Campionatul mondial de la Budapesta şi Terry Fox :)

Azi e 19 septembrie. Dacă totul ar fi mers conform planului pe care l-am ticluit acum un an, la ora asta v-aş fi făcut un rezumat despre cît de fain a fost triatlonul olimpic de pe Krk pe care l-am terminat cu succes (sau poate nu 🙂 ), oricum despre aventurile de pe insulă şi despre ultimul triatlon al sezonului.

Însă n-a fost să fie, evenimentul a fost anulat cu trei săptămîni înainte de data la care trebuia să se desfăşoare. Criză, sponsori nu, ceva de genul ăsta. Aş fi putut să plîng de să-mi sară combinezonul de pe mine că, vorba ceea, de un an ĂSTA a fost OBIECTIVUL. Cînd mi-a fost greu la deal cu biţa, m-am gîndit că trebe să merg înainte că o să-mi fie mai uşor pe Krk. Cînd am alergat în soare ca apucata, m-am îmbărbătat că pe Krk o să fie mai rău, iar frica de vietăţi marine mi-a trecut tot cu apel la triatlonul din toamnă: „Tot în mare ai să înoţi şi acolo, termină cu fiţele” 🙂

Da’ am hotărît că nu merită să ne supărăm, că drumul este destinaţia şi că noroc cu Krkul că altfel nu mă apucam eu de aşa o întreprindere trisportivă. Ne-am gîndit să alegem altul, da’ ar fi fost prea complicat – ce să alegi ca să înlocuiască Triatlonul anului? Aşa că, decizînd că pentru următorul sezon o să alegem competiţii mai serioase care nu se anulează în ultimul moment, am pus la cale o escapadă de weekend la Budapesta să-i vedem pe campionii mondiali la triatlon, distanţa olimpică 😀

A fost tare fain să-i vedem pe băieţii şi pe fetele care cu asta se ocupă în viaţa de zi cu zi, profesioniştii care-ţi dau impresia că fac ce fac cu o uşurinţă incredibilă – ce viteză!!!, dar şi mai fain să-i vedem pe age grouperi – participanţii care se ocupă cu triatlonul în timpul liber, pe cei ca mine şi ca Zlatko doar că mai în formă, mii, din toată lumea, tineri, bătrîni, mici, mari, one big family 🙂 A fost o plăcere şi o onoare să-i aplaudăm şi să-i sprijinim! Unora le-a fost mai greu: categoria women elite under 23, tinerele foc, a concurat pe o ploaie torenţială incredibilă – asta da’ lecţie pentru data viitoare cînd voi strîmba din nas că bate vîntul sau picură puţin :), băieţii au plecat pe nori, da’ şoseaua le-a fost udă (unii au căzut şi au abandonat), doar categoria women elite au avut soare şi suporteri mulţi 🙂


(tinerele sub 23 de ani s-au luptat cu ploaia după cum se vede)


(l-am prins pe cîştigătorul cursei, Alistair Brownlee, care-i mult mai frumuşel în realitate decît în pozele din reviste, înainte de start, în T1, tranziţia de la swim la bike – degajat, zîmbitor…)


(pe campionul mondial care o să fie, vedetă mare, l-au urmărit reporterii şi-n apă 🙂


(Brownlee şi Gomez, locked in combat)


(aplauze pentru băieţii care au ţinut panoul pînă a trecut ceremonia 🙂


(un, doi, trei şi erau deja la prima geamandură!)


(fetele merg repede şi arată bine de tot!)


(GIRL POWER!!!)


(Emma Snowsill a cîştigat detaşat)


(pentru locurile 2 şi 3 lupta a fost strînsă)

Ce să zic, inspiraţie, motivaţie, după două zile în compania lor am avut senzaţia că aş putea şi eu la fel… 🙂

După atîta alergătură după ei (man, acuma înţeleg de ce le place oamenilor să urmărească fotbal: şezi şi priveşti :), noi ne-am făcut antrenamentul alergînd după triatlonişti cu limba de-un cot :), ne-am răsfăţat cu una cu alta dpă cum urmează 🙂


(somloi galuska :))


(coctelu’ a fo’ fără alcohol 🙂


(limonadă de efect 🙂


(capuccino la linişte şi verde 🙂


(fără să mănînc un gulaş şi-un papricaş n-am plecat din Budapesta 🙂

Am făcut noi şi sightseeing ca turiştii, ne-am plimbat, dar puţin, pentru că, vedeţi voi, noi la Budapesta ne simţim ca acasă 🙂 Şi Zlatko şi io am petrecut vreme acolo muncind, am vizitat Budapesta de multe ori, şi, nu ştiu dacă v-am zis, acolo ne-am întîlnit noi doi acum 9 ani 😀 Da’ pînă la Citadelă unde-i Statuia Libertăţii tot ne-am suit 🙂

Cred că am petrecut mai mult vreme în corturile sponsorilor la cumpărături 🙂

Am plecat cu gîndul că ne întoarcem mai ales că acum ungurii vorbesc engleza şi ştiu să organizeze un triatlon ca la carte!!! Între timp ascultăm Roxy Radio, poate mai prindem o boabă de ungureşte 🙂

Asta a fost săptămîna trecută, săptămîna asta am mers la Terry Fox Run, am alergat şi am donat pentru spital de oncologie şi cercetare în domeniu. Soare după o săptămînă de ploaie care a părut neîntreruptă, lume destulă şi pestriţă, tricouri cool, record personal de 31 min şi 40 secunde pentru 6 km şi 18 (5 min şi 7 sec pe km a calculat Zlatko – IUHU!), clătite canadiene cu sirop de arţar, voie bună şi cîntec 🙂

Cine-i Terry Fox? Un băiat curajos care a vrut să alerge de la oceanul Atlantic pînă la Pacific, în fiecare zi un maraton, Maratonul Speranţei, cu o proteză în loc de piciorul pierdut în lupta cu cancerul. De ce? Ca să strîngă bani pentru cercetare în domeniul cancerului. Asta se întîmpla acum fix 30 de ani, pe vremea cînd mă năşteam eu. N-a reuşit să ajungă la ocean, a fost nevoit să se oprească după 143 de zile şi 5373 de kilometri parcurşi. Continuăm noi pentru el…

5 gânduri despre &8222;Campionatul mondial de la Budapesta şi Terry Fox :)&8221;

  1. ..azi am aflat că s-a ţinut anul ăsta triatlon la Mamaia(naţional)! M-am uitat şi pe gugăl…..surpriză: foarte mulţi participanţi! Voi puteţi să vă daţi seama de valoarea competitorilor, studiind rezultatele.. eu sînt uimită pentru că triatlonul mi se părea o probă de campionat mondial şi se implică federaţii naţionale în pregătirea sportivilor, că nu se poate fără antrenament de specialitate şi acum constat că lumea se mobilizează şi participă, pentru că sînt oameni care au opţiunea asta în viaţă!…şi ca amatori! Bravo 🙂

    ..cred că a fost plăcut la Budapesta să fii printre atleţii ăia! …Krk aşa a fost să fie(uite ce timp aţi fi avut, brrr!)

    ..iar despre Terry Fox: impresionantă poveste…(eu parcă citesc basme cu făt frumoşi cînd aud de aşa ceva! Îţi dai seama ce voinţă, ce determinare…ce-or fi mîncînd oamenii de felul ăsta?)
    Frumoasă iniţiativă, se pare că şi pe tine te-a animat, dovadă PB! 😉
    (….Maman cea mîndră :D)

  2. Toate sporturile pot fi făcute şi la nivel de amator 🙂 Triatlonul olimpic de la Mamaia nu-i la prima ediţie, o să mă duc pe pagina lor să văd cum a fost anul ăsta 🙂 Rezultatele nu-s neapărat edificatoare – depinde de condiţiile de la faţa locului.

    Zlatko n-a servit gulaş (în poză 🙂 sau papricaş că aşa e el, mai bine mănîncă pui cu cartof în pielea goală decît să rişte să primească ceva cu, Doamne fereşte, legume pe care să nu le poată mînca 🙂 Da’ se uita cu jind căci gulaşul a fost servit pe post de supă, el a trebuit să aştepte felul doi 🙂

  3. Am fost si eu la Budapesta…. insa, sa concurez….o experienta interesanta si tot odata extrem de friguroasa mai ales in apa de 16grade a Dunarii…dupa mult zbucium si efort am reusit sa vin doar pe 19 la AG M20-24…..am sacrificat victoria de la Mamaia pentru un loc19 international….parerea mea…A meritat din plin!!!!!!!

  4. Ce surpriză!!! Mai întîi îţi urez bine ai venit pe blog 🙂 Apoi felicit pentru pentru participare şi rezultat! Şi mă bucur că eşti mulţumit şi încîntat de experienţă! Eu m-am simţit extraordinar suporter fiind, darămite să fi participat!

    Cred că am trecut unul pe lîngă celălalt – noi ne grăbeam spre startul Women Elite, lume multă, buluc, mi s-a părut mie că aud română lîngă mine, da’ fiind convinsă că a fost o părere am mers mai departe 🙂 Ulterior am verificat pe listele de participare dacă a fost vreun participant din România şi te-am găsit pe tine 🙂 Tiii, trebuia să mă opresc şi să investighez despre ce e vorba – data viitoare 🙂 Mică-i lumea 🙂

    Mult succes la antrenamente şi la competiţiile de anul viitor -anul ăsta e cam gata sezonul, nu? – şi poate ne-om vedea din nou 🙂

Lasă un răspuns

