Imagine
5

Train your brain :)

20140517-084626.jpg

Acum sa tot fie un an si jumatate de zile m-a traznit o intrebare: eu ma antrenez si cresc muschi, dar creierul, oare, nu are nevoie de exercitiu? Eu mi-l folosesc ca sa imi cistig existenta, dar activitatile sint mai mereu aceleasi si stiam de la antrenamentul pentru maraton ca e nevoie de variatie, stimuli mereu noi, altfel muschiul se obisnuieste cu un tip de exercitiu, il asteapta si trateaza cu maxima indiferenta, de unde lipsa de progres…

Boon. Intrebarea (retorica :)) m-a lovit, darimat la pamint si a trecut mai departe :). Mi-am adus aminte de ea intr-o librarie muncheneza in ianuarie 2013 cind am vazut cartea din imagine pe care am si cumparat-o pe post de suvenir.

Si au mai trecut citeva luni pina sa ma apuc de ea – sint exercitii simple de matematica, o foaie pe zi, care ar trebui rezolvate mereu la aceeasi ora, de preferinta dimineata pe stomacul plin :). Yeah, right :).

Dar, in sfirsit s-au aliniat planetele si m-am apucat de treaba! Am simtit un zvic in creier, testele saptaminale inregistrau progres, dar, in ciuda straduintelor mele, la aceeasi ora, dimineata si pe stomacul plin au fost conditii de neindeplinit mai ales toate trei de o data :). Asa ca dupa patru saptamini din sase am abandonat experimentul ca devenea inconcludent :). Incepusem sa rezolv exercitiile la 23:45 cind aveam nevoie de un minut intreg ca sa ma prind ca 7×8 si 8×7 ar trebui sa dea acelasi rezultat :)))

Acum m-am apucat iar, om vedea daca o sa si termin seria. M-am gindit ca mai bine sa exersez cind apuc decit deloc…

Dar altceva am vrut sa va zic: dr. Kawashima zice in introducere ca, daca vrem sa ne pastram creierul tinar, trebuie sa avem grija ce papam, cit dormim si sa facem exercitii. In alta parte am citit ca exercitiile fizice ajuta si creierul, dar aici e vorba de gimnastica mintii, iar printre exercitile eficiente se numara: calcule simple facute repede, scrisul siiii, n-o sa ghiciti niciodata, cititul cu glas tare (si repede :)). Cica se activeaza cortexul prefrontal, zona responsabila cu gindirea si invatarea, de se si incinge de la atita activitate!

Asa ca daca ma prindeti vorbind singura prin casa, e dinadins :).

Spor la facut conexiuni neuronale 🙂

5 gânduri despre &8222;Train your brain :)&8221;

  1. bună lecţie! Eu fac doar sudoku şi integrame ca să provoc mintea. Mai citeam cu voce tare din engleză şi mi-era mai uşor să înţeleg, deci face bine!. Dar m-am oprit. Huf, greu! Tot timpu exista cineva deranjabil prin preajmă 🙂

Lasă un răspuns

