O lună fără facebook :)

Gata, m-am decis! Și am și implementat! De mult mă bătea gîndul pentru că 1. guru’ meu , Leo, s-a lăsat și el de facebook acum ceva vreme și 2. tot guru’ meu, Leo, de cîteva luni setate provocări de o lună fără ceva (zahăr, televizor, internet etc.) și 3. ce face guru’ meu, Leo, trebe să fac și io 😀

Acuma de ce mă bătea gîndul ăsta exact și de fapt? Nu știu dacă aveți pagină de fb pe care o și folosiți, dar în ultima vreme s-au înmulțit reclamele. Mi-o zis Z.că am opțiune să zic care nu mă interesează să nu mai văz în feed cure de slăbire și pastile minune, m-am executat, dar reclame care să mă intereseză tot n-am primit 🙂

Apoi mă folosesc de facebook ca să văz ceea ce postează psychology today sau ted talks sau triathlete’s world, dar adevărul e că sînt alte variante de a rămîne la curent…

Și ajung la fondul problemei – prietenii mei care sînt o grămadă. Măh, aveam persoane în listă cu care m-am văzut o dată sau de doo ori în viață, ne-am pretenit pe facebook și al cărui scop a fost să adune bobor că aveau de vîndut una și alta, cum ar veni io-s reprezentant herbalife și vă bag anunțuri cu cumpărați praf de proteină că n-o să mai trebuiască să puneți de cină… Nu se face, zău… Așa că le-am dat out.

Apoi am avut preteni cu care mă știam de pe bloguri cu care la un moment dat n-am mai fost de acord, au plecat pentru că viața e prea scurtă să-mi apară tot felul de chestii negativiste în feed…

Am mai curățat și din persoanele de la care n-aveam vreun semn de viață (problema cu ele fiind că vești nu aveam, dar evident persoanele respective pe facebook intrau și dragul de facebook mă înștiința imediat și de cîteva ori apoi cînd lăicuiau o firmă, Nivea sau Loreal…

Și au rămas persoane care îmi sînt simpatice și cu care mă înțeleg bine. O vreme am considerat că, noh, e normal să nu mă intereseze toate pisicile și vorbele de duh și selfieurile, dar îi accept că îs ai mei – sigur și io îi enervez cu unele postări ale mele,  însă  volumul e tot mai mare. Și observ o tendință inclusiv la mine, acuma generalizez ca să nu vă simțiți cu musca pe căciulă, să dăm cu share și like așa, instinctiv, fără să ne gîndim prea bine la mesaj. De fapt rar mai văd vreun mesaj adevărat, man, mi-e dor de un „lunch with my friends” sau „it’s sunny outside”, numa’ share, like și comentat pe la alții, multe comentarii nervoase și supărate că, pe internet sîntem șmecheri și putem să ne dăm în stambă :(.

Sînt și vești bune, poze reușite, idei faine și povești care mă bucură, sînt și articole care merită citite și pe care nu le-aș fi găsit vreodată dacă nu le vedeam pe facebook, dar mă simt uneori ca abia găsesc acul în carul cu fîn ca să nu zic nestemata la groapa de gunoi.

Așa că luăm o pauză și explorăm ce se mai poate face pe net sau aiurea că viața e scurtă 🙂 Vă pup și sînt sigură că de-acum ne vom auzi mai des 🙂

7 gânduri despre &8222;O lună fără facebook :)&8221;

  1. Cred că ai dreptate( deşi era să mă supăr un pic că m-am regăsit în felurile de prieteni de facebook descrise). Şi eu(care am mai mult timp) mă cam împiedic de lucruri nedorite sau total neinteresante sau publicitate iar nestematele îmi cam scapă…Dar rămîn cu facebook pentru o mînă de prieteni pe care îi caut eu cînd mi se face dor. Iar pe tine te caut pe blog, sper să te găsesc aici cu impresii din viaţa ta fără de facebook , chiar şi ”lunch with friends” sau ”it’s sunny” sunt OK 🙂

  2. Tu erai în categoria aia „îs ai mei, îi iubesc, pisici pe zid nu mă deranjează să găsesc” :))) Cît despre impresii – am deja cîteva 🙂 În cele cîteva ore de cînd m-am lăsat de facebook, pe lîngă sarcini domestice administrative, am scris o postare pe blog, mi-am făcut ordine în yahoo, ți-am scris ție și unei prietene alergătoare care nu e pe facebook, am citit un articol nou pe zenhabits și am răspuns la comentariul tău :))) și la un comentariu pe facebook sosit pe adresa de yahoo – i-am dat reply de acolo, sper să nu se cheme că mi-am încălcat cuvîntul 🙂 și e de-abia ora 19 :)) simt io că productivitatea a crescut simțitor 🙂

  3. Tulai, de data asta am scapat de delete 😛 Din experienta, o luna trece repede. Si daca asta inseamna mai mult scris pe blog, eu sunt pentru 🙂 Doar o curiozitate personala: plankingul s-a terminat?

  4. Tu ești pe lista de indeletabili :)))) Trece repede luna, dar cred că o resetez de mîine – TREBE să intru pe facebook, m-o tăguit lumea în pozele cu medaliații de azi, musai să le văz și să le mulțumesc :))) Plankingul e gata, mission accomplished, 5 minute 20 de secunde am stat în coate în ziua 30 😀 acum m-am apucat de flotări – 6 weeks to 100 push ups, în la finele săptămînii cu numărul 2, ține-mi pumnii 😀

  5. Faină viaţa ta fără FB! Da, nu se pune răspunsul direct de pe mail, ăla măcar e la obiect, nu pierzi timp să ajungi la problemă. Eu am rămas cu chemarea la ambasada Ucrainei, sharuitul nu mi-a adus nici aprecieri şi nici huiduieli prea aprinse dar mi-a lăsat un gust de amar…Dar nu o să mai bag aşa de tare facebookul în seamă ca pînă acum…m-am cam dezumflat..şi cred că nu prea am mare lucru de arătat prietenilor mei, se pot lipsi de mine. FB este pentru cei care-şi fac reclamă, care au nevoie de opiniile celorlalţi, grupuri care ţin legătura aşa…Eu am găsit un mod de a afla despre alte site-uri, de a vedea ce mai fac cunoscuţii( e drept că nu toţi prietenii şi împărtăşesc prea multe, unii chiar au fobii…) Îmi plac pozele şi unii chiar se pricep să le facă….De multe ori mă gîndesc că nu prea ştiu să mă folosesc de internet dacă nu e FACEBOOK să am un punct de plecare…Dar în urma experienţei cu Ucraina chiar o să fiu muult mai rezervată

  6. Acum o sa zic ca viata mea e faina si cu si fara facebook :). Nu spun ca facebook-ul e rau si ar trebui sa renuntam cu totii la el. Ba e foarte bun pentru transmis informatii, tinut legatura si sharuit poze – uite, de exemplu, mi-am incalcat ieri „postul” autoimpus si m-am dus sa vad cum aratau pozele unde am fost tag-uita dupa ceremonia de ieri :). Dar trebuie sa ma hotarasc exact care e scopul pentru care folosesc eu reteaua asta social si, in functie de asta, sa-mi gasesc o strategie pentru a pierde cit mai putin timp si a trage cit mai multe foloase :). De-aia mi-am luat o luna pauza – sa vad ce si cit o sa-mi lipseasca exact si sa decid pasii urmatori (poate sterg tot ce nu inseamna familie si prieteni apropiati, pun si lacat si dau cheia doar lor, poate il las asa cum este si imi setez sa intru o data pe zi fix 15 minute in care sa verific ce zice familia si prietenii apropiati si sa ies apoi… O sa vad pe parcurs, oricum varianta in care il folosesc acum nu ma mai multumeste :).

    Cit despre Ucraina – cum sa te consolez? Sa-ti zic ca prea putin ii pasa lumii de ceea ce nu ii afecteaza direct si personal? Sa-ti zic ca a gresi e omeneste ? Si ca critica e si ea o parte a comunicarii si a relatiilor si ca important nu este ca ea sa dispara, ci sa fie exprimata civilizat? Oricum, daca ti-a trecut vreun moment prin minte ca de la Ucraina mi se trage hotarirea de a ma separa de conul Facebook, te asigur ca nu :). Am mai zis, ma bate gindul de mult, am si martori in acest sens :))).

  7. Pingback: O lună fără facebook – no, și ce-am rezolvat? :) | Oama's Weblog

Lasă un răspuns

