Standard

Bîrfă mică despre austrieci :)

Sau salutări finale din Völkermarkt 🙂 La primele întîlniri (prima fiind o excursie de o zi la Graz, 2007. urmată de treceri rapide prin Austria în drum spre altundeva) trebe să recunosc că nu mi-a plăcut deloc de ei. Am generalizat imediat spunînd că-s reci, neprietenoși mai ales cu străinii și că nu vor să vorbească decît pe limba lor 🙂

La Viena mi-a plăcut, dar, dacă stau să mă gîndesc bine, am întîlnit mai mult străini :)))

Cînd am auzit că Tomșescu vrea să participe la un triatlon la ei, inițial nici nu mi-a trecut prin cap să petrecem toată vacanța acolo, dar, nu știu cum, m-am răzgîndit și bine am făcut 🙂 Urmează un nou rînd de generalizări :)))

La pensiune ne-am simțit tare bine primiți. O afacere mică de familie mereu zîmbitoare, fiica cea tînără ne-a explicat tot ce am dorit în ENGLEZĂ! Flexibili și relaxați, au acceptat să ne sosească amicii triatloniști la ora 11 noaptea – „cheia e în ușă, mîine la micul dejun rezolvăm formalitățile”, să eliberăm camerele mai tîrziu decît era prevăzut, tot ce am cerut am primit. La preluarea camerei ne-au întîmpinat doo ciocolățele și mesajul de mai sus pe care l-am înțeles cu toate că nu vorbesc germana 🙂

Ce mi-a mai plăcut a fost faptul că toată lumea dă binețe din toată inima 🙂 La mic dejun ne vedeam cu familii venite în vacanța – răsuna sala de mese de guten Morgen :))) În general se salută lumea după cum urmează: la magazin și pe terasă personalul musai cu oaspeții și oaspeții între ei dacă dau nas în nas, pe bicicletă musai cu ceilalți bicicliști sau pietoni, cînd ești perpedes cu oricine îți intersectezi privirea mai mult de jumătate de secundă :)))


(cînd am ieșit la alergat de zăpăucă luni dimineața pe răcoare, am dat vreo 245 de bune diminețe, inclusiv domnilor din fotografie :)))

Singura problemă, rezolvată rapid pentru că am decis că mai bine zîmbesc doar și aștept să zică ei primii ceva, a fost ce trebe zis exact că dimineața am auzit și Guten Morgen și Guten Tag și ceva ce pînă acum mi-a sunat a „crisgot”, dar acum văz că se scrie Grüß Gott :)))

Boon. Apropo de obiceiuri locale, de două ori ni s-a întîmplat o chestie. Am servit o masă, respectiv o cafea în sat, am lăsat un bacșiș și am fost cinstiți cu „una mică” 🙂 După masă am acceptat digestivul, un limoncello că eram la un restaurant italienesc, dar după cafea, mai ales că eram cu bița am refuzat categoric 🙂 Patronul a insistat să ne toarne un ștampăl, și cînd am refuzat din nou alcool că e cald tare afară, a oferit o ceșcuță de apă minerală, dar necinstiți n-am plecat :))) Nici domnul de mai sus nu vorbea altceva decît germana, mi-a părut rău că n-am știut să-l întrebăm care-i șpilul cu cinstitul 🙂 Oricum, în toate situațiile oamenii au fost foarte binevoitori, ne-am înțeles mereu cumva dovedind încă o dată că, de fapt, comunicarea prin cuvinte reprezintă doar 20 la sută din ceea ce comunicăm 🙂


(și semn trilingv, semn că în UE ne respectăm minoritățile 🙂

No, și mi-a mai plăcut că îs îngrijite drumurile și casele și curțile și grădinile… Mai ceva ca la sloveni la care îs mai ceva ca la croați 🙂 Chiar și pajiștile îs cosite exemplar. Cum îmi place ordinea și disciplina mă gîndesc că într-o viață anterioară oi fi fost și eu austriacă :))) Îmi place de austrieci mai nou, ce să zic 🙂 Nu numai că știu să organizeze triatloane, dar le-a trecut prin minte să ofere la Billa pachețele de gustare gata făcute cu două senvișuri bune și o sticlă de ceai de la Rauch pentru drumețul plecat de acasă nepregătit, muncitorul grăbit sau suporterul de triatloniști :))) Și asta la doi euro – nu mai știu ce se poate lua la Brașov de doi euro, la Zagreb poți să-ți iei gîndul că te poți sătura de banii ăia – de fapt mint: îți ajung de pîine și apă :)))

4 gânduri despre &8222;Bîrfă mică despre austrieci :)&8221;

  1. Ei, cu pacheţelul de senvişuri şi ceai m-ai convins pe deplin! 🙂
    Întrebare: ce făceau oamenii ăia de dimineaţă pe lîngă apă? Alergau ca şi tine? plimbare? şi ce apă e aia?(e drept că aş putea să caut eu lămuriri, dar mai bine zici tu ;))
    Merci de reportaj şi vacanţă faină(să ai ce ne povesti)! 🙂
    grussGott

  2. Apa din poza e un lac, Klopeiner See, in jurul caruia s-a dezvoltat o statiune maricica, probabil una din destinatiile turistice la indemina pentru cei care nu vor sau nu pot sa calatoreasca pina la Adriatica 🙂 Luni dimineata in alergare usoara am plecat de la pensiunea noastra, am facut inconjurul lacului si m-am intors – 8 km parca au fost toti 🙂 banuiesc ca oamenii din poza erau turisti – ei se plimbau, dar erau si alergatori si biciclisti, erau si persoane care se balaceau sau inotau in lac desi cerul era innorat 🙂 Activi austriecii astia, am uitat sa spun 🙂

  3. Ioi, bine că vin la mama și-mi dă ea de mîncare în cazul ăsta, altminteri m-aș duce la toaletă pe stomacul gol :)))

Lasă un răspuns

