Despre meciuri şi dentişti

România a mîncat bătaie de la Croaţia la fotbal ieri în faţa unui stadion aproape gol 🙂 De hai am mers la vecinii noştri să ne uităm la meci [e simpatic să observ că oamenii devin mult mai interesaţi de o ţară de îndată ce ajung să cunoască un cetăţean care vine de acolo 🙂 Şi eu am devenit interesată de Croaţia după ce l-am cunoscut pe Z., şi prietenii noştri urmăresc evoluţia echipei naţionale de fotbal a României şi mă informează, iar cînd Ro se bate cu Cro e eveniment 🙂 ] 

Nu m-am uitat la meci că vecinii noştri au bebe de două luni şi ceva şi a fost mai interesant să mă uit la mogîldeaţă 🙂 Iar Z. m-a scutit de comentarii răutăcioase pentru că ieri am fost eroul familiei: am fost singură la dentist :))))

Voi aveţi emoţii cînd mereţi la dentist? Io da! De-aia la Braşov am mers la o doctoriţă care are cabinet la mine pe stradă şi era foaaarte amabilă – parcă durea mai puţin :)))) Acuma, avînd în vedere de cîte ori a trebuit să revină asupra lucrărilor anterioare, ar putea omul trage concluzia că nu lucra chiar bine, dar pentru mine nu conta: bine că făcea glume :))))

Imediat am trei ani de cînd stau în Cro şi m-am tot amăgit că o să merg la dentist cînd ajung la Bv. Însă acum am rămas fără un dinte şi nu am mai putut aştepta. Am făcut o cercetare scurtă pe net, am găsit şi cabinete scumpe care te tratează cu baghete magice şi garantează absenţa durerii, am găsit şi un cabinet cu pagină pe internet la o aruncătură de băţ de unde stau, personal zîmbitor care se jură că ştie să lucreze cu copiii şi preţuri afişate la vedere.

Alaltăieri nu ştiam ce să aleg … Ieri m-am dus la cei din cartier. Foaaarte fain. N-a durut (încă 🙂 ), dar ce mi-a plăcut cel mai tare a fost că tot timpul asistenta sau doctoriţa mi-au explicat ce va urma, ce o să mi se întîmple, de ce nu are cum să mă doară … Acuma să dea Dumnezeu, Mama Natură, Alah sau cine e in charge să lucre bine că alegerea unui doctor seamănă cu jucat la loterie, oricît te-ai informa şi oricine l-ar recomanda …

Şi mă întrebam de ce mă tem eu de dentist. Că am întîlnit numai oameni simpatici, de durut tare nu-mi amintesc să fi durut chiar aşa, insuportabil. Iar senzaţia de după încheierea unei lucrări, că poţi rîde cu gura pînă la urechi mie-mi place tare 🙂

Cine ştie, oi fi moştenit-o 🙂 Oricum am aflat, căutînd alte alea, că lavanda calmează emoţiile care apar la gîndul la stomatolog 🙂

3 gânduri despre &8222;Despre meciuri şi dentişti&8221;

  1. Ai păţit pînă la urmă ca Tom Hanks în Cast Away. 😀 Doar că în Croaţia sunt dentişti, n-a trebuit să te operezi singură.

  2. Si eu am fost la dentist de cand ne-am mutat in UK. Am completat o fisa, mi-au facut o programare si apoi mi-a facu vreo 3 radiografii si a refacut un colt la dintele din fata. Care a cazut in aceeasi zi. Am facut alta programare, am petrecut revelionul stirb, dar pe 2 ianuarie eram inapoi. De data asta doctoritza a inteles ce soi rau sunt (bad, bad, bad), asa ca a refacut dintele un pic neanatomic la cuspele (asa se zice) din partea nevazuta, dar foarte rezistent si fara nici un fel de atingeri sau senzatii tampite. Am facut alta programare pentru alte 2 plombe si o curatare de dinti. Dupa o luna (la sf. lui ianuarie) am mers la cabinet, m-am asezat pe scaun, mi-a zis sa deschid gura si țup un ac in gura. M-a intrebat daca sunt bine si iara țup un ac in gura in alta parte. Scrisesem in fisa ca mi-e frica de ace (foooooaaaarte adevarat, de obicei ma aduna de pe jos) asa ca doctorita a tinut seama si pana sa-mi dau seama ce se intampla, eram anesteziat pe 3/4 de gura si uimit de cat de desteapta e. Mi-a pus 2 plombe (una tare adanca, exclama tot timpul valeleu ce pestera…) mi-a curatat dintii de tartru si cu crema si mi-a dat drumul acasa (a durat 25 de min). Cica daca ma doare sa ma intorc imediat in urgenta si ma repara pe loc. N-a fost cazul.

    Cat a costat? 44,5 lire (din care pot recupera 80% din asigurarea privata, absolut facultativa). Nu e necesar nici macar numar NHS, nu inteleg de ce exista turism stomatologic in Romania (chiar exista?).
    44,5 lire pentru ORICE mi-ar fi facut in gura, la ORICATI dinti, ORICAT DE MULT ar fi durat tratamentul. 165 daca as fi avut nevoie de coroane sau implanturi. Peste 6 luni, o sa merg la consult (16 lire) si daca e ceva in neregula tot ce se repara e tot 44 lire. Cabinetul e privat cu contract cu NHS.

  3. Ionuţule, să ştii că pentru a-mi înfrînge teama altă dată, am să mă gîndesc la Cast Away 🙂

    Emil, uau! Eu am rămas impresionată de ideea că în fişa ta scrie că te temi de ace şi că doctorul alege abordarea în funcţie de particularităţile omului! Şi e încredibil de ieftin chiar şi fără recuperări din partea asigurărilor! UAU!

Lasă un răspuns

