Salutări din Mantova (și de la Giro, din Parma :)

Motivul principal pentru care ne-am suit în mașină sîmbăta trecută a fost să-l vedem pe Jovanotti în concert la Mantova. Z. e mare fan al Mr. L’ombelico del mondo, vă mai ziceam, l-am mai văzut o dată în concert la Brescia acum trei ani. Io am descoperit atunci că spiritul concertelor lui e Io penso positivo așa că mi-a devenit de-a dreptul simpatic 🙂 Și concertul ăsta a fost reușit, plin de energie, a cîntat de toate, a făcut show și a ridicat tot publicul în picioare. Mare maestru – a vîndut toate biletele pentru sîmbătă, a decis să concerteze și duminică și a umplut sala de 5000 de persoane și a doua zi! Avînd în vedere că Mantova toată are 45000 de locuitori, chiar și cu cei veniți de mai departe, tot e o performanță!

Dar altceva voiam să vă zic. Mai am o dovadă că sîntem niște norocoși și jumătate! Nu numai că Jovanotti a concertat relativ aproape de casa noastră, dar soarta a făcut ca în aceeași duminică Giro să treacă la o oră de Mantova și să-și încheie etapa la Parma! Așa că ne-am dus duminică să-i vedem pe sprinteri cum sprintează 🙂 Sau mai bine zis să-i auzim că iar au trecut prea repede pe lîngă noi 🙂 În poză se vede bine Petacchi, lîngă el, juma’ de Cavendish :))) E clar, mai bine îi vezi cînd se cațără pe vreun munte sau doi – dar în ipostaza aia o să-i vedem săptămîna viitoare 🙂

Însă surpriza surprizelor a fost alta că știam că mergem la concert și că o să-i vedem pe corridori. Planul era să mergem fără biciclete de data asta, însă cu două zile înainte de plecare, Oana a avut o jumătate de oră liberă și s-a decis să se informeze despre Mantova. Așa am aflat că-n 2005 a fost proclamat orașul italian în care se trăiește cel mai bine, că e parte a Patrimoniului UNESCO, de Palazzo Ducale și de cele trei piețe centrale, dar am aflat și că orașul stă călare, nu pe unu’, ci pe trei lacuri. Ooo, păi unde-s lacuri sînt și piste de biciclit, si-gur! Așa am aflat că zona este un rai al bicicliștilor amatori care nu-s neapărat în formă (it’s flat as a pancake :)), fiind înțesată de piste pentru biciclete. Am aflat că există o ciclovia, adică un drum dedicat exclusiv bicicliștilor, lungă 43 de kilometri care duce pînă la Lago di Garda! Am zis că eu așa ceva trebuie să văd așa că l-am convins pe Z. să luăm bicicletele 😀


Abia ajunși sîmbătă, ne-am schimbat și la drum am plecat și am descoperit că într-adevăr e șosea pentru biciclete! Ce liniște… Ai zice că e plictisitor să pedalezi 43 de kilometri pe drum drept, fără pic de deal sau vale, dar nu-i pentru că e verde mult, pomișori, miroase salcîmul și socul, rîul Mincio tot crește, treci pe lîngă ferme și culturi de porumb, grîu, maci, treci pe lîngă baraje și pădurici, te intersectezi la tot pasul cu alte ciclovie, dai binețe milioanelor de alți bicicliști (mai, mici, singuri sau cu familia, pe bițe vechi sau noi, MTB sau de șosea, grași, slabi, îmbrăcați sau dezbrăcați pînă la brîu să se bronzeze :)), mai dai de o terasă, mai vezi o lebădă, o gîscă, o văcuță sau un avion decolînd de pe un aeroport sportiv, apoi un alergător, un nene pe role, un parc, un castel, o moară… OK, ați priceput ideea 🙂

Apoi ajungi în Peschiera del Garda, oraș mai aglomerat și haotic decît liniștita Mantova (ceea ce nu înseamnă că bicicliștii n-au loc sau prioritate :)), saluți Lago di Garda care-i mai mare decît marea uneori în Croația, bei un cappuccino, mănînci o înghețată cum numai italienii știu să facă și concluzionezi că La vita è bella :)))

Am mîncat bine la Mantova unde am sărbătorit 11000 de kilometri făcuți de Oana pe biță de cînd a învățat să pedaleze :), ne-a plăcut de Giancarlo și de Donatella, la ei la hotel am stat și ei ne-au îndrumat unde să de răsfățăm papilele gustative, mie mi-a fost simpatică agitația din oraș de la miezul nopții și grupul de prieteni la a treia tinerețe care își luau rămas bun după o ieșire împreună, toți la patru ace și toți pe bicicletă 🙂 Un weekend 5 în 1 foarte reușit (și concert, și oraș nou vizitat, și antrenamentul la zi, și Giro și păpat bine 🙂 ceea ce vă doresc și vouă pentru weekendul ăsta 🙂 Io fug la duatlon 🙂

6 gânduri despre &8222;Salutări din Mantova (și de la Giro, din Parma :)&8221;

  1. Foarte fain ce ai scris despre excursia 5 în 1! Băi, dar e clar că ai baftă! Dar şi că e bine să te informezi cînd pleci undeva, ca să şti ce băftos eşti, altfel trece norocul pe
    lîngă tine! 🙂
    Deci aţi fost la sfîrşitul cursei la Parma unde au început sprinterii atacul pentru cîştigarea etapei! Uau….E clar că mai mult i-aţi auzit decît văzut 😀 ….Bine că a ieşit poza! 🙂 Azi cobora unul pe stradă şi era ca un blitz…(Am apreciat cu Dora că ar avea vreo 35km/h, cam cît maşina pe care o ajungea din urmă(pe stradă cu limită de 30))….dară sprinterii cei mai vestiţi de pe lume??
    Foarte fain să pedalezi pe plat, să vezi locurile, eşti relaxat! Bine că ai pozat să văd şi eu cum ar trebui să fie o pistă pentru biciclişti… 🙂
    Faine pozele, dar şi mai faine fieţelele, zice Vică… 🙂

  2. ….mi-ai făcut poftă să-l reascult pe Jovanotti! 🙂 Nu ştiu cine în România ar umple sala 2 zile consecutiv?! Dar muzica e a doua natura pentru italieni.. deci nu se compară 🙂

  3. Mă bucur că ți-a plăcut relatarea 🙂 Băftoși am fost. băftoși sîntem încă – o nouă dovadă: prognoza a fost ploaie pentru tot weekendul. Cine se dădea cu bița la duatlon ieri pe un soare văratic? Oana și Zlatko 🙂 Cine stă azi sub păturică și ascultă ploaia cu bate-n geam? Tot noi 🙂

    Am văzut tot plutonul! De fapt sprinterii la 350 de metri de finish încă nu sprintaseră – erau în spatele coechipierilor, ready to go 🙂 Au trecut ca un mărfar printr-o gară oarecare 🙂 O mamă cu două fetițe care așteptase mai mult de jumătate de oră în soare că nu-i ușor să găsești loc de unde să vezi bine, s-a declarat dezamăgită: „Mai mult vezi la televizor” :)))

    E fain pe plat, dar io îs un climber 😀 Mountains are my specialty 🙂 Cine ar fi zis că o să-i îndrăgesc atît – la început nu voiam să aud nici de delușoare :)))

    Așa-i că-s faine fiețelele? Mă bucur că i-au plăcut lui tatan 🙂

    Oh și îți aducem noul album al lui Jovanotti, Ora, cînd venim la vară :)))

  4. Pe munte e mai fain! De acord 🙂 …Ţi-a plăcut pe Etna?…mereţi iar pe Zoncolan?
    Merci de Jovanotti, ora…ee? 😀

Lasă un răspuns

