Salutări din Belgrad :)

Acuma trebe să fiu cinstită: n-aş fi ales Belgradul ca destinaţie de weekend sau de vacanţă nici să mă pici cu ceară 🙂 Cînd am trecut în viteză prima dată pe acolo în drum spre Bucureşti (într-un an cînd feroviarii unguri au intrat în grevă fix cînd io mă pregăteam să merg la mama, obligîndu-mă să iau autobuz pînă la Belgrad, tren pînă la Bucureşti şi apoi pînă la Braşov) am rămas impresionată. Negativ 🙂 Să zic şocată că e mai potrivit cuvîntul 🙂

Am văzut din Belgrad zona gării centrale, aproape o ruină mizerabilă – aia nu-i problemă, oamenii s-au războit pînă de curînd, da’ senzaţia de nesiguranţă şi pericol permanent m-a urmărit mult. Un şofer de taxi era să ne ia la bătaie să i-am atins maşina cu bagajul, unui al nene perfect sănătos şi destul de în formă i-am dat 10 euro în tren numa’ să ne lase în pace – aşa ceva nu fac niciodată 🙂 În general mi-am ţinut posesiunile mai aproape de mine şi m-am bucurat tare cînd am plecat. Zlatko s-a amuzat teribil de mine şi, din cînd în cînd, mai scotea cîte o perlă: „Hai să scoatem laptopu’, poate găsim wireless” :))))

Weekendul trecut am fost din nou la Belgrad. Nu ştiu dacă v-am mai zis da’ familia lui Zlatko e de-a dreptul iugoslavă: mama lui are o soră, ele îs croate, da’ au crescut în Slovenia. Mătuşa s-a căsătorit cu un sîrb din Bosnia şi s-a mutat la Belgrad :))) Aşa că am fost în vizită la rudele prin alianţa în afara căsătoriei.

Ce-a fost fain, să-ncep cu asta. Păi Belgradul e un oraş verde, are parcuri multe şi stă călare pe Dunăre şi pe un afluent al ei, Sava – chiar impresionant. Am prins o zi cu soare, caldă, cu mînecă scurtă, în care m-au plimbat şi mi-au arătat, aşa ca unui turist, ce are Belgradul mai de preţ 🙂 E fain că le pricep limba care, să se noteze, NU E ACEEAŞI CU LIMBA CROATĂ :)))

Se mănîncă bine şi se bea pe măsură, iar noaptea străzile îs pline – şi cluburile :))) Adică belgrădeanul se distrează, stă la taclale şi se bucură de viaţă în felul ăsta. Nu vă sună familiar? 😀 Io aş zice că şi românu’ face la fel :))) Primitori sîntem în aceeaşi măsură, masa e la fel de încărcată – ca să nu zic că şi bucătăria e tot pe acolo, cu salate, boeufuri, grătare, mici, sarmale, nebunii şi mai ales ciorbe sau čorbe :))) Cum ar veni, sîrbu-i frate cu românu’, nu codru’ 🙂

Din ce-o fost mai puţin fain – e haos, e grabă, e nerăbdare şi multă intoleranţă. E nemulţumire şi dezorganizare, o lipsă obositoare de respect pentru reguli de orice fel. Gîndindu-mă puţin am tras concluzia că asta-i fix ce nu mi-a priit la Bucureşti. Mă gîndeam filozofic la vesticii care vizitează estul exotic şi i-am înţeles pentru prima dată: în vacanţă vrei altceva decît ai în fiecare zi 🙂 Probabil tot de-aia caut destinaţii în care să mă satur de ordine şi disciplină 🙂

În altă ordine de idei am dormit puţin – pe motiv de taclale şi bîţîială – şi o săptămînă nu mi-am revenit :))) Abia am aşteptat ziua de vineri să trag pe dreapta :))) Unde-s zilele alea cînd aşteptam dansînd ora şapte dimineaţa să plec acasă pe lumină de la chef? 🙂 S-au dus şi nu se mai întorc 🙂

Şi-am mai tras concluzia că mai bine ajung să cunosc un oraş fără ghid! De data sta Dušan, vărul lui Z., ne-a condus şi, deşi a fost o experienţă simpatică că am văzut într-o după-amiază ceea ce n-am fi reuşit singuri în 2 zile, tot mai bine e cînd ne pierdem de capul nostru 🙂

Acestea fiin zise, descoperiri şi călătorii plăcute vă doresc 🙂 Io mă duc să mă culc din nou 🙂 După care swim, bike, run că de doo săptămîni şomez 🙂

2 gânduri despre &8222;Salutări din Belgrad :)&8221;

  1. E foarte fain Belgradul în pozele voastre:Dunăre, cetate, cer albastru, verdeaţă…Bine că nu ai rămas cu impresia din gara centrală de acu cîţiva ani 🙂
    Cît despre faptul că sîrbul e frate cu românu’….mă gîndeam că am şezut sub comunism amîndoi şi poate de aia ne place să mîncăm şi să ne distrăm cît de mult…şi nici regulile şi organizarea prea multă nu ne plac! Dar de ce sînt croaţii, slovenii altfel?(că doar şi ai au stat în Yugoslavia)..cine poa’ să-mi zică?….Influenţa vecinătăţii de peste Dunăre să fie hotărîtoare de ne asemănăm cu sîrbii?

  2. Ei, ştii că io ţin musai să văd jumătatea plină a paharului :))) Croaţii şi slovenii îs mai aproape de austrieci, atît de aproape că au fost supt stăpînire austro-ungară :))) Cică din Belgrad doar o bucăţică a fost sub austrieci, pînă acolo n-am ajuns, doar am aflat că locuitorii de acolo îs şi se consideră dintr-un alt aluat 🙂 Iugoslavia n-a fost un tot unitar, de-aia a şi făcut poc…

Lasă un răspuns

