Impresii de vacanţă 2010 :)

Această prezentare necesită JavaScript.

Ne-am întors de o săptămînă şi, da’ m-am luat cu altele şi n-am relatat, nici pe scurt, nici pe lung despre cum a fost în vacanţă 🙂 Minunat, cum să fie, că deja avem experienţă în văcănţuit, ştim ce vrem şi la ce să ne aşteptăm aşa că io zic că o să fim de-a pururi mulţumiţi asta, bineînţeles, în condiţii normale şi în absenţa calamităţilor naturale, accidentelor sau problemelor grave de sănătate 🙂

Destinaţii:
Slovenia, Logarska dolina (reloaded 🙂
Croaţia, insula Mljet (prima şi poate şi ultima oară)

Durata şederii:
O săptămînă la munte
Aproape o săptămînă la mare

Cazare:
La sloveni ne-am dus iar la Suzana, la ferma agroturistică pe care am îndrăgit-o anul trecut. Era să nu găsim loc, dar s-au aliniat stelele, au renunţat nişte italieni şi am avut cameră de dormit 🙂
La croaţi am campat că e bine la cort sub măslini!

Masă:
Suzana ne-a răsfăţat cu tot felul de bunătăţi, parcă şi mai gustoase decît anul trecut! Mic dejun şi cină de cinşpe stele, materie primă din grădină, specialităţi locale – o minune!
La croaţi a cam fost loterie, am nimerit şi scump şi prost, am dat peste şi scump şi bun, am găsit şi ieftin şi bun 🙂 Specialităţi locale: peşte şi pizza :)))

Condiţii meteo:
Nu ştiu cum se face, da’ avem o baftă de timp fenomenal de fiecare dată! Acuma e drept că ce înseamnă fenomenal pentru noi nu-i exact de bine pentru restul turiştilor 🙂 Şi e drept că ne place şi vîntul, vremea înnorată şi răcoarea – ideală pentru biţă, nu strîmbăm din nas nici la apă rece 🙂 Dacă-i prea cald, stăm la umbră. Chiar cînd plouă ne e simpatic deşi, de plouat, ne-a plouat în zilele în care am călătorit, dar nu excesiv 🙂

Activităţi:
Am fost activi, că ne pregătim de triatlonul din toamnă, aşa că am biciclit, plimbat, înotat, alergat (la deal că loc drept n-am găsit :)), dar am avut timp şi de stat, stat şi iar stat, eventual admirat natura, ascultat greierii, beut cafea doo ore pe terasă cu privelişte, stat şi făcut nimic 🙂 Mi s-a îndeplinit fantezia care tot revine la oboseală cu trăit zile în care să nu trebuiască să fac nimic şi tare bine mi-a picat 🙂

Ospitalitate:
Măi slovenii din zona aia îs de groază. O fi de-aia că satele îs mai degrabă risipito-răsfirate şi, avînd primul vecin la juma’ de oră de mers pe jos, se bucură de feţe noi cu care schimbă trei cuvinte şi te întîmpină cu zîmbetul pe buze orice ar fi… Nu ştiu ce le pun ăia în pensie, da’ ştiu că parcă ar fi programaţi să aibă bun simţ, să ştie ce-i frumos şi politicos şi că nu se face să exagerezi cu preţurile că, vorba ceea, să mănînci şi să bei ceva, n-ar trebui să fie lux nicăieri. N-am avut suprize neplăcute nicăieri, să primim ceva de mîncare după care nu ne-am lins pe deşte sau să nu ne simţim bine … Cu riscul de a părea Hagi Tudose o să zic că la sloveni e mai ieftin decît la croaţi 🙂 Acuma noi sîntem de părere că, dacă tot eşti în vacanţă, n-are rost să te stresezi cu privire la cît cheltuieşti – cînd nu mai ai, pleci acasă 🙂 Da’ tot îmi creşte inima cînd văd că merită serviciul, produsul toţi banii, ce mai, îmi vine cheful să mai consum ceva 🙂 Tiii, ce relaxare.

La croaţii dalmaţieni în schimb e altfel. Am dat şi peste oameni muncitori şi primitori, şi peste locuri în care ne-a fost bine. Dar am avut senzaţia că sîntem norocoşi că a fost aşa pentru că am avut şi experienţe mai puţin plăcute. Io, de exemplu, în sătucu’ Saplunara unde-i o frumoasă plajă cu nisip am murit de foame: la noi nu ne-am luat mare lucru că am zis că prînzim la restaurant, cînd colo restaurantul oferea peşte şi caracatiţă la suprapreţ (şi ar fi trebuit să ne anunţăm cu doo ore înainte ca să-l pregătească). Hai să luăm un mizilic atunci. Tot suprapreţ, cel mai uscat prosciutto mîncat vreodată şi o brînză rea de parcă ar fi luat-o, cum se zicea la Braşov, „de la brăneni” 🙂 Am mîncat, ce să facem, că magazinul deschidea la 17 :)))

Da’ am descoperit, tîrziu e drept, o terasă în satul cu zece case în care am campat. Improvizată, dar ce privelişte, cea mai cea de pe Mljet! Am beut un vinişor, ne-a îmbiat fiul patronului-bucătar-meşter peste zi cu un prosciutto, brînză, măsline şi pîine de casă. Am mai beut un vinişor că au făcut cinste şi la sfîrşit am dat cît pe-o pizză la fitze… Atît îmi pare rău că n-am ajuns la ei să mîncăm şi un peşte – plecarea era planificată pentru duminică, urma să luăm cina festivă sîmbătă seara acolo, da’ cum sîmbătă a plouat rău am scurtat sejurul ca să apucăm duminică o plimbare lungă cu biţa în Zagreb şi a rămas peştele neîncercat. Numa’ pentru ei m-aş întoarce, să văd peste ani cum s-au dezvoltat. Poate într-o zi cînd autostrada Zagreb-Dubrovnik o să fie gata de tot că pînă atunci multe ore faci pe drum 🙂

Despre dalmaţieni se zice că-s leneşi, da’ pînă acum n-am ştiut că-s şi uşor ‘oţi, să cîştige, dom’le, acu’ cît ţine sezonu’ pentru tot anul 🙂 Şi nici măcar nu-ţi bagă mîna-n buzunar cu zîmbetul pe buze 🙂 Da’, asta e, cine vrea să admire frumuseţile patriei, plăteşte 🙂

În concluzie:
A fost bine chiar cînd a fost mai puţin bine 🙂 Am văzut tare multe peisaje şi locuri frumoase şi ne-am liniştit – cred că mai degrabă la munte. Am descoperit că am crescut şi sînt un răsfăţat – de unde în tinereţe aveam nevoie de un cort şi conserve ca să fiu fericit, acuma visez la restaurante, mese gata întinse şi trai pe vătrai 🙂 Oare mă îndrept cu paşi repezi spre all inclusive? 🙂

7 gânduri despre &8222;Impresii de vacanţă 2010 :)&8221;

  1. ….nu cred că all inclusive ţi se potriveşte!…şi nici nu ai cum să descoperi locuri noi pentru că eşti legat de casă, masă! Tu mai bine te legi de bicicletă…şi unde se termină drumu’ trebuie să fie şi de mîncare! :)…e drept că şi îţi cresc pretenţiile cînd te duci într-un loc de vacanţă vestit!!
    M-am uitat pe GoogleEarth la Mljet şi lumea laudă paradisul de acolo: păi cum să nu li se urce la cap dalmaţienilor??
    Poze, vrem poze! 🙂

  2. No că am pus şi poze 🙂 S-au aliniat planetele şi am reuşit să mă conectez şi să uploadez – mulţumesc, Z.! Acuma senzaţia mea este că ce-am pozat nu zugrăveşte ce-am văzut decît în mică măsură şi-s uşor trist pentru asta 😦 La faţa locului e cel mai bine, dom’le, cînd foşnesc frunzele, arde soarele, adie vîntul, picură ploaia şi valurile se izbesc de ţărm:) Pozele sînt doar copii palide şi incomplete – sper c-aţi înţeles ce vreau să zic că nici în cuvinte nu m-aş pricepe mult mai bine să descriu ce-am văzut. Cît e insula de verde şi cît de neobişnuit e lucrul ăsta pentru locul în care se află sau cît e marea de albastră-verde. Şi cît îs munţii de înalţi şi cum nu-ţi vine decît să taci şi să caşti ochii… Poate ar trebui totuşi să mă străduiesc 🙂

  3. …Oana, e drept că locurile sînt prea frumoase ca să le descri fidel(nu că ţi-ar lipsi abilitatea) dar e foarte bine că ai pus poze! Sînt locuri extraordinare, da!
    Acu’ mă uitam la TV la aglomeraţia de pe litoralul nostru unde omu’ a mers să se relaxeze şi răcorească….nu pot să-ţi descriu diferenţa!! 🙂

  4. maman de Oana, diferenta a facut ca in anul acesta sa renunt la mersul la mare cu copiiim sa ne invartim prin muntii si strandurile noastre, mai placute(orasul Victoria, Tg Mures… de munti nu mai zic nimic ;))

  5. Miju, bine aţi făcut! Şi eu am fost acu’ 2 ani şi m-am convins că trebuie un pic mai mult decît înotul în mare şi plaja cu nisip pe care mi le doream…şi eu nu sînt prea pretenţioasă! 🙂

  6. Maman, îţi zic io – poa’ să descrie locurile Sadoveanu şi să le fotografieze fotografii de la National Geographic (ruşine că nu ştiu nici un nume :), da’ tot mai bine e cînd le vezi cu ochii tăi, deci trebe să vii să-ţi fac un tur 🙂

    Mijule, să vă fie de bine 🙂 Sper că aţi avut o vacanţă faină, ia să intru să văd dacă ai pus poze la tine 🙂

Lasă un răspuns

