Despre aprecierea timpului liber

Mă întreba mama mea de unde am atîta energie să fac tot felul de chestii după o săptămînă în care muncesc de dimineaţa pînă seara (da, acum am 2 slujbe şi jumătate, da’ fac faţă şi bani 🙂

Pe lîngă teoria aceea cum că mănînc vitamine şi fac exerciţiu fizic, mai am una. Cred că, avînd timp liber limitat, în sfîrşit am învăţat să-l apreciez şi să nu-l pierd. Îmi aleg cu grijă ce vreau să fac şi, la sfîrşitul zilei, sînt mulţumită în majoritatea cazurilor 🙂 Mai mult, cred că încep să învăţ să apreciez fiecare moment de răgaz – 15 minute la cafenea înainte de servici pentru că m-a dus Z. cu maşina sau 30 de minute cînd stau jos în tren şi ascult o muzichie sau pe eternul şi fascinantul Harry Potter 🙂

Cred că noul principiu este: nu-i bai că am puţin timp pentru mine, important e să-l cheltuiesc în activităţi de calitate – asta include uneori statul degeaba sau să-i zic meditaţia că sună mai bine 🙂 Nu ne mai uităm la filme proaste, mult mai puţină vreme petrec online – mare mîncător de timp netu’ ăsta, am învăţat să combin utilul cu plăcutul, spălatul vaselor cu dansatul de exemplu 🙂 Oh şi îs tot mai eficientă în treburile casei – cu această ocazie mă opresc să mă scuip ca să nu mă deochi 🙂

Un efect secundar e că mă supăr cînd cineva îmi papă din timp sau nu apreciază timpul pe care îl acord altora. Cum îs socrii mei în afara căsătoriei care ar vrea să stăm cu ei cît îi ziulica de lungă, să ne plictisim împreună… Nu-nţeleg ei că noi avem o grămadă de chestii de făcut şi încercat 🙂

Ei altfel văd trecerea timpului. Cam cum vede problema mama unei prietene care ne e şi vecină. Doamna vine uneori să aibă grijă de nepotul ei cît timp părinţii lui sînt la servici. Iese în parcul de vizavi şi de cîte ori ne întîlnim ne spune „Haideţi şi voi cu noi cînd sînteţi acasă că aşa NE TRECE TIMPUL MAI REPEDE”… 🙂 Păi cum să-i explicăm femeii că noi am vrea să-l încetinim de se poate? De ce să treacă timpul mai repede? Unde ne grăbim aşa de tare? 🙂

Deh noi sîntem ardeleni… 🙂

3 gânduri despre &8222;Despre aprecierea timpului liber&8221;

  1. Zicea oana dupa ca-a vazua up in the air doilea ora. Me interseaza daca zicai la fel si daca nu juca george clooney la film:)

  2. Păi cine zice că e pierdere de timp vizionarea de două ori a unui film? Io, recunosc aşa gîndeam pînă să văd „Cast away” sau „Amelie” sau „Up in the air” 🙂 Cît despre întrebare răspund ca Natalie în film: „I don’t even think of him that way, he’s old!” 🙂

  3. …Zlatko, n-am văzut ”up in the air”, dar o să îţi zic eu dacă merita văzut a doua oară ( cu sau fără GC) după ce-l văd!! :D….în rest, e foarte bine să preţuieşti timpul liber şi, dacă îl foloseşti pentru ce-ţi face bine, contează dublu!! 🙂

Lasă un răspuns

