Propagandă :)

Întoarsă de la o alergare uşoară prin cartier (43min, 7,5 km), m-am gîndit să scriu, ca să nu uit, ce s-a schimbat de cînd m-am apucat de antrenat pentru triatlon (o lună şi juma’, doo), practic dublînd, dacă nu triplînd, exerciţiul fizic (o plimbare lungă pe jos şi-una şi mai lungă cu biţa pe săptămînă s-au făcut 1 înot, 2 alergări şi 1 biţă). Căci e taaare interesant – aş fi putut intitula liniştită articolul: „Laudă Mamei Natură” 🙂

– am topit cîteva kile fără cură de slăbire şi neintenţionat. Procesul a fost îndelung şi sînt sigură că a început mai de mult şi că se datorează mai ales „căţărărilor” bicicliste sau pe jos de anul ăsta, dar acum mi-am dat seama, cînd am luat la purtat pantalonii de iarnă care îs prea largi, aşa de largi că trebuie să cumpăr alţii. Oricum, e interesant de văzut cum se modelează corpul – zici că-i din plastilină 🙂 Care muşchiuleţ munceşte, tot ăla repede creşte 🙂

– că tot am vorbit de dietă (sau de lipsa ei), am observat că, fără să-mi propun asta, mănînc mai mult carbohidrat, mai puţin sau deloc gras, mai multe vitamine şi minerale (sub formă de banane şi salate), ronţăi alune şi migdale şi fructe uscate şi beau apă… Ia ghiciţi ce se recomandă ca dietă triatletă? A fost o vreme cînd, din lipsă de timp şi chef de gătit, repede apelam la sendviciuri sau fast-food – acuma nu mai pot că nu-mi vine să mănînc aşa ceva, alt combustibil trebuie la efort şi Oana a descoperit reţete rapide, bune şi săţioase.

Mai am de rezolvat un singur problem – ajungînd acasă pe la 10-11 seara, atunci iau şi cina ceea ce nu-i chiar bine (nu pt. că „se pune”, ci pt. că am senzaţia că m-aş hodini chiar mai bine cu stomacul mai gol).

– beau mai puţină cafea. Una de dimineaţă şi atît. Reflexul „aoleo, mi-e somn, ia să bag un espresso” a dispărut. Dacă între şcoala de dimineaţă şi aia de după-amiază mă vizitează Moş Ene, închid ochii pt. 10-15 minute – tot atîta timp aş fi cheltuit şi pe făcut cafea şi băut. Da’ energie am – poate de-aia că am de cărat după mine o greutate mai mică. Sau poate de-aia că adorm imediat şi dorm bine.

– parcă-s mai relaxată – ceea ce e normal căci, la mine, dacă odihnă nu e destulă, viaţă liniştită nu e deloc…

– la început m-am gîndit că o să-mi fie greu să mă oblig să mă mişc de 4 ori pe săptămînă cel puţin. Cine mă ştie, mă ştie de căpoasă, aşa că eram gata să trec peste comoditate cu gîndul la locul fruntaş la triatlonul olimpic de la anul 🙂 Da’ nu a fost nevoie să-mi dau şuturi! Tot programul e executat natural şi făr’ de efort. Ba chiar îmi lipseşte luni, marţi şi joi cînd n-am timp de altceva decît de „servici” 🙂

Foooarte interesant…

9 gânduri despre &8222;Propagandă :)&8221;

  1. Fooaaaaaaarte interesant, zic si eu, desi, daca ai citi ce ti s-a intimplat mincind mai sanatos ,ai gasi ca e normal sa te simti mai bine, ai energie, nu obosesti usor, pentru ca ti-ai golit organismul de toxine!!

    Eu am achizitionat recent >nutritie si biotratamente< (Phylis A. Balch) si, concluzia dupa ce am frunzarit-o e ca,majoritatea bolilor se pot trata ( ameliora)cu un regim de alimentatie sanatos si suplimente de vitamine, minerale, care au generat afectiunea!

    adica, cine poate sa manince sanatos! 😦 (uuf, e mai rau decit lasatul de tutun, pentru unii 🙂

    ps: bravo, Oama 🙂

  2. …eei, Oana, am gresit 1 pic cu ” suplimente de vitamine, minerale care au generat afectiunea”.

    …si-am mai vrut sa zic si ca ai ars grasimi cu antrenamentul; si asta te-a ajutat la curatirea organismului….

    …dar trebuie sa maninci chiar si la 11 noaptea, macar o cana de lapte cu un biscuit, o felie de pituca, ceva….
    ps: maman of course( din ciclul:” pune si tu, mama, un fular la git!” 🙂

  3. …si dak vrei sa sti ce caut la ora asta pe blogu’ tau: M-A ATRAS TITLUL, credeam ca faci propaganda politica( cam asta facem noi in ROMANICA cu 4 zile inainte de alegerea de presedinte, pe toate posturile TV, pe muulte bloguri…ei, noi astia care n-avem in program IMPUSE, miine ) 🙂

  4. Mai întîi să mulţumesc celui mai fidel comentator 🙂 Şi apoi să zic şi eu că-s de acord că o alimentaţie sănătoasă face corpul mai sprinţar, da’, vorba profului de filozofie din liceu, „e o condiţie necesară, dar nu şi suficientă” 🙂 Mai trebe şi linişte şi somn şi mişcare şi mult haz de necaz şi mulţumire – în proporţii diferind de la om la om, evident 🙂 Ceea ce face găsirea unei reţete cu succes absolut imposibilă 🙂

    P.S. Propagandă politică? Pe Oama’s Weblog? Nici o şansă 🙂

  5. ..mda, bine, bine!!….mă-ntorc la ai mei că tre’ să văd cum stăm pe bloguri cu alegerea de preşedinte 🙂 Oana, tu ai grijă de sănatăţi şi s-auzim de bine ;D

Lasă un răspuns

