Salutări din Viena!

Cu o întîrziere de vreo două săptămîni. Imaginaţi-vă că a întîrziat cartolina, deşi în realitate a făcut fix trei zile pînă la Braşov 🙂

Fiind o dimineaţă ploioasă de octombrie în care doar creativitatea şi deştele pe tastatură pot să zburde, m-am gîndit să consemnez, dacă tot am ocazia, ce-a fost cool în mini-vacanţa de 3 zile 🙂

1. Hotelul. Făr’ de recepţioner, bar, restaurant, pază şi protecţie! Dacă stau să mă gîndesc bine semăna a cămin de nefamilişti, poate asta a şi fost odată, cu studiouri şi apartamente dotate cu tot ce-ţi trebuie pentru o viaţă confortabilă (mi-a plăcut chicineta utilată de la furculiţă pînă la tava din cuptor aşa de tare că era să gătesc în vacanţă :))))

Rezervare online, check-in şi plată la automatul de la intrare care îţi eliberează o cheie magnetică şi-ţi urează „Sejur plăcut!”. Z. s-a amuzat imaginîndu-şi în cît timp ar dispărea hotelul cu totul într-o ţară balcanică… :))))

2. no smoking

Semnul ăsta care zice „Aci nu se fumează, thank you very much” într-o gară, la aer!!! În momentul în care l-am văzut, am şters cu buretele tot ce m-a enervat la austriecii întîlniţi pînă acum (lipsa de căldură, autosuficienţa, faptul că nu vorbesc engleza…):)

La Viena par a trage imigranţii ceea ce face ca kebapul să fie fenomenal şi să te-nţelegi în engleză la magazin sau chioşc 🙂 Mulţi de prin fosta Iugoslavie (mult mai mulţi decît români :). N-am stat decît trei zile, poate trag concluzii pripite, da’ comportamentul locuitorilor transmite mesajul: „convieţuim paşnic, nu ne deranjăm unii pe alţii…”. Şi m-am simţit în siguranţă chiar hălăduind pe străduţe slab luminate, că se face economie, seara tîrziu.

3. veverita

Veveriţele din parc de la Schonbrunn. M-am emoţionat de-a binelea cînd cea din poză a venit foarte aproape de mine cu o privire întrebătoare: „Ai vreo nucă sau numa’ mă fotografiezi?” 🙂 Nici parcul în chestiune nu-i rău – de două ori am trecut prin el căci hotelul nostru a fost la două staţii de tramvai. Îmi place că-i mare şi îngrijit şi plin de joggeri…

4. la metrou

La metrou a fost vesel 🙂 Poate pentru că nu ne-am pierdut niciodată şi pentru că n-am aşteptat mai mult de 10 minute vreun mijloc de transport în comun. Mie mi-a plăcut vocea calmă care anunţa staţia următoare şi peronul pe partea stîngă 🙂 Şi şuieratul trenului pe şine 🙂

5. aleea

Ce mai putea să impresioneze un cuplu de triatleţi, unul mai în devenire decît celălalt? O ditamai aleea de 4 kilometri, lată după cum vedeţi mai sus, dedicată exclusiv celor nemotorizaţi 🙂 E aproape de parcul de distracţii din Prater (tii, şi a colo a fost fain, ne-am dat în roata aia veche de 200 de ani 🙂 şi ne-a impresionat profund: „Ce condiţii, dom’le, ce condiţii de antrenament…”

6. in parc la sigmund

Aici sîntem în parcul dedicat lui Sigmund. Te aşezi într-un şezlong (face cinste the City of Vienna), şi te uiţi la cer, verde sau catedrală, după chef 🙂 Life is good 🙂

A fost fain! Am scăpat şi la cumpărături (ieftin, ieftin, la super-ofertă!!!), am plecat cu două kile de cărţi de la librăria britanică (tot ce aveau la raft semnat de Alain de Botton a plecat cu noi 🙂 Ce să facem dacă la noi, în provincie, cititul e scump şi oferta slabă? :))) Am luat la picior tot centrul şi am căscat ochii la arhitectura grandioasă (ia te uită, dom’le, ce-au construit ăştia cît timp noi ne băteam cu turcii la porţile Europei :), am declarat că ne place de capitala pe care am avut-o odată din motivele enumerate mai sus şi că o să mai venim că tot sîntem aproape 🙂

6 gânduri despre &8222;Salutări din Viena!&8221;

  1. -extraordinar sa te cazezi intr-un „camin” si sa ai tot ce-ti trebuie!!
    -in Prater si-a compus strauss povestiri din padurea vieneza??, pe aleea aia pentru joggeri fericiti?:)
    -veverita aia n-o fi fost si pe la vatra dornei?:)
    -ma bucur sa vad cu ochii tai,oana si alte locuri pe care n-as putea sa le vizitez,doamne-ajuta sa fie cit mai multe:)

  2. Pt. Clau: hotelul de-i zice Quartier24 e pe Hofwiesengasse la nr. 12 adică la cîteva staţii de tramvai de Schonbrunn. Bine legat de restul oraşului, nu-i central, da’ nu-i bai 🙂 Mai ieftin n-am găsit (30 de euro de căciulă), e drept că n-ai mic dejun inclus, da’ ai bucătărie să-ţi faci…

    Pt. maman, bucurîndu-mă de bucuria ta îţi zic că şi io am cugetat că în aşa cămin de nefamilişti să tot stai 🙂 Cît despre Strauss, nu ştiu exact, da’ mă informez 🙂 Veveriţa ceea e o rudă cosmopolită şi mai sociabilă a celei de la Vatra Dornei – ea a venit ea la noi, io am fost cea care era s-o ia la fugă de emoţie :))) Foarte, foarte aproape a venit, mai că nu ne-a trecut printre picioare! S-a uitat adînc în ochii noştri şi cînd a văzut că nu-i dăm nimic, s-a întors şi a plecat :))))

  3. Mulţumesc pentru lămuriri, Oana; nu mă aşteptam să ai timp si de ..! Cît despre veveriţe, se pare că sînt mult mai puţin stresate la Viena şi Vatra Dornei decît in alta parte! Compatibilitate europeană?!.. guess;)

  4. Frumos, frumos de tot..dar prea putin!Numa’ 3 zile?!Noi am stat o saptamana si tot nu am reusit sa vedem tot ce ne-am propus.Mie mi-a placut la nebunie Muzeul Tehnic, in care am zabovit 6 ore!!!Mi-as fi dorit sa fiu in Viena pe vremea cand abia invatam fizica,as fi avut unde s-o pun in practica:) Si sa nu uit de Hundertwasserhouse..impresionanta de-a dreptu’!In rest jos palaria, un oras in care mi-ar place sa locuiesc.La cat mai multe asemenea calatorii, Oana!:)

  5. Maman, poate de aia că ambele oraşe încep cu v 🙂

    Paula, trei zile că atîta am putut ciupi liber 🙂 Da’ mai mergem 🙂 Mulţumesc pentru sugestii – şi noi aveam în plan Muzeul Tehnic, da’ din lipsă de timp am ales să lăsăm muzeele pe data viitoare şi de data asta ne-am concetrat pe arhitectură şi spaţii verzi 🙂 Mulţumesc pentru urare, asemenea îţi doresc şi eu ţie! P.S. Şi data viitoare cînd veţi merge la Viena, daţi o fugă pînă la Zagreb că-i la 4 ore distanţă 🙂

Lasă un răspuns

