London [5]

lots of green

Aşteptînd ca maşina de spălat rufe să-şi încheie programul şi asudînd abundent căci e caniculă la Zagreb m-am gîndit să mă întorc un pic la Londra şi la parcurile ei aşa cum le-am cunoscut astă-primăvară 🙂

Nu ştiu de unde, dar am avut ideea preconcepută că Londra este un oraş mare, deci poluat, în care plouă mai mereu, deci gri. Ei, aş! E verde 🙂 Impresia ţi-o dau hectarele întregi de parcuri în care te poţi plimba o zi întreagă şi toată verdeaţa din faţa şi spatele caselor, a blocurilor, de-a lungul străzilor…

Că nu e poluare mare stau mărturie armatele de biciclişti şi alergători care îşi văd de drumul lor nu numai prin parc, ci şi pe străzi, în plin trafic! Ori au plămîni mutanţi, ori nu inhalează o cantitate intolerabilă de mizerii – variantă mai plauzibilă 🙂

Am admirat măiestria şi siguranţa de sine a bicicliştilor printre maşini şi double-decker-uri şi mi-am dorit să fiu şi eu ca ei într-o zi 🙂 Z. s-a îndrăgostit de magazinele lor de profil – şi-a cumpărat drept suvenir de la Londra lichid de spălat bicicleta („La noi nu există aşa ceva!”) şi o cască Specialized în căutarea căreia am făcut un tur de centru londonez („E mult mai ieftină decît în Slovenia!” 🙂

Şi că tot vorbim de magazine, ne-au mai impresionat vînzătorii care ne-au ajutat şi îndrumat cînd ne-am săturat de căutat şi casierii şi casierele care ne-au zîmbit şi urat de bine chiar dacă mai aveau o coadă lungă de procesat. Nu ştiu alţii ce zic, dar mie îmi pică bine cînd mă simt binevenită într-un magazin 🙂

Z. a avut parte de conversaţii simpatice. În librărie:
-Do you have „The Art of Travel”, Alain de Botton?
-I have it!
-Great! Could you help me find it?
-I mean I have it at home!
-Oh… Is it good?
-I don’t really know, my boyfriend is reading it now 🙂

Pînă la urmă au găsit cartea şi-n librărie şi noi am plecat cu 5 cărţi în loc de 1 căci oferta în limba engleză era impresionantă 🙂 şi pentru că erau ieftine chiar şi pentru croaţi medii! Fericiţi cei pentru care cititul nu-i un lux!

Sau în magazinul Nokia unde Tomşescu a vrut să-şi cumpere o husă pentru telefonul ce urma a fi achiziţionat. N-aveau pentru că, au explicat, telefonul venea cu o husă inclusă în pachet. Z. a vrut s-o vadă, dacă se poate. Aci a intervenit o problemă – nu puteau deschide un pachet sigilat doar ca să-i satisfacă o curiozitate lui Z., dar shop assistant-ul i-a întrebat pe rînd pe colegii lui pînă n-a găsit unul cu acelaşi tip de telefon şi cu husa la el! Şi toate astea deşi avea altele de făcut şi fără să ne facă să simţim că ne-ar face o favoare…

Iar pe mine un „It looks great on you!” spus cu entuziasm m-a convins să achiziţionez un soft shell la reducere dintr-un magazin pentru iubitorii de munţi şi plimbări 🙂 Cui citeşte poate să-i treacă prin cap gîndul că ne-am dus la shopping la London să spargem bani :))) Ei, aş, nimic mai fals 🙂 Însă oferta, calitatea şi preţurile sînt taaaare ochioase şi atunci de ce să nu profităm în vremurile astea de criză? 😀

i am the boss here

O altă dovadă că Londra nu-i poluată ar fi bogata viaţă sălbatică sub formă de peşti, raţe, veveriţe şi alte animăluţe care trăiesc şi ele în capitala Marii Britanii 🙂 Numai că, fiind atît de impresionată de ce văd pentru că e „altceva”, am uitat să fotez 🙂 Trebuie să mă credeţi pe cuvînt 🙂

Lasă un răspuns

