statut :)). E bine sa visezi dar totusi sa ramai ancorat in prezent…
    Completare la morala nezen a Ionutului: Shit happens every day :)) !!!

  2. Crystal,
    Shit really happens every day, da’ depinde de care parte a unghiei eşti! 😉 N-o ştiţi pe aia cu unghia? Nu-i bai, o să fac o postare pe tema asta. 😉

  3. Eu am înţeles aşa povestea: cînd ţi se întîmplă ceva bun, bucură-te atunci. Crede şi nu cerceta ce va fi mîine căci mîine e o altă zi. Cît durează fericirea, durează. Avem vreme să fim şi nefericiţi 🙂 Na că am explicat explicaţia şi asta nu e deloc zen: zen zice să nu folosim cuvinte în plus, doar strictul necesar 🙂

    Şi mie mi-au plăcut povestioarele, vă mai zic cînd mai îmi amintesc vreuna 🙂

  4. Haoleo, da’ ce-i cu voi, fraţilor, peismiştilor, defetiştilor, gîndnegriştilor? S-ar zice că v-a adus moşu’ numa’ bîte de baseball 😀 Relaxaţi, vine vacanţa, iuhuuuuu 🙂

  5. Păi mi-a adus ce mi-am dorit io (adică telefonu’ ăla), dar pe lîngă mi-a adus ca bonus şi o criză diareică acută, de unde şi chestiunea cu shit happens.. :mrgreen:
    Dar acum mă tratez voiniceşte cu No-Spa şi Smecta. 😆

  6. Aaaa, trebuia înţeleasă problema ad literam 🙂 Look on the bright side: dacă erai în pădure şi găseai copacul dorinţelor, mamă ce de dorinţe ţi s-ar mai fi împlinit 😀

  7. Eu n-am nevoie de copacul dorintelor. Nu mi-ar placea sa mi se indeplineasca… nu toate. Imi place asa cum am viata, acum mai mult de atat :P. Oana stie!!!
    Si asta cu shit happens nu o iau deloc in tragic… nu sunt gandnegrista 😀

  8. logica omului din povestioara lasa de dorit – faptul ca si-a potolit foamea si setea nu pot fi doar in inchipuirea lui, nimeni nu are o putere de autosugestie atat de mare 😛
    ca atare, ar trebui sa-si dea seama ca si casa, slugile, femeia dorite sunt reale. zic..

  9. cred că povestioara fiind una zen, omul băgase la maţ mîncare ayurvedică şi apă ayurvedică (adică apă ionizată), şi de fapt nu se săturase, deşi avusese impresia că se săturase..hmm..complicat. 😀

  10. Cred că Iulia s-a prins 🙂 Eu mă încăpăţînez să receptez următorul mesaj: dacă nu crezi în ceva, apăi nici n-are să ţi se întîmple vreodată. Eroul nostru ar fi putut să trăiască fericit pînă la adînci bătrîneţe dacă nu s-ar fi îndoit, dacă ar fi vrut, dacă ar fi considerat că merită. Dacă ar fi gîndit pozitiv sau măcar zen 🙂

    Ionuţule, cred că omul a mîncat un ghiveci oriental cum am făcut noi aici 🙂

  11. Salve! 😀
    Mie mi-a mai rămas să zic doar de replica din final a omului. 😛
    „- Eram sigur! ”
    Aşadar: Că i se întâmplau lucruri bune, s-a îndoit, dar când l-o lovit năpasta, a crezut. Ba mai mult, era sigur că se va întâmpla aşa! Asta mă face să mă gândesc la varianta (nu ştiu dacă e zen… 🙂 ) : nu numai că nu ştim să ne bucurăm de lucrurile bune care ni se întâmplă, dar ne sabotăm singuri şansele la fericire prin gândire negativă.
    Şi ca să fiu în ton cu Ionuţu şi cu Crystal :Shit happens every day, anyway! So… why think about it?

  12. Salve! 😀
    Care va să zică, mie mi-a rămas doar să comentez ultima replică a omului: ” Eram sigur!”.
    Aşadar, nu numai că omul nu ştie să se bucure de lucrurile bune care i se întâmplă, dar îşi sabotează singur şansele la fericire, prin gândire negativă. ( am zis cât am putut de scurt, e zen? 😛 )
    Concluzia (ca să fiu în ton cu Ionuţu şi cu Crystal): Shit happens every day, anyway! So, why think about it?

  13. Dragă Anya, apropo de shit happens, îmi pare rău că a trebuit să scrii de două ori comentariul 😦 Au dispărut în neant cînd ai dat click pe „say it”, aşa-i?

    WordPressu’ are personalitatea lui: deşi noi nu avem selectată opţiunea „moderare comentarii”, de vreo două zile mă trezesc cu comentarii „pending”! Chiar dacă nu au link-uri în ele! Azi-dimineaţă a trebuit să-mi aprob propria intervenţie 😀 Spooky 🙂

    Las ambele mesaje ale tale că foarte zen ai glăsuit şi rezumat: poate dacă le citesc de mai multe ori, îmi intră în cap mai bine căci, recunosc, uneori eu sînt omul cel amărît 🙂

Lasă un răspuns

