Salutări din cartierul meu :)

slap sopot

Eu vă tot povestesc, atunci cînd ne preumblăm prin alte orașe sau țări, cum a fost, ce-am văzut, e fain au ba etc. Chiar acum am în pregătire un roman fluviu ilustrat despre mini-vacanța de Paști și insula Rab – pe ea nu v-am dus încă :).

Dar nu cred că am scris vreodată despre cartierul și vecinii mei, altfel decît în treacăt, de exemplu cînd am pus poze cu zăpadă, și, adevărul este că ar merita :).

Gajnice îi zice (se citește gainițe) – asta ca să puteți să îl poziționați în caz că vă uitați pe harta Zagrebului (în vest sîntem, la un sfert de oră de granița cu Slovenia așa că, pînă intră și Croația în Schengen, trebe să avem grijă să avem cu noi cărțile de identitate în caz că Z. uită să pună frînă și să facă la dreapta ca să ajungem acasă din oraș :)).

Și unul din avantajele lui și motivele pentru care l-am ales este că pădurea e aproape. Parcul Natural Medvednica, cel de înconjoară Sljeme, e vecinul nostru :). Cu mașina ajungem în pădure în 5 minute, pe jos am nevoie de vreo 20-25 de minute de mers la deal pe jos sau cu bița. Pădurea ar fi fermecată și fermecătoare prin simplul fapt că e umpic mai sus decît sîntem noi, e răcoare și verde, dar oferă mult mai mult decît atît :).

Mai sus aveți o poză cu o cascadă, Sopot îi zice, peste vară uneori seacă, dar dacă o prinzi primăvara după o iarnă cu zăpadă și ploaie arată așa :). La o oră de mers pe jos de la parcare :).

La o jumătate de oră de mers pe jos în altă direcție e o cabană, Glavica îi zice, cea acoperită de zăpadă, cu mîncare bună și ieftină și gazde primitoare :). Și mai sînt cabane, la o oră jumătate – două de alergat sau plimbat, loc de tras sufletul și beut o bere sau o cafea :). Și poți ajunge chiar pe Sljeme, la turn, dacă vrei, ca să vezi orașul din cel mai înalt punct posibil :).

Avem și izvoare cu apă proaspătă de băut 🙂IMG_0115

Trasee, rute și variante pentru plimbat, alergat, biciclit sînt nenumărate – mușchi și chef să ai de explorat :). Încă descoperim și ne minunăm că e tare fain :).

Mai e o atracție aproape de noi – o peșteră aproape unde peste iarnă dorm liliecii, Veternica îi zice, are 7 kilometri de toată, pentru turiști îs amenajați primii 380 de metri :).

Sigur am uitat ceva, vă zic, e o pădure fermecată :). Ce-mi lipsea pînă ieri era un restaurant bun aproape de noi ca să mă răsfăț și să zic: „dragă, hai să ne pierdem azi prin pădure și apoi merem la prînz/cină la restaurant că chef de gătit n-am” :)). Adică avem o pizzerie și un grill, două, nu-s rele, dar am avut surprize să-și mai bată joc – ce e foarte gustos azi, săptămîna viitoare s-ar putea să fie aproape nedigerabil. No, dar mi s-a îndeplinit dorința și, nici n-am știut, din decembrie 2013 avem și restaurant fix cum visam!!! Ieri am ajuns prima dată și e la o aruncătură de băt!!! Adică fără exagerări :). Îi zice V starem melinu, La moara veche, și chiar e o moară, și chiar e veche (din vremuri imemoriale cînd croata folosea mult mau multe vocale (acum se zice mlin la moară :)). Și papa e bun tare, atmosfera relaxată, decorul tradițional, oamenii s-au străduit, pe cît posibil, să evite kitschurile, ospătarii îs bine-dispuși și grijulii, terasa răcoroasă, perfectă pentru la vară și mai curge și Dubravica prin curte! Apăi nu știu ce ziceți voi, dar, în viziunea mea, susurul unei ape curgătoare reprezintă culmea zen-ului 🙂

Uitați aici un videoclip de prezentare in English :).

Ce să zic? Îs recunoscătoare tare că stau într-un loc așa de fain :). Sper că v-a plăcut la mine în cartier, vă pup și vă mai aștept :).

4 gânduri despre &8222;Salutări din cartierul meu :)&8221;

  1. mă gândesc ce bine o fi acolo lângă padure şi vara pe caniculă! Un loc unde să găseşti un pic de răcoare. şi linişte..Şi pistă de alergat..iar moara cea veche e cel mai potrivit local de stâmpărat foamea! Fain cartier, mai vreau poze 🙂

  2. Oana, eu cred ca ti-ai ales orasul si cartierul ca sa iti mai alini dorul de Brasov 🙂
    Foarte frumos la tine!

Lasă un răspuns

