Revelaţia lunii (2)

Am tot vrut să o împărtăşesc cu voi, da’ n-am apucat că iar am trebi. Aţi auzit de meditaţie? Cum să nu! Şi io auzisem, da’ nu prea înţelegeam exact cu ce se mănîncă această practică pînă nu mi-am luat de la bibliotecă „Unutarnji mir za prezaposlene žene” („Inner Peace for Busy Women” ).

Z. a rîs de mine, evident, cînd m-a văzut cu volumul voluminos în braţe: „Păi dacă ai timp să citeşti bălării înseamnă că nu eşti PREA ocupată, nu-i aşa?”, a întrebat şi a zîmbit cu toţi dinţii 🙂 I-am explicat că am luat-o pentru că aveam nevoie de o carte în croată cu limbaj simplu pe care s-o parcurg rapid, un fel de alergare uşoară pentru menţinerea condiţiei limbistice, da’ nu m-a crezut 🙂

Dar divaghez: respectivul manual de viaţă echilibrată propunea ca măsură anti-stres meditaţia şi oferea chiar indicaţii precise cu privire la cum să o faci cu succes. Pe scurt se poate zice că trebuie să iei loc în poziţie şi să-ţi eliberezi mintea de orice fel de gînd. Am verificat, wikipedia despre meditaţie zice cam tot aia 🙂

Am încercat şi io să văd cum e. O dată, înainte de culcare – rezultatul a fost că am adormit rapid aşa că am uitat ulterior şi de carte şi de metoda de relaxare.

Asta pînă de curînd cînd, spălînd vase (cu mîna, v-am zis că-s downshifter, iar maşina de spălat vase pentru downshifter e ce-i harponul pentru militantul „Save the Whales” :), am avut parte de o „iluminare”: în poziţie eram (cu mina pe burete, uşor aplecată de spate şi cu un picior uşor ridicat-cocostîrc) şi mintea-mi era absolut goală de conţinut!!! 🙂 La sfîrşitul operaţiunii, privind cum maldărul de vase murdare a dispărut, am simţit o stare de mulţumire şi împăcare ce m-a ţinut pînă ce-am gătit/mîncat din nou producînd un nou maldăr 😀

Aşa că am decis: meditaţia e un moft, puneţi mîna pe spălat vase, tovarăşi 🙂

Semnat: filozoful în mini-vacanţă de patru zile, iuhuuuu 🙂

6 gânduri despre &8222;Revelaţia lunii (2)&8221;

  1. hehe, am inceput prin a cauta ‘revelatia lunii 1’, am aflat ca e din alta luna. mda

    seful meu avea o vorba: „decat sa imi scot peri albi cu clientii astia, mai bine m-as duce la taiat coceni cu cumnatul meu”. foarte bune uneori activitatile astea casnice, monotone 😀

    eu n-am reusit niciodata(si chiar am incercat) sa intru in starea descisa de ei ca fiind meditatie. pur si simplu is prea pamantean pentru asa ceva. in schimb, daca gatesc cu o sticluta de rachiu bun langa si muzica la maxim, obtin cam aceleasi rezultate. si daca stau la tv cu o bere, culmea 😕

  2. Tomşescule, iar eşti gelos :)))) Ai di grijă cum te semnezi altă dată că m-am spăriet cînd am văzut că io am comentat prima articolul meu :))))

    Mijule, aşa zic şi io: meditaţia e o şotie pentru cei cu maşini de spălat vase, menajere şi bucătărese :)))) Mă bucur că ai căutat prima revelaţie – înseamnă că ţi-a plăcut de a doua 😀

  3. -da’ mai trebuie sa spui si cum iti eliberezi mintea de orice gind!
    …e drept ca-mi iese faza cu disparitia mormanului de vase murdare in mod miraculos, dar numai daca ma gindesc la altceva, foarte vesel, antrenant, demn de retrait ,eventual chiar si numai ca gind!

    -si ce daca ai murdarit alte vase? nu poti repeta figura si cu eliberarea de gindu’ asta negru?

    -ce pacat ca nu stiu carui fotbalist i-a iesit meditatia, sa-i scriu si lui:)( bok, Zlatko:)

  4. Maman, mai întîi bine ai venit 🙂 Era să cad din pat cînd am văzut cine semnează comentariul anterior!

    Mintea mea se eliberează automat de orice gînd, făr’ de efort, în timpul spălatului de vase… :))))) Şi-n timpul spălatului pe jos, şi a tăiatului morcovilor – cu cît e mai automată mişcarea, cu atît e mai liber gîndul 😀

    Cînd mi se urăşte cu „meditaţia”, îl mai invit şi pe Z. la dereticat că doar şi el are nevoie de pace interioară :)))))

Lasă un răspuns

