Un fel de tuităr :)

Ploo, ploo, ploo, vreme de beţie 🙂 Sau de somn! Cred că, lăsată de capul meu, aş putea dormi şi doişpe ore pe noapte 🙂 Wait a minute, am dormit 12 ore azi-noapte 🙂

…………………………

Oana mere la şcoală să înveţe să subtitreze. M-am descărcat pe Trainer’s Corner scriind despre cursul un pic altfel,  acum mi-a trecut supărarea 🙂 Mai am un pic, două şedinţe. Aştept telenovela să-mi exersez nou dobînditele abilităţi 🙂

Da’ şi dacă n-o să mai vină, ca-n bancul cu bucureştencele, m-am hotărît că nu-mi pare rău c-am pierdut timp, bani şi nervi căci am avut ocazia să văd cum îmi reacţionează creierul cînd e nevoit să înveţe ceva absolut nou. Şi mi-a crescut stima de sine căci am tradus un joc de cuvinte din engleză în croată mai bine decît 6 vorbitori nativi de croată 😀 It took me forever, but I did it 🙂

………….

Dau meditaţii la franceză! Şi cum un angajament pe franceză nu vine niciodată singur, am primit, pentru prima dată,  o traducere din croată în franceză! Şi descopăr că limba învăţată din clasa a şasea pînă-n ultimul an de LMA, dar nefolosită 5 ani se usucă şi cade, nu-i deloc ca mersul pe bicicletă 🙂 Dar facem un efort şi resuscităm 🙂

4 gânduri despre &8222;Un fel de tuităr :)&8221;

  1. comentariu la ultimul paragraf:
    din cauza asta, fratele meu mai mic a dat bacul la engleză. Pentru că se bazase pe mine că-i dau meditaţii la franceză (eu olimpic în generală şi liceu la limba cu pricina) şi cînd a venit la prima şedinţă, am descoperit cu stupoare că de fapt eu eram cel ce avea nevoie de meditaţii.. ca să nu-l încurc, i l-am pasat Dorei pentru limba engleză, limbă pe care n-o ştia deloc.
    A luat bacul la engleză cu 9,50 iar eu am intrat în pămînt de ruşine cu tot cu franceza mea. 😀

  2. Lasa Oana ca si eu sunt la fel si tot cu franca, bat-o vina. Nu mi-a placut niciodata, poate si din cauza ca nu mi-a placut proful. Si cu engleza era sa patesc la fel, numai ca am avut noroc sa se schimbe profii dupa un an si din corigenta intr-a noua am ajuns premianta intr-a zecea, si asta datorita englezei. Vive L’Englaise!

  3. Ionuţule, n-am ştiut că ai parlat franse! 🙂 Da’ bănuiesc că e normal să dai delete cunoştinţelor pe care nu le foloseşti. Dacă ai noroc, le mai găseşti în recycle bin 🙂

    Cipri, dacă îţi trebuie musai, cel mai bine de unul singur, cu răbdare şi determinare 🙂 Citeşte ziare, uită-te la TV şi filme, ascultă radiou francez (alege fix domenii care te interesează şi nu te chinui să înţelegi tot, nu căuta fiecare cuvînt în dicţionar), scrie compuneri, rezolvă exerciţii şi, cel mai important, cum prinzi un francez, VORBEŞTE cu el! De exemplu cînd vei mere în vizită la Crystal 🙂 Nu cu meditator, nu cu bani băgaţi în cursuri de limbă … Pe internet ai surse şi resurse incredibile: te învaţă şi cum să pronunţi, cum să conjugi verbe, ai dicţionare, gramatici etc.

    În plus, cînd începi să primeşti complimente pentru limba ta şi întrebări cum ai învăţat, vei răspunde: „SINGUR!” Satisfacţie garantată 🙂

    Valive, la mine s-a întîmplat o chestie interesantă: nici franceza şi, ulterior, nici croata nu mi-au plăcut la început. Însă, după o vreme, cînd am început să mă prind de subtilităţi, m-am hotărît că îs faine amîndouă 🙂 Franceza este, after all, o limbă elegantă. Iar croata este o limbă în care zici mult în cuvinte puţine, foarte precisă – zen chiar aş zice 🙂

Lasă un răspuns

