Nu am chef azi

De treabă, evident 🙂 Că n-o să mă auziţi zicînd: „Nu am chef să citesc bloguri azi” sau „Nu am chef să comentez” 🙂

Drept urmare am să mă duc cu tema fuşerită la şcoala de maeştrii într-ale subtitrării. M-oi descurca cumva la faţa locului, ca-n vremurile bune din generală, liceu, facultate 🙂

Dar că tot vorbesc atîta de şcoală, mi-am amintit de o altă povestioară Zen 🙂 O povestesc din memorie, aşa că vă rog să scuzaţi inadvertenţele.

A fost odată ca niciodată o mănăstire care avea o regulă de aur: călugării nu aveau voie să vorbească deloc. Le era permis să deschidă gura doar o dată la 10 ani şi atunci să rostească doar 2 cuvinte.

Unul dintre călugării ce-şi căutau calea spre iluminare a aşteptat zece ani şi apoi i-a comunicat mai-marelui: „Pat tare”.

Au trecut încă zece ai de tăcere şi călugărul nostru s-a prezentat din nou să-şi exercite dreptul de a vorbi. „Hrană rea” a spus el, s-a înclinat şi a plecat.

A mai aşteptat zece ani pentru a spune: „Eu renunţ”. „Foarte bine, oricum nu făceai altceva decît să te plîngi!”

Acum, putem lua povestea ca pe o anecdotă hazlie şi merge mai departe 🙂 Dar nu cred că ăsta e sensul ei. Oare vorbeşte despre respectarea regulilor de joc odată asumate? Despre faptul că nu-i bine să ne pripim în luarea deciziilor sau că trebuie să le motivăm mai întîi?  

Mă mai gîndesc. Oricum eu aş avea nevoie de mult mai multe cuvinte pentru a spune tot ce nu-i bine la cursul pe care îl urmez acum 🙂

5 gânduri despre &8222;Nu am chef azi&8221;

  1. Vorbeste ca nu trebuie sa te plingi dupa hrana (se zice si in croata hrana;) – de ce nu m-ai zis) si patu daca iesti calugarul – sau daca iei o decisie trebuie sa hai responsabilitate ca acceptezi consecuetele.

  2. Se zice mai mult „mîncare” în română, dar pentru tine am folosit „hrană” 🙂

    Cred că sîntem de acord cu interpretarea asta: dacă ai intrat în joc / ai luat o decizie, trebuie să-l duci pînă la capăt / accepţi consecinţele cu responsabilitate 🙂

  3. 🙂 Chestia ca faza cu rabdarea o fac zilnic, asteptand si injurand in gand semne… care sunt cu totul altele decat cele asteptate.

Lasă un răspuns

