Mie-mi place de Zlatko :)

Nu-i scriu oda asta în care e personaj principal pentru că mai e umpic și împlinim doișpe ani de relație și vreau să mă dau bine pe lîngă el ca să continuăm buna cooperare și colaborare, ci pentru că mi-a fost așa de simpatic cum a abordat el o problemă cu banca încît consider că trebe musai să consemnez în letopiseț :).

Că-i băiat isteț, știam, dar că-i curge sînge de ardelean molcom și hîtru prin vine nu mă așteptam :))). („Oana, ce e aia molcom și hîtru?”, o să mă întrebe :). Citește mai departe că o să înțelegi din context :)).

Dar să revin la povestea noastră. Alaltăieri pescuiesc eu din cutia poștală o scrisoare adresată lui de banca noastră cea de toate zilele (nu știu voi pe unde sînteți abonați, noi cu Raiffeisen BANK murim de gît :))). N-am deschis-o gîndindu-mă că o fi vreun extras de cont sau o înștiințare că a mai adunat doo puncte folosind cardul ăla și nu pe celălalt. Ne vedem noi pe seară și îi înmînez depeșa, o deschide și începe să bombăne că ăștia nu-s normali, că s-a enervat… „Dar ce s-a întîmplat?”.

Tot banca sus menționată ne-a acordat creditul pentru locuință și, cînd spun „ne-a acordat”, de fapt zic că i-a vîndut lui Z. pe bani grei serviciul – sprijinul meu, moral, financiar, material, nu apare la catastif :). Booon, creditul a venit la pachet cu o asigurare de locuință în favoarea băncii absolut obligatorie și omul s-o fi gîndit că dacă banca i-a băgat-o pe gît și i-a luat singură banii din cont în primul an, o să continue să facă aceeași figură și pe mai departe.

Nu vai, cică ar fi trebuit să urmărească singur cînd expiră și să se prezinte la filiala băncii să prelungească asigurarea. Pînă aici nimic în neregulă, îți pui cenușă în cap și te duci spășit să dai cu semnătura unde trebe :).

Problematică a fost formularea din scrisoare – din titlu era clar că am sfeclit-o: „Înștiințare cu privire la nerespectarea prevederilor contractului de creditare”. Hait! Bla, bla, în condițiile în care nu vă veți prezenta în termen de opt zile la sucursala X pentru remedierea problemei (scrisoarea a venit cu poșta obișnuită, remember, puteam să fim cu sorcova prin lume…), vom fi obligați să luăm măsuri care pot duce pînă la rezilierea contractului și obligativitatea achitării imediate a întregii sume împrumutate!!!

I-a sărit umpic țandăra, după care am început să rîdem că, dacă stai să te gîndești umpic, ultimul lucru pe care îl vrea banca e să se trezească cu un apartament pe care să nu aibă cui să-l vîndă că piața imobiliară nu dă semne că și-ar fi revenit :))) și că ideea aia cu îți iau toți banii e minunată cu condiția că aibă ce-ți lua :))). Și dacă-ți iau suma contractată toată, ce se întâmplă cu cîștigul lor? :)))

A rămas că o să facă Z. ce trebuie, io am zis că n-ar fi rău să trimită o jalbă la RBA că nu așa tratezi un client care îți va aduce în decurs de 20 de ani zeci de mii de coco… Mă așteptam să lase la dospit problema Herr Direktor, dar dimineață îl aud discutînd cu bancherița lui (sună mai important decît consiliera :)). Că bună dimineața, nu ne-am auzit de mult, ce mai faceți, bun, bun… Foooarte calm omul :). Cînd i-a venit rîndul să răspundă la întrebarea „Dar dvs?” cu o voce la fel de potolită a zis că tocmai i-a făcut banca o surpriză neplăcută, uite ce a primit prin poștă. „Serios, doamnă, la asemenea abordare îți vine să răspunzi cu: Poftiți de luați apartamentul, mîine e liber.” :). La care doamna nu mai știa cum să se scuze și să explice că nu e chiar așa de mare problema :))). Prieteni s-au despărțit după ce au stabilit ce și cum cu asigurarea :).

Cînd mă fac mare vreau să vorbesc și eu la fel 😛

2 gânduri despre &8222;Mie-mi place de Zlatko :)&8221;

Lasă un răspuns

