Haz de necaz :)

Cred că v-am mai zis de Ante Tomić, un scriitor croat cu mult bun simţ şi umor care are şi o rubrică săptămînală în Jutarnji list pe care o citesc cu multă plăcere. L-am văzut şi-n piele şi oase la Festivalul de film de la Motovun – mi-a zîmbit văzînd că mă holbez la el :). Big fan, huuuge fan 🙂

Săptămîna trecută i-a luat în vizor pe membrii guvernului croat care patru legi au propus anu’ ăsta. În ciuda opoziţiei publice, legile au trecut şi de parlament şi au intrat în vigoare, dar la numai cîteva luni au suferit amendamente după cum urmează:

Una a fost aia cu „duminica nelucrătoare” – a picat căci Curtea constituţională a decis că înalcă dreptul constituţional la muncă. Acum magazinele îs deschise şi duminica nu numai în sezonul turistic.

Alta a interzis fumatul în cafenele, baruri şi restaurante – au bocit patronii că dau faliment că peste vară nu le-a călcat nimeni pragul (păi de ce să le calce pragu’ dacă afară a fo’ soare, deci pe terasă mai bine?!!) şi acum se pregăteşte modificarea interdicţiei. Gurile rele zic că guvernul s-a gîndit bine cum să economisească bani pe termen lung – încurajînd fumatul, scapă de multe pensii şi asigurări de sănătate pe care le-ar avea de onorat 😀

O boroboaţă mare a fost legea cu privire la reproducţia asistată care, printre altele, interzicea cuplurilor necăsătorite să facă copchii, la fel şi mamelor singure – modificată, evident, că discriminează.

Ultima năzbîtie este „impozitul de criză” şi TVA-ul de 23% – atacată la Curtea constituţională, aşteptăm decizia.

Ei şi Tomić le zice de la obraz: dacă tot văd că nu le prea ies iniţiativele, nu mai bine se apucă de altceva? Că-s atîtea meserii cinstite pe lume: pedichiuristă, cizmar, educator 🙂 Şi încheie apoteotic: „Dacă Guvernul Republicii Croaţia ar vota acum legea gravitaţiei, foarte probabil că nu s-ar alege nimic de ea. Dacă ar adopta A doua lege a termodinamicii, ar pica la Curtea constituţională.” :))) M-am hlizit cum nu m-am mai hlizit de mult 🙂

3 gânduri despre &8222;Haz de necaz :)&8221;

  1. ma bucur ca ai parte de un pamflet adevarat. am crezut la un moment dat ca la noi a disparut pamfletistul pur. ei… n-a disparut, dar s-a prins in jocul ala dilematic „care a fost primul, oul sau gaina” din cauza de twisted feedback. si mai apoi am aflat ca a disparut si cititorul de pamflet, pentru ca a intrat la banuieli, banuieli de alea autogenerate intr-un cerc vicios.

    ha! m-am incurcat pana si pe mine

  2. Miju, hai că io cred că te-am înţeles :), zise Oana pregătindu-se de un jogging 🙂

    Claule, ba o tot făcut la schimburi de experienţe şi mai fac încă – nu mai departe de ieri am tradus o delegaţie română 😀

Lasă un răspuns

