Standard

Paste fericit!

20120414-162857.jpg

Va salut si va urez un Paste fericit alaturi de cei dragi! Gospodini si gospodine cum va stiu, sigur ca ati terminat pregatirile, casa-i luna, ouale incondeiate si cozonacii aburinzi, de-acum va hodiniti si va bucurati 🙂

Anul asta Pastele lor, al catolicilor, a fost acum o saptamina. Cind ii dupa Pastele nostru inca mai imi vine sa gatesc ceva mai special si, mai ales, mai mult, pentru a respecta sfinta traditie romaneasca :)) Asta cind nu ne facem bagajele si plecam tai ca pe Losinj is oula mai bune acolo :))) Dar cind ii dupa Pastele local, cu burta plina si ouale deja ciocnite, elanul ma-mpinge sa fac mult mai putin. Anul asta am zis: oua rosii si cozonac! Suficient!

Zis si facut, trimes consort ieri dupa vopsea de oo… Nu mai era, se gatase simbata trecuta cind io am cumparat ultimele trei plicuri de vopsea portocalie :)))

Booon, lasa ca nu e bai, prea multe oua strica, mai am fix doua de ciocnit, suficient 🙂 Dar cozonac tot fac!

N-am mai facut pina acum ca am trait cu impresia ca trebe sa fii un pic vrajitoare ca sa-ti iasa, trebe descintat, trebe infofolit si scuipat sa nu-l deochi si sa nu creasca :))) Pentru un cozonac reusit e nevoie de tehnici voodoo si muschi de fier – pina la proba contrarie am sa cred in continuare ca e asa :))) Altminteri e bun rau – facut de mama, bunica, altii in general 🙂

Ei, dar anul asta am zis sa incerc si eu ca n-o fii chiar asa de greu :))) Atitudine usor obraznica ce ma va costa ulterior :)))

Am primit reteta de la o colega de servici care o fost asa de draguta sa-mi scrie ce-mi trebuie, tot, tot, tot, sa ma indrume pas cu pas, clar si complet, ce mai, oricui i-ar fi iesit, numai mie nu :))) Sper sa-i mai ramina o felie pina marti sa o fotez ca sa vedeti cum ar trebui sa arate minunea :)))

Am facut inventarul si am cumparat ce lipsea 🙂

M-am gindit sa injumatatesc cantitatile ca cine o sa manince trei cozonaci? Mosafirii pe care ii invitasem la o felie duminica au venit simbata la cafeaua de dimineata 🙂 Asta a fost greseala capitala caci stau prost cu matematica – am lipsit la lectia cu impartitul la doi ca mie 300 de grame de zahar impartit la doi mi-a dat 250 de grame (ca sa nu fie foarte dulce :))). Ca sa fie tacimul complet, am dat peste cap ordinea in care trebuia sa incorporez ingredientele in aluat – am pus oul de la inceput si mi s-a copt de la laptele caldut :)), ba m-am mai si mirat ca mi-a iesit aluatul lipicios cu niste bilute galbene prin el :)))

Intr-un tirziu mi-am dat seama ce se intimplase, era clar ca n-are cum sa iasa bine, am renuntat sa mai fac umplutura si, ca sa nu arunc maglavaisul, l-am bagat la cuptor si a iesit o piine dulce cu stafide fenomenala :))) Asa ceva n-am mai mincat :)))

No, nu-i bai, data viitoare sigur o sa iasa 🙂 Salutari calde ca piinica din poza si sa ne auzim cu bine 🙂

Later Edit: Din seria: „Asa DA!” va prezint, in drum spre schimbul doi, dar cu gindul inca la el pentru ca e exact asa cum mi-am imaginat: delicios de bun, Cozonacul asa cum ar fi trebuit el sa arate 🙂 Multumesc, Bianca si mai incerc 🙂

20120417-154432.jpg

11 gânduri despre &8222;Paste fericit!&8221;

  1. Draga Oana,
    nu este mare filozofie. Cum spune Adi: practica ne omoara. Sigur ca mai ramane o felie(2 sau 3) sa le faci o fotografie.
    Paste fericit si ne vedem marti (cu tot cu cozonac).
    Bia

  2. Ehehe, pentru asa o bunatate merita sa faci practica pina iti iese :))) Daca piinea mea cu stafide si „umplutura de zahar”, cum a descris-o Zlatko, e asa de buna de-am mincat de una singura aproape jumatate din ea, imi imaginez cit de bun e cozonacul tau! Multumesc mult pentru reteta inca o data!

  3. eu m-am apucat sa fac cozonac intr-un an si am uitat sa pun sare in aluat :))) dar atata vreme cat se gaseste de cumparat la magazin, cred ca suntem safe 😀 relaxare placuta 🙂

  4. eu n-am făcut cozo anul ăsta..RESPECT! 😉 ….al meu, primul, nu a fost la fel de reuşit 🙂

  5. Multumesc pentru urare 🙂 Sper ca-ti iei si tu miine liber si te mai si hodinesti ca ma tot mir cite faceti voi la Colors, ptiu-ptiu sa nu va deochi!

    Cit despre cozonac – aveam eu chef de o provocare noua ca acum sintem in perioada de odihna si recuperare pina la maraton si nu mai alergam cu zecile de kilometri 🙂 de-aia m-am apucat, altminteri is perfect de acord cu tine – aia de la magazin is si crescuti si cu sare 🙂

  6. Pai, teoretic, io m-am APUCAT doar sa fac cozonac, de terminat n-am mai terminat :))) insa is tot mai convinsa ca astia nereusiti is cei mai buni: din toti cozonacii pe care i-am mincat tin minte doi: unul cu mac care nu ti-a crescut cit trebe – maaama, ce bunatate 🙂 Si piinica mea cu umplutura de zahar :)))

  7. Daca n-ar fi ora asta atat de… matinala, ti-as spune si eu vreo doua povesti cu cozonaci. E cam devreme insa, asa ca le las pentru data viitoare. 😉

Lasă un răspuns

