Transformări (3)

IMG_0001

Nu știu alții cum sînt, dar eu, una, n-am fost niciodată ahtiată după făcut curățenie. Ce vorbesc, dom’le, ștersul prafului a fost dintotdeauna o corvoadă 🙂 La fel aspiratul, spălatul, frecatul, știți voi, toate acțiunile care fac casa lună și o plasează pe gospodină pe panoul de onoare. În schimb pot să alerg zece kilometri în 46 de minute 😀 Deh, nu le poți avea pe toate :)))

Cînd m-am mutat de capul meu aveam o strategie clară – peste săptămînă făceam dezordine, după care sîmbăta eram vrednică 😀 Cred că-mi plăcea doar ideea de comparație înainte și după, în rest mă enervam că pierdeam măcar o jumătate de zi din weekendul mult așteptat cu activități care nu-mi făceau nici o plăcere.

Cînd m-am făcut și mai mare și a început conviețuirea cu Zlatko – belea! Dezordinea s-a triplat căci consortul e un artist ca să mă exprim eufemistic 😀 Cît am stat pe acasă trebăluiam în fiece zi că spațiul era mic, nu prea aveam pe unde arunca hainele, iar în bucătărie n-aveai loc să gătești dacă nu spălai vasele în prealabil și le puneai la locul lor :))) Mă enervam că „numa’ io fac ordine în casa asta!!!”, ceea ce, evident, era doar o impresie 🙂 Apoi mi-am găsit de lucru și îs aproape sigură că m-am înhămat la mai multe decît puteam duce confortabil numai ca să am scuză să nu mai fiu gospodină: „darling, dar n-am cîîîînd să calc!” 😀

Am experimentat o vreme cu o altă strategie: „hai să ignorăm dezordinea să vedem care se dă bătut primul” :))) Nici asta n-a fost o fericire din doo motive:

1) Zlatko s-a dovedit a fi mult mai rezistent decît mine :)))
2) Tot frustrată mă simțeam că e drept că nu-mi place să fac curat, dar aia nu înseamnă că nu-mi place să fie curat în coteț :)))

Deseori am plecat de acasă de sărbători și nu numai, fugind de cocină în căutarea unui spațiu ordonat 🙂 Camera din poza de mai sus e la pensiunea din sătucul de lîngă Immenstadt unde am stat înainte și după triatlonul de anul trecut 🙂

După ce ne-am mutat pentru că nu mai încăpeam în garsonieră, am cochetat cu ideea de a angaja o menajeră, dar mi-am dat seama că eu îs Hagi Tudose și de banii ăia pot să-mi cumpăr multe perechi de adidași :)))

No și cum să împac dorința de a trăi într-o casă în care să pot primi oaspeți oricînd se ivește ocazia („Sînteți acasă? Că noi sîntem în trecere prin cartier, venim la o cafea” :)) cu nevoia de a nu pierde timp prețios cu activități, am mai zis, neplăcute?

N-o să credeți, dar tot Leo, autorul lui Zen Habits mi-a dat ideea! Clean as you go! Adică nu lăsa să se adune: spală vasul imediat după ce-ai mîncat (rezolvat, am luat mașină de spălat :))), pune haina în dulap, șterge aragazul cînd vezi că l-ai picat, dă cu mătura zilnic și spală chiuveta de la baie cînd se murdărește – aia făceam cînd mi-am amintit că mai am de scris despre o transformare :)))

Și mai faci într-o zi din săptămînă restul într-o repriză mai lungă (Leo cică are nevoie de 30 de minute cu familia lui sîmbăta dimineața) – un spălat pe jos, un șters de praf etc. Dacă ai de făcut ordine serioasă prin sertare, dulapuri etc., fă în reprize de 15 minute pe zi pe care sa nu le simți 🙂

Are el mai multe teorii, alta care îmi place e că trebe aruncat tot ce nu folosești… Minimalism, frate, ăsta e viitorul meu :)))

Îs foarte mulțumită pentru că nu mai am senzația că pierd timp degeaba făcînd muncă de Sisif. Fac în fiecare zi cîte puțin pentru că mi-am dat seama că, oricît aș fi de obosită, energie să bag rufele la spălat sau să șterg masa tot am, dacă n-aș face asta probabil că aș pierde vremea pe facebook 🙂 Așa îmi eliberez weekend-urile pentru cheștiuni importante pentru mine 🙂 Casa nici acum nu strălucește de curățenie, dar e și o chestiune de priorități – dacă spăl geamurile de fiecare dată cînd ploo o să-mi pierd mințile 🙂

No că am consemnat-o și pe asta, mai mult pentru mine – mă tem să nu uit o lecție tare folositoare :)))

4 gânduri despre &8222;Transformări (3)&8221;

  1. mdueci, din partea mea iti luai cafteu de zece ori pana acu :D. noi suntem din aia micutii maniaci, dintre care eu cel mai rau (cred. desi lupta e acerba). dar trebuie sa spun ca principiul nostru e exact asta clean as you go si d-aia ne e foarte usor. gatim? f bine, spalam vasele pe masura ce nu ne mai trebuie. rufele le punem oricum in cos (cu doua pisici nici nu ai alta sansa de altfel :D, ca s-ar putea sa doarma pe ele). singura chestie e cand lucrez eu si imi trebuie multe carti: atunci nimeni nu tre sa se atinga de haosul meu, care are o ordine desavarsita, numa de mine inteleasa 😀

  2. Păi se pare că toată lumea știa secretul, numai eu l-am aflat la bătrînețe :))) Mă bucur de vizită și de cuvintele de apreciere, mulțumesc :)))

Lasă un răspuns

