Revelaţia lunii

Sînt un „downshifter” şi mîndră de asta 🙂

Să mă explic: de cînd am intrat în cîmpul muncii şi am slujit pe la diverse organizaţii, instituţii şi companii, am acumulat experienţă care m-a dus la concluzia că timpul pentru mine şi familie valorează mai mult decît banii în plus pe care i-aş putea primi, dar şi cheltui pe prostii sau ca să-mi alin stresul şi tensiunea acumulate pentru că muncesc prea mult sau fac ceea ce nu-mi place. Acum sînt liber-profesionist şi zău că-mi şade bine 🙂

Carieristă nu-s, econoamă îs destul în sensul că nu cumpăr chestii care nu-mi trebuie şi nu consider că fericirea sau mulţumirea are vreo legătură cu posesiunile materiale. Mă mulţumesc cu puţin şi, poate v-am mai zis,  îmi place tare să fac din rahat bici 🙂 Ecologistă sînt de cînd am petrecut cîţiva ani tineri şi exuberanţi printre cercetaşi, reciclez şi reutilizez cînd am posibilitatea că aşa e frumos şi natural 🙂

Însă pînă să citesc „In Praise of Slow” a lui Carl Honore n-am ştiut că mai sînt şi alţii ca mine şi că ceea ce facem noi se numeşte downshifting 🙂 Şi io care credeam că m-am gîndit prima la ceva 🙂 Mai rămîne să mă mut la ţară şi să-mi cultiv propria grădină, ceea ce se va împlini, dacă nu curînd, mai încolo, ca să fiu un downshifter model 🙂

5 gânduri despre &8222;Revelaţia lunii&8221;

  1. Ohoho, perioada capitalist-sălbatică în viaţa mea a trecut ca rapidul prin halta Nistoreşti 🙂 Aşa cum trecea el acum cinci ani, că în prezent văz că trenu’ mai mult stă decît merge :))))

    Da’ mulţumesc că mi-ai adus aminte de „Inimă de nepot” – man, ar trebui să mă reapuc de scris 🙂

    Oh şi criza a lovit tare la Zagreb mai ales prin măsurile anti-criză ale guvernului croat: TVA de 23% şi încă un impozit de 4% pe orice venit net care depăşeşte salariul minim… Îţi zic că emigrăm, nu mai e de stat 🙂

  2. Ei, aş… Şi dac-ar fi existat doar pe malurile Dîmboviţei, atîta s-au plimbat şi s-au pupat cu politicienii din restul lumii, că sigur au răspîndit microbul în toată lumea 🙂 Ce mai, vorbim de pandemie deja 🙂

  3. ..zice Wikipedia la downshifting că e : un echilibru între muncă (work,in sensu’ de carieră şi ambiţie)şi timp liber( leisure), dacă am înţeles bine…oricum o să mai studiez , mai departe şi restul sensurilor 🙂
    deocamdată comentez , în calitate de şomer, că la mine echilibrul ăsta e instabil. S-a dus dreaku’ cariera şi ambiţia….asta înseamnă că nu pot să fiu şi eu downshifter?? 😉

    ( e retorică întrebarea, îmi strig şi eu amarul, aici …mai durează pîn-ce-mi-oi găsi şi eu echilibrul sau vocaţia( sau jobul)) 😦

Lasă un răspuns

