Lošinj reloaded şi Susak – un fel de Vama Veche :)

Una din chestiile care îmi plac nespus la croaţi este luna iunie 🙂 În luna lui cireşar, cred că v-am mai zis, avem liber 3 zile de la stat că avem de sărbătorit şi marcat lupte cu fascişti, suveranităţi şi o sărbătoare religioasă pe care nu ştiu s-o traduc 🙂

Anul ăsta am făcut punte şi din 20 pînă-n 27 iunie duşi am fost din Zagreb să facem încălzirea uşoară pentru concediul din iulie. Unde? Pe insulă unde-am fost şi de Paşte şi anul trecut, la pădurea deasă de pini, cu cortul şi tăt echipamentul pentru trei sporturi, nu numa’ biţe – tiii, cred că ne trebe un camion :). Iniţial cică trebuia să servească săptămîna de cantonament, da’ ne-am prins la un moment dat în cantonament se mere ÎNAINTE nu DUPĂ competiţie aşa că, în schimb, ne-am hodinit. Cu mare succes, mai de voie, mai forţat (la o alergare uşoară pe malul mării am sărit cum nu trebuia şi am cam şchiopătat restul sejurului…). Da’ de plimbat şi înotat şi prin împrejurimi cu biţa tot ne-am dat 🙂

Şi pînă pe insula de nisip de-i zice Susak cu barca ne-am plimbat 🙂 Z. zice că acolo e Vama Veche croată că el la fel de bine şi relaxat s-a simţit ca-n Vamă 🙂 E o insulă mică, dacă are 5 km de parcurs pe jos de la un cap la altul, fără maşini, fără scutere şi motorete că nu-i nevoie de ele. Transportul se face cu nişte tractoraşe dacă nu-s roabele de ajuns 🙂 O aşezare, partea mai veche în deal (cică datează din sec. XII), cea mai recentă la buza mării lîngă o plajă cu nisip! Care nisip se continuă sute de metri în mare şi pe care tot meeergi cu apa pînă la genunchi pînă poţi înota 🙂 Umbreluţe, linişte, turişti zurlii şi localnici care ei ştiu ce limbă vorbesc, da’ bucuroşi de oaspeţi 🙂 Am mîncat un peşte la unicul restaurant, bun, am beut un vin producţie locală că pe insulă creşte viţa de vie frumos, bun şi am stabilit că acolo-i de mers dacă ai doar trei zile la dispoziţie în care trebuie să pui frînă vieţii tale 🙂

Arată bine locul, mulţi dintre băştinaşi au emigrat acum se întorc şi reconstruiesc, deşi e departe (la o oră cu barca de Lošinj iar pe Lošinj se ajunge destul de greu dacă n-ai avion personal 🙂 şi are o mînă de locuitori, nu-i un loc mort. Taare simpatic 🙂

Pe drumul cu barca înapoi unul din „căpitanii” ambarcaţiunii turistice m-a întrebat dacă mi-a plăcut. Din una în alta am ajuns la întrebarea da’ io de unde sînt. Cînd i-am zis mi-a dat să ascult o manea românească pe care o avea pe mobil de la nişte băieţi din România cu care lucrase la începutul verii la montat corturi 🙂 „Au fost cuminţi băieţii?”, „Daaa, tare muncitori şi liniştiţi, ne-am înţeles bine” 🙂 Păi din ăştia să tot iasă din ţară :)))

Vă salutez şi poze urmează să postez 🙂

Lasă un răspuns

