Repede, pînă nu uit :)

muffine cu afine
(muffine cu afine negre – prăjitură sănătoasă altminteri, n-am găsit la mine poze cu prăjituri nesănătoase :))

Tocmai m-am întors de la sală și trebe musai să consemnez ceva. Ce am căutat la sala de fittnes cum a botezat-o greșit proprietarul? Am început acum vreo lună jumătate un program, TRX Insanity îi zice (dați și voi click pe link-uri să vedeți despre ce e vorba :)). Ideea e că am o grămadă de mușchi pe care nu-i muncesc suficient la alergat, biciclit și înotat, care au nevoie și ei de atenție și care, odată dezvoltați, te ajută să fii în și mai bună formă și să eviți accidentările (de exemplu de cînd am început programul ăsta, nu mai simt că mă doare pe lîngă genunchi).

Azi mi-o fost mult mai greu ca de obicei și pe drum pe casă am dat să analizez fenomenul. Ultimul antrenament a fost luni dimineață, o alergare ușoară de cinci kilometri, aproape că nu se pune :P. Ieri am sărbătorit Crăciunul în principal pe scaun, azi am citit toată ziua pe canapea, deci mă așteptam ca azi să fac față cu brio. Aș…

Vinovații? În Ajun am ieșit cu prieteni, am băut un vin fiert și două beri mici. Ni s-a făcut foame așa că am dat cu cîrnați cu muștar. Ieri am mîncat mai gras și mai prăjit decît de obicei – s-a lăsat cu arsuri la stomac 🙂 Cocoș de casă cu tot cu pieliță la cuptor, nu porc 🙂 La masa de Crăciun de la socri am beut și un pahar de vin și unul de coca-cola. Am mîncat și cîteva bucățele de prăjitură pe bază de margarină, am încercat și biscuiții mei cu ciocolată, dar fiind foarte dulci, n-am mîncat mai mult de doi, am încercat și cozonacul. Azi am mai mîncat niște prăjiturele că-mi făceau cu ochiul – păcat să le arunc nu?

Atît. Nu-s excese alimentare veritabile, dar adevărul e că am mîncat mai mult și mai prost decît de obicei. Și de-aia am gîfîit azi de am zis că-mi explodează inima. Se impun doo concluzii:

-pot să mă omor cu antrenamentul, dacă nu am grijă ce mănînc, îmi voi anula singură efortul. Deși e o idee pe care am citit-o în multe articole, cred că pînă azi nu mi-am dat seama că așa e. Cred că n-ar fi rău ca data viitoare să mă gîndesc de două ori înainte să bag în gură ceva 😀

-pentru mine e mai important să mă simt în formă, fit cum zic englezii, sprințară, plină de energie, flexibilă, decît să mănînc fără măsură. E interesant că am tot mai rar „pofte” interzise (să mănînc slănină sau un cheeseburger de la McDonald’s :)). Însăși noțiunea de „mîncat bine” și-a schimbat sensul în mod natural, adaptîndu-se la noile mele nevoi. Pe vremuri credeam că viața nu are sens fără sosuri, unt, carne multă, mezeluri și pîine, acum aleg fără să mă gîndesc prea mult pui, curcan, pește, paste, orez și sos de roșii :))) Mai am pînă să dau în ortorexie, nu vă temeți, dar e interesant de sesizat mecanismul extraordinar pe care ni l-a dat mama natură care ne ajută să mîncăm ce și cît trebuie, în funcție de nevoile proprii, dar pe care îl dăm peste cap singuri cu diete hipocalorice și ronțăit pe bază nervoasă… Mhmmm, hai că azi îs filozoafă rău 🙂

Sănătate 🙂

Lasă un răspuns

