O lună fără facebook – no, și ce-am rezolvat? :)

IMG_0025
(poza n-are absolut nici o legătură cu subiectul, dar, unu la mînă, articolul neilustrat e ca poza nebotezată și, doi la mînă, nu știu cum e vremea la voi, dar la noi înfloresc trandafirii cînd nu plouă cu grindină :))

Mda, deci, am pe desktop o listă luuungă cu chestii de făcut și subiecte de tratat pe blog. E așa de lungă că nu mai încape nimic de ea, ceea ce nu ar fi așa o mare problemă, dar nu mai am unde trece subiecte noi așa că m-am gîndit că e timpul să suflec mînecile și să mă pun pe scris :).

Una dintre teme era răspunsul la întrebarea: există viață după facebook? 🙂

Mai țineți minte experimentul meu? Am supraviețuit, mulțumesc de întrebare :). Chiar n-am avut sevraje de lipsă, nu m-am trezit noaptea asudată că n-am aflat la timp că Ixulescu a mai înghițit o bomboană în Candy Crush Saga și nici nu m-am apucat de fumat :). Cu ai mei am ținut legătura pe alte căi, iar pe blog n-am scris, deși mă gîndeam că or să mă mănînce deștele… Nici n-am fost fundamentalistă în sensul că, la un moment dat, știind că voi avea poze, like-uri și mesaje am intrat, am mulțumit, că, no, așa e frumos și politicos :).

După ce s-a terminat luna am intrat așa:
-să văd ce mai zic ai mei, scurt, la obiect, lăicuit, comentat, ieșit;
-tot cu treabă cînd îmi zicea cineva: „uită-te pe zidul meu că am pus un link la un articol despre cele mai recente descoperiri din domeniul fizicii cuantice” :). Ei, glumesc, am intrat tot pentru filmulețe cu mîțe și căței :))) But they were cuuute :)));
-intrat, citit primul post care apărea – a fost simpatic, mereu era ori ceva interesant ori foarte haios 🙂 -, ieșit;
-am acceptat chiar prietenii noi :),
-mi-am schimbat poza de profil că m-am simțit cu musca pe căciulă că poate din cauza mea nu mai trece iarna :);
-am povestit pe chat cu oameni dragi;
-am pus vreo două poze proaspete, deci activitate intensă am avut, ce mai… :).

În ultima vreme mi s-a întîmplat să dau o raită mai lungă pe facebook în tramvai, așa, de dragul vremurilor apuse, dar mai mereu concluzia a fost tot aia: nu pierd mare lucru dacă nu verific și știu TOT :).

Rezultatul principal e că intratul pe facebook nu mai e un reflex și aia e tare bine pentru mine căci nu mai am senzația că pierd timpul aiurea. Și nu mă mai simt vinovată că nu țin pasul cu TOT ce fac TOȚI prietenii mei :). Adică nu știu dacă mă credeți, dar io-s un om care ia (prea) în serios activitatea proprie, facebook-ul și viața în general :). În viziunea mea prietenia, inclusiv aia pe facebok, implică niște obligații și responsabilități – de exemplu să țin minte măcar numele copiilor, al soțului, data și locul nașterii :). Nefiind capabilă a fi în stare de acest lucru pentru aproape doosute de oameni, mă simțeam deseori prost și proastă :). Știu, o prostie, bine că mi-a trecut :).

În concluzie, mișcarea asta o fost una bună, am mai învățat cîte ceva, mergem mai departe :).

No, vă pup, mă duc să șterg o bulinuță din lista cu subiecte de tratat pe blog :).

4 gânduri despre &8222;O lună fără facebook – no, și ce-am rezolvat? :)&8221;

  1. Să şti că postul tău ”o lună fără facebook” mi-a dat şi mie de gîndit şi am ajuns la cam aceleaşi concluzii, eu am vreo 10 oameni din cei 100 prieteni care au ceva activitate şi mi se pare interesant ce păreri au , ce mai fac şi ce linkuri interesante aflu de la ei. Dar chiar nu ar fi necesar să intru zilnic. DAR DACĂ LE PIERD TAMAN PE ALEA??? :)( mişto scuză am găsit să-mi fac de lucru zilnic, nu? 🙂
    Ah, şi dacă nu intru, pe unde pot să mă dau şi eu mare cu ce mai fac pe la bucătărie, ce mai îmi place şi pe unde mă plimb? Pentru mine există viaţă şi pe Facebook dar numai din cauză că nu sunt aşa de tare ocupată 🙂
    Nu ar trebui să iei aşa de în serios tot(adică şi lista aia de ”must” îţi dă stres în plus, nu?) Deci numai amâni o serie de obligaţii de fapt? Care se tot adună peste obligaţiile zilnice?

    Poza cu trandafiri e minunată, şi dacă sunt de anul ăsta e şi mai minunat(că au scăpat de grindină) la vremea cînd în Braşov abia se trec lalelele şi liliacul e înflorit . Nu zic ce miraculos ar fi să fie înfloriţi în grădină la tine!! 🙂

  2. O iau de la coadă la cap: trandafirii îs de acum doi ani? trei?, fotografiați în drum spre schimbul doi cam în perioada asta :). Chiar că ar fi fost minune să fi fost cei proaspăt plantați la mine în curte :).

    Pe lista care șade pe desktop nu am obligații, am notat chestii pe care aș vrea să le fac cînd apuc, fără dată limită – de-aia le-am notat, să nu uit de ele :).

    Cît despre facebook, cred că e la fel cu toate alte activitățile: e bun, dar a se consuma cu moderație :). Uite, de exemplu, mi-am dat seama că și filme consum pe nemestecate: am o seară liberă, ce facem?, ne uităm la film, de zici că s-au terminat activitățile de timp liber :). Așa că am în plan și o lună fără filme să văd cum e :).

  3. Io încă nu m-am lăsat de filme – trebe să decid înainte ce o să fac cu atîta amar de timp liber în plus :)))

Lasă un răspuns

