Pierdut drept de vot, îl declar nul :)


(circul nu contenește, dar florile mele se înmulțește :)))

De vreo cîteva zile, vreau-nu vreau, citesc pe facebook o grămadă de comentarii ale unora și altora care fac bulbuci pe tema: diaspora să nu voteze, dom’le, că habar n-are. Unii chiar merg pînă acolo încît cer interzicerea dreptului la vot persoanelor cu domiciliul în străinătate :))) Rîd că, dacă n-aș rîde, m-aș enerva :)))

Acuma trebe să recunosc că prima dată cînd am văzut chestia asta m-am simțit atacată pentru că am făcut un calcul simplu: io am primit anul ăsta permisul de ședere definitivă în Croația. Știți care e diferența dintre drepturile mele în Croația și cele ale lui Zlatko? El poate să voteze la alegerile parlamentare și prezidențiale, eu nu :))) M-am străduit să mai găsesc și alte diferențe, or mai fi, nu zic nu, dar eu încă nu le-am identificat. Așa că, urmînd logica inversă, dacă statul român îmi retrage dreptul la vot pentru că nu mai domiciliez în România (sau nu plătesc impozite în România – altă perlă ce merită o discuție separată!), e ca și cînd mi-ar retrage cetățenia… Mhmmm, dar ce-am făcut să merit asta? Că nici criminalilor nu li se retrage dreptul la vot…

Fără să gîndesc prea mult, m-am pus pe comentat să-mi apăr dreptul meu 🙂 Stați așa, fraților, că n-oi mai trăi eu la Brașov, dar impozite plătesc în România, ai mei locuiesc acolo și soarta lor mă preocupă, ce se întîmplă la București mă afectează direct și indirect, la urma urmei am o responsabilitate de cetățean european să urmăresc derapajele din țara mea și să aleg. Chestia cu „nu ești informat suficient” mi se pare și ea hilară în epoca lui online :)))

Am continuat pledoaria explicînd că io-mi reprezint foarte bine țara pe meleaguri străine, lumea care n-are habar de România sau are habar că e țară de țigani și ‘oți, își schimbă părerea cînd mă-ntîlnește pe mine: om deștept, frumos și devreme acasă, care a reușit să se integreze într-o țară cu limbă total străină. Nu-i laudă de sine, e fapt.

La centrul unde predau engleza mi-au trecut poate sute de oameni prin mînă și toți au devenit mai interesați de România și mai puțin intransigenți cînd e vorba de judecat o țară despre care știau puține și de rău, tocmai datorită faptului că profa lor vine de la Brașov. „Și cu ce mă-ncălzește asta pe mine, frate?”. În lumea asta globalizată totul se leagă. Poate unii vor veni ca turiști în România, poate alții vor investi, poate, pur și simplu, cînd mata te vei întîlni cu unul dintre ei și vei zice că vii din România, te va întîmpina cu un zîmbet cald pentru că nu ești primul român fain pe care l-a întîlnit. Chiar așa mi-a zis o prietenă care la viața ei a întîlnit doi români, un fost ambasador la Zagreb și pe mine: „Tu, Oana, dar voi, românii, sînteți TOȚI faini!”… Cu alte cuvinte nu numai că sînt român, dar îs unul exemplar, sîc 🙂 Cum zice Americanul? I’m more Romanian than you 🙂

Dar pînă la urmă m-am dat bătută. Luați d-acilea dreptul meu de vot, vi-l predau fără proces verbal. Și apoi să-l retrageți și celor care n-au studii superioare. Sau faceți test de inteligență, cine pică nu votează. Și cei săraci lipiți să nu voteze că nu au discernămînt de foame și îi cumperi ușor. Și pensionarii să nu voteze că și așa mai au puțin de trăit. Mă, dacă stau să mă gîndesc bine, și femeile îmi sînt suspecte că votează cum nu trebe pentru că, vorba ceea, de-abia acum cîteva decenii au pus mîna pe ștampilă… Las’ că au destule drepturi în bucătărie. Să voteze numai cei care au cel puțin Chrysler în garaj (:P) că dacă ei au știut cum să facă bani pentru ei, au să știe și pentru noi…

Sau, și mai bine, la intrarea în cabina de vot să fie un nene: „Tu cu cine votezi?”, „Cu Băsescu…”, „Marș afară, următorul!” :))) Atuncea o să iasă sigur cine vrem noi și în România cîinii (vagabonzi) vor începe a umbla cu covrigi (brașoveni) în coadă :))) Amin!

14 gânduri despre &8222;Pierdut drept de vot, îl declar nul :)&8221;

  1. Ai dreptate, dragă Oana, sufragiul universale a fost cîştigat de mult, nu are nimeni dreptul să îl retragă doar în cazurile specificate în legi.
    Dar lumea a numărat voturile pro Băsescu din 2009 şi culmea, ezact cele din diaspora făceau posibilă realegerea, iar acum tot de alea le e frică. Dar tu şti că acarul Păun e român şi se pare că a plecat din ţară.
    Mie mi se face rău doar că lui Băsescu îi vine mănuşă situaţia, chiar s-ar fi plictisit dacă nu-l demiteau. Nu mi-e teamă că oamenii ca tine nu o să mai ştie ce să voteze, dar masa aia care poate fi manipulată e iar pe val ..Şi nu văd 9 milioane venind pe caniculă la referendum. Şi ar mai fi culmea să rămînă Băsescu preşedinte, cu 6 mil contra şi 2,5 pentru!

  2. Asta e o situație clasică lose-lose – oricum ai da-o, ieși în pierdere 😦 Însă doo chestii îs sigure. Unu’ la mînă, și diasporenii îs români. Doi la mînă, eventual o să-i întărîți cu mesaje tip: „voi n-aveți ce căuta la vot!”, în nici un caz nu o să-i determini să stea acasă, probabil din cauza căldurii românii din România nu-și dau seama… Oricum matematica: în 2009 fix diaspora a făcut diferența nu ține…

    Și acuma previziunea babei Omida: Băsescu o să rămînă, n-au să iasă 9 milioane de români la vot (apropo atîția trebuie să iasă pentru că așa zice Constituția, nu poți să dai o lege care să o schimbe doar pentru că nu-ți mai place de Băsescu. Asta înseamnă stat de drept, nimeni nu e mai presus de lege, nici Ponta, nici Antonescu) și uite așa s-au mai aruncat niște bani serioși pe fereastră… Dar avem despre ce vorbi vara asta la un șpriț. Bine că mai are putere Europa să ne dea peste dește, altminteri chiar ar fi tragic…

    În altă ordine de idei, apropo de președinți, mai vreau să zic ceva. În Croația e președinte Ivo Josipović, poate îl știi, în iulie a fost în România în vizită de stat. Un tip cerebral, calm, cumpătat care își REPREZINTĂ țara cu cinste. Jos pălăria, un domn. Credeți că a ieșit Croația din criză cu așa un președinte model? Că și-au găsit de lucru șomerii? Că au crescut salariile? Că sistemul sanitar funcționează perfect? Aș… Guvernul GUVERNEAZĂ. La alegerile din decembrie s-a schimbat garnitura, dar parcă nu-s mai breji nici cei noi… Dar le mai dăm o șansă 🙂 Poate pînă la următoarele alegeri o să capăt și eu drept de vot 🙂

    ERATĂ: Nu Constituția zice că trebuie să iasă la vot jumătate plus unu din numărul persoanelor înscrise în listele electorale, ci Legea privind organizarea referendumului, ce-am zis rămîne valabil – nu poți schimba legea după bunul plac, dar de ce nu mă corectați? :)))

  3. Eu aşa un preşedinte vreau, ca Josipovic! Nu m-am gîndit la ieşirea din criză după aia…dar poate nu o să mai aud de favoritismele economice şi politica de clică şi justiţia pe ochi frumoşi, Vezi, am zis poate pentru că nu m-au convins nici pe mine că o să fie în stare. Eu mai sper că voi, de departe,să vedeţi mai limpede ce e de făcut.
    Şi chiar m-aş bucura foarte tare să capeţi şi tu drept de vot! 😉

  4. să-mi zici ce flori ai înmulţit în ghivece şi în ce ţii ghivecele? Pare un ”ceva” cu pietriş fin..?? Nu, s-ar putea să fie un pervaz cu plăci de mozaic?! 🙂 Nice 😀

  5. Țin pumnii să fie bine, oricare ar fi rezultatul referendumului 🙂 Cît despre frunzele din ghivece de pe pervaz – le-am primit de la colega mea care iubește și ea tare de tot plăntuțele și florile 🙂 Am uitat cum le zice, dar îți pun o poză cînd or înflori și le identificăm atunci 🙂

  6. Floricelele se numesc Gloxinia. Sper ca ti-am dat atat mov cat si roz. Vorba ta: asteptam sa infloreasca. Vacanta placuta si cu telefonul cat mai tacut 🙂

  7. ”Bine că mai are putere Europa să ne dea peste dește, altminteri chiar ar fi tragic…” – aoleu, dar ce se întâmplă așa ilegal în România de trebuie să intervină discreționar coana ioropa? Până la urmă, din câte știu eu, se organizează destul de democratic un referendum să decidă Gheorghiță și Mărioara (nu madame Reding, Merkel sau bădița Barosso) pe cine să pună împărat. Au cam început să mă calce pe bătături oamenii ăștia cu preferințele lor (pe Băse în Ro, pe Sarkozi in Franța etc.).

  8. Reformulez: Dora, mulțumesc pentru comentariu. Am zîmbit în barbă că e clar că nu mai știu nici română, un motiv în plus să mi se retragă dreptul la vot :))) Nu știam că se poate spune „așa de ilegal” și „destul de democratic” ca și cînd adjectivele astea ar avea grade de comparație… Cît despre răspuns la întrebarea ta, n-are nici un sens să-l dau: dacă tu nu vezi care e problema, oricît mi-aș răci eu gura, tot de pomană este.

    Mă bucur, totuși, că eu nu te enervez – nici pe Băse nu-l susțin, nici pe Sarcozy… That was not the point of the post.

  9. măi, sar scîntei, surorilor! Păi e bine, măcar putem analiza la ”cald” şi răcori în direct!
    Apropo de gloxinia, sînt tare frumoase, Oana şi Bia! Am şi eu una…credeam că a murit peste iarnă, lăsată în cămară în ghiveci şi, cînd colo, au dat frunzuliţe prin martie..şi o să o pun pe facebook să vezi cum e acum! Nişte plăntuţe excepţionale!

  10. Nu e problema de gramatica, e problema de logica… Daca doresti, vii in vizita, ma bucur de fiecare semn de viata, daca nu, nu – blogul meu e foarte democratic :)))

  11. Scintei? Da de unde 🙂 Asta este stilul nostru, credeam ca te-ai obisnuit 🙂 In plus singura m-am bagat in gura lupului ca stiu care-s opiniile Dorei si cit de feroce si le apara 🙂

    Cit despre floricele, ma duc sa vad daca te-ai tinut de cuvint 😀 Bia m-a avertizat ca ele asa fac, au nevoie de o pauza, „mor” si apoi renasc 🙂

Lasă un răspuns

