Le silence de Lorna (Tăcerea Lornei)

Sînt un om norocos! Mie mi se îndeplinesc dorinţele fără să fac mare efort! De exemplu, de cînd m-am mutat la Zagreb am tot plîns Bucureştiul pentru că acolo reuşeam să mai văd un film european. Aici, parcă era mai greu, mult mai rar.

Şi mai întîi a luat fiinţă Zagreb Film Festival. Apoi au început ambasadele să se întreacă în săptămîni ale filmului (şi-am văzut ceheşti, italieneşti, iraniene, japoneze etc.). Iar săptămîna asta, cireaşa de pe tort, mă răsfăţ cu filmele cîştigătoare la Cannes în 2008!

L-am văzut pe cîştigătorul absolut, Entre les murs, şi v-am zis că e un demn urmaş al lui 4,3,2 (recunosc, sînt mai mîndru că sînt român de cînd cu Palme d’Or-ul mungienesc :D).

Iar ieri am văzut filmul din titlu (cel mai bun scenariu la Cannes în 2008 ) şi atît o să vă zic: aşa film care să-mi inducă o stare de linişte şi pace n-am mai văzut de la Dincolo de departe / Off the Map (SUA, 2005), de Campbell Scott (Mulţumesc Dilema Veche, fără tine nu l-aş fi găsit şi re-găsit!). Nu ştiu alţii ce zic, dar pe mine filmele cu prea mult suflet la gură mă agită ca o cafea tare, prea tîrziu în zi.

Actriţa, Arta Dobroshi, din filmul belgienilor vor rămîne o vreme cu mine  căci tare bine a suprins îngrijorarea, dar şi determinarea tăcută de a rezolva toate problemele ei de imigrant la mîna traficanţilor de cetăţenie belgiană.

Şi distracţia continuă şi în zilele următoare 🙂

4 gânduri despre &8222;Le silence de Lorna (Tăcerea Lornei)&8221;

Lasă un răspuns

