Estonia votează prin sms din 2011!

Ştiaţi? Va fi prima ţară din lume care îşi va exercita dreptul fundamental în felul ăsta. Eu am căzut pe spate cînd am aflat, acum un an, doi, că votează online. Acum am căzut de pe scaun 🙂

Fără categorie

11 gânduri despre &8222;Estonia votează prin sms din 2011!&8221;

  1. Bine ca ai putut sa te ridici ca sa scrii aici 😉
    La noi…poa’ sa inventeze astia votul prin mail, sms, mms, 2 degete ridicate…orice; tot nu mai merita sa le dam atentie 😉

  2. Cetăţeni, noi sîntem şi mai avansaţi: noi votăm deja cu gîndul, transmitem opţiunea telepatic 😀

    Cît costă semeseu’ – păi depinde: pentru un român e scump că costurile mutării în Estonia este ridicate 😀 Bănuiesc că pentru estonu’ de rînd nu-i un capăt de ţară: depinde de partidul cu care votează … ăăăă … reţea 😀

  3. va fi pe sistemul „vii mai tîrziu să stăm pe întuneric?” (ca în reclama Cosmote cu emo şi cu cocalari). Acum, pe bune..la ei se poate. La noi vă daţi seama că nu se va putea. Nu se poate aşa, vot clasic..darmite electronic. 😀

  4. Nu ştiu reclama … 😦 Da’ las’ că îmi iau eu doza de reclame ro – săptămîna viitoare 😀

  5. Ce e cel mai interesant nu e ca o sa voteze prin SMS ci ca toti au semnatura digitala. Pe care o sa o foloseasca impreuna cu un cip de autentificare si sa voteze.

    Semnatura digitala. WOW. eCertificat. Cheie de criptare personala pentru toti cetatenii, gratuit. WOW

    P.S. In acest timp in Romania: „Romanii vor putea folosi semnatura digitala pentru a incheia contracte autentificate in fata notarilor, dupa ce birourile notariale din tara vor fi informatizate in prima jumatate a anului viitor” adica in 2009 exista un plan prin care: „Astfel, actul se semneaza cu un pix special pe touch screen si aceasta va fi semnatura electronica, autentificata de notar”
    Digitizarea (scanarea) semnaturii se numeste in romania semnatura digitala. Ca atunci cand au trecut declararatiile fiscale in format electronic. De atunci nu te mai duci cu o hartie la administratia financiara in fiecare luna… tineti-va bine… te duci lunar cu o discheta. In anul 2008 te duci cu dischete… ce ti-e si cu tehnologia asta. Nu-ti mai strigi vaca pe imas Joiana, ii spui C3PQ.

  6. Tu ai surprins în cuvinte mult mai bine uimirea mea 🙂 Cît despre „electronic” = „pe dischetă”, îmi aduc aminte din nou de replica din „A fost sau n-a fost”: „Am făcut şi noi revoluţie în felul nostru, cum am putut” 🙂

Lasă un răspuns

