2 pe zi :)

„Such a good feeling… I can’t stop myself feeling…” :))) Asta am fredonat azi cît a durat tura cu bicicleta de duminică :))) O zi frumoasă foc, s-au dus lunile lui cuptor, de-acum poți porni cu bița la 10 și termina la 3 fără să faci insolație și să te deshidratezi oricît ai bea 🙂

Apropo de deshidratare, știți că eu cum am cîte o revelație, imediat împărtășesc 🙂 Ați auzit vreodată de legea hidratației? „TREBUIE să bei CEL PUȚIN 2 litri de APĂ pe zi” sună ea, sînt convinsă că ați văzut-o, dacă nu altundeva, pe sticlele de apă plată :)))

N-am reușit niciodată s-o aplic. De fapt mint, am reușit în zile călduroase peste măsură în care altceva în afară să beau și să nădușesc n-am făcut :))) Dar și atunci nu sînt absolut convinsă că am băut exclusiv apă chioară…

Ulterior m-am gîndit că legea e formulată cam neluînd în seamă mărimea băutorului sau cît de mult transpiră ceea ce nu prea e în regulă. Așa mi-am explicat de ce eu nu poci să beau atît, îs mai mică deci nu îmi trebuie…

Însă de-abia ieri seară, după alergarea de 23 de kilometri (ați sesizat cu cîtă eleganță am adus vorba? :)), după ce am băut echivalentul unui pahar mare de apă minerală fără bule și m-a luat iar o stare de rău, mi-am dat seama de o chestie foarte importantă care demolează teoria de mai sus.

„Zlatko, nu mi-e bine?”
„Ce s-a întîmplat?”
„Am băut apa și repede…”
„N-ai avut suc?” (sucul e făcut din prafuri de la Dextro, reclamă nemascată :))
„L-am băut pe tot cînd am alergat, după am dat cu apă… Mai bine îmi făceam iar ceai cu sare…” (mi-am mai făcut și suc de mere cu apă, jumi-juma și un praf de sare, rețetă proprie că așa am simțit eu că mi-ar face bine :))
„Pînă ajungem acasă, n-avem ce face…”

Ba am avut ce să fac – bine că nu m-a văzut nimeni cum mi-am lins lăbuța ca un cățel :))) Taare sărată lăbuța, mi-am revenit în momentul în care sarea a ajuns în stomac :))

Și atunci m-am prins. Cred că eu pierd multă sare transpirînd. Săruri, de fapt, care îs necesare, îmi zice Zlatko – expertul, la transmiterea impulsurilor nervoase. Na-K-Mg. Dacă la efort fizic suplimentar beau apă chioară, diluez ce-a rămas din ele și mă ia cu senzație de bleah 🙂 De-aia am fantezii în care îmi pun sare în suc de mere :))) Dacă aș bea doi litri de apă pe zi, cred că m-aș intoxica cu apă 🙂 Nu rîdeți că există :)))

Așa că de acum înainte o să trec pe bere :))) Glumesc, bineînțeles 🙂 De acum înainte o să-mi ascult setea și o să beau apă cît îmi cere organismul, „suc” izotonic cînd am antrenament și ceai cu sare cînd îmi poftește inima 🙂 Cred că așa e cel mai sănătos pentru mine. Băutul a doi litri de apă plată e fantezia îmbuteliatorilor de apă plată :)))

O săptămînă cu sare (și piper :)) să aveți 🙂

Anunțuri

5 gânduri despre &8222;2 pe zi :)&8221;

  1. … am văzut acum experianţa ta cu apă şi sare….Dar mă grăbesc să comentez 🙂 :

    Eu am nevoie să beau apă pentru că, în afară de transpiraţie, rinichii mei funcţionează prost fără apă din belşug. Nevoia de apă e mai mare la bătrîneţe?(nu-mi explic exact, dar aşa simt) Totuşi nu simt nevoia în fiecare zi să beau la fel de multă apă iar cînd îmi impun mă ia cu stare de ”bleah” şi pe mine 😦
    Vică zice că sticlarilor de la fabrica de sticlă li se dădea sifon cu sare ca să bea în atelier, aşa că e normal să simţi nevoia să lingi sare dacă aia se pierde la efort.
    Noi nu sîntem la fel, dar şi ăştia cu ”beţi cel puţin 2 l de apă pe zi” exagerează din diverse motive.
    La noi îndemnul vine de la TV, ca şi cum medicii ne-ar sfătui, ceea ce ne stimulează foarte tare să ne conformăm 🙂

  2. Păi așa-i, fiecare are propriile nevoi. Citeam aseară într-o revistă pentru alergători primită în pachețelul pregătit de organizatori pentru participanții la EMM că cel mai indicat e să bem cînd simțim că ne e sete sau că avem gura uscată, restul sînt povești. Că nu există nici un studiu serios care să confirme ideea că dacă bei ca Setilă ți-e mai bine 🙂 Și că, de fapt, cît timp faci efort fizic e foarte bine dacă înlocuiești 50% din apa pe care o pierzi, restul o recuperezi din ALIMENTELE consumate după încheierea efortului.

  3. mdueci: eu doi litri de apa beau, pentru ca altfel fac poc la rinichi, nu bine. insa da, la efort, tre sa dau cu ceva suplimentar, apa simpla imi pica in stomac mai dihai decat o caramida :|. ah, si sa il intreb pe Herr ce bea colegu’ ala al lui care alearga prin Islanda or so, cred ca incurc eu totusi povestile, ca imi aduceam aminte de nush ce alcool, dar cred ca sigur ma insel 😆

  4. ah, si ps: sa stii ca eu cred – din proprie experienta – ca putem deveni dependenti de (cantitatea de) apa, eu cel putin asa simt. de cand m-am obisnuit sa bag 2 l apa + diverse alte lichide, daca scad sub cantitatea asta intru intr-un fel de sevraj asa, discret, dar pe care il resimt totusi destul de bine. i-am zis lu’ Herr: cre’ca sunt high on water :D, el a zis ca m-a ticnit caldura (conversatia se petrecea asta vara pe 48 de grade la umbra 😆 )

  5. hehe, știu și eu mai mulți atleți care se hidratează cu bere :))) la maratonul de la Düsseldorf ne-au servit cu bere la final – era, totuși, fără alcool 🙂 așa că poate știu oamenii ce știu 🙂 pe de altă parte, cine știe care a fost semnificația inițială a expresiei: a se îmbăta cu apă rece? :)))

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s