Salutări din München :)

doi calatori

-Tomșescule, merem undeva după Anul Nou sau stăm acasă?
-Cum adică? Normal că mergem!, răspunse Zlatko pe la începutul lui noiembrie cînd m-am prins eu că mai e un pic din 2012 și ar cam fi momentul să facem rezervări etc. dacă plecăm pe undeva.
-Unde?

Ne-am gîndit, ne-am răzgîndit și am ales. Căile Ferate Croate au avut ofertă specială pentru Munchen, auzisem că e fain, urmărisem un reportaj de la Oktoberfest pe Discovery Travel, io nu mai fusesem decît în trecere, iar Zlatko fusese o zi în fragedă tinerețe :). Ba mai aveam și în buzunar aveam un pliant „Maratonul de la Munchen, 13.10.2013” și aș fi vrut să mă conving că participarea merită :D. Urmează poze multe și notițe pe scurt, cu liniuță 🙂

Ce mi-a plăcut…

-să mă plimb prin centru că au clădiri fățoase și impunătoare (știți voi, d-alea de nu-ți încap întregi în poză :))) Nu au făcut risipă de decorațiuni de Crăciun cum am văzut pe la alții: luminițe în bradul din fața primăriei și niște steluțe parcă pe cîte-o străduță. Magazinele erau împodobite, dar aia e altă poveste. Măi să fie…

decoratiuni

una regizata

prn centru2

prin centru

parlament

reclama la tarkett

riu cu bulbuci
(rîul Isar învolburat bine :))

-să alerg prin parc! Trebe să-i aduc un omagiu discret lu’ Herr Direktor că are un fler la ales locul de dormit incredibil! De data asta a ales cazare la cinci minute de Englischer Garten, Grădinile Englezești dacă mă ajută germana mea inexistentă, cel mai mare parc din interiorul unui oraș din Europa!

prin parc

surfing
(în același parc dacă ai cu ce, poți să faci surfing :))) dovada irefutabilă că, dacă vrei, poți :))

politia calare
(tot în parc poți călări precum polițiștii din imagine 🙂 „Le-ai cerut permisiunea să-i fotografiezi?””Evident!”, mi-a răspuns Zlatko 🙂 Simpatice trupe de ordine, au și zîmbit :))

turnul chinezesc
(și tot în parc poți să bei o bere, nu neapărat la Turnul Chinezesc, mai sînt și alte grădini de vară, evident cînd condițiile meteo permit acest lucru:) deci va trebui să revenim :))

terasa
(sînt sigură că și terasa asta e o minunăție… primăvara, vara și toamna :)))

-că tot vorbeam de bere, weissbier sau berea albă nefiltrată e tare bună și vinul roșu fiert la fel 🙂

bere

vin fiert

-mi-a plăcut și de piața lor! Nu știu cum se face, dar de cîte ori am mers spre „Occident” am salivat și mi-a lăsat gura apă prin piețele lor aprovizionate cu marfă variată clasa I, la magazinele cu delicatese și raioanele cu bunătățuri… Același lucru mi s-a întîmplat și aici 🙂

la piata

-Bine mă, Oana, dar nu prea ți-au ieșit pozele cine știe ce…
Aia pentru că a plouat cam tot timpul, m-am ferit să scot aparatul din geantă 🙂 și a mai fost înnorat, lumină nu prea, deh, n-am avut condiții, tovarăși 🙂 Din aceleași motive am stat mai mult pe dinăuntru după cum urmează 🙂

bmw
(aici am zăbovit îndelung nu numai pentru că BMW World și Muzeul BMW îs tare cool, ci și pentru că au internet la liber, în rest nu prea ne-am verificat paginile de facebook :)))

salon
(una din asta îmi iau cînd mă fac mare :)))

007
(Zlatko vrea nu din asta, o vrea pe aia de lîngă – nu se vede în poză, tot a lu’ James :)))

sa butonam
(între timp butonăm și constatăm că…)

minimalismul e ma moda
(minimalismul e la modă 🙂 v-am zis io! :))

-dar să ieșim de la BMW și să ne mirăm de satul olimpic care arată foarte bine în ciuda vîrstei și să ne facem cruce că există ore de spinning în aer liber și că la ei mersul la bazin și la sală e mai ieftin decît la noi 🙂

outdoor spinning

sa mori de ciuda

-și încet, încet ajungem la un punct important pe agenda călătoriei :)))

ieftin neamule
(am cumpărat numai chestii folositoare și utile din cele trei magazine pentru sportivi din centru. Cele mai mari magazine cu articole sportive pe care le-am văzut vreodată! Și cînd zic mari, zic de la șase etaje în sus! Adică nu intri să vezi ce e nou în general dacă nu vrei să stai totă ziua acolo, intri chitit să vezi ce e nou pentru un anume sport, eventual cu un scop și mai precis, de exemplu, să-ți cumperi nădragi de la raionul de pantaloni de alergat – numai el are o sută de metri pătrați :))

-am fost să vedem și Allianz Arena și ne-a plăcut…

arena rosie

arena alba

-și am mîncat pînă la loc comanda :)))

supa casei
(felul 1, supa casei)

platou
(platou pentru doi (?!) cu specialități bavareze! trăiască porcul!)

salata
(și o salată pentru vitamine :)))

-și ne-am și asigurat că o să avem baftă tot anul 😀
anul asta avem noroc
(la îndemnul audioghidului care ne-a povestit cîte ceva despre Munchen :))

Ce nu mi-a plăcut…

-ioi, la dus m-am ofticat umpic că n-am stat la geam (a stat un nene care nu și-a ridicat ochii din rebus…) că vă făceam niște poze cu Alpii austrieci înzăpeziți – o minune 🙂 De fapt toată călătoria de la dus nu prea mi-a priit – m-am simțit înghesuită rău. Toate locurile au fost ocupate ceea ce n-ar fi fost bai, dar mi s-a părut că toți călătorii și-au luat tot dulapul de acasă :))) Tot vagonul a fost burdușit cu trollere din alea în care încape un porc întreg :))) Mie așa ceva nu-mi trebe, trăiască rucsacul și ideea de packing și travelling light adică numai cu chestii care-ți sînt absolut necesare – restul cumpărărm :))) Și a mai fost și foarte cald 🙂
Alpi
(la întoarcere se dusese zăpada :)))

Și atît 🙂 A ieșit bine ieșirea, n-am de ce să nu fiu mulțumită. Face bine o ieșire la nemți cu doza ei de ordine și disciplină 🙂 În octombrie o să alerg maratonul de aici (cică linia de sosire e pe Stadionul Olimpic!!!). Însă la anul în ianuarie o să încercăm o insulă cu nisip, soare și mare să vedem cum rezistăm la un asemenea șoc (termic) :))) Pînă atunci, călătorii cît mai dese vă urez 🙂

2 gânduri despre &8222;Salutări din München :)&8221;

  1. acum imi dau seama ca trebuie sa ma uit la poze, ca tot ce mi-a ramas in minte sunt halbele imense de la Oktoberfest si carnatii :)))))))))))

Lasă un răspuns

