Salutări de pe Rab :)

Știți ce n-am mai făcut de mult? N-am mai promovat litoralul croat :). Și vine vara (judecînd după temperatura de afară a venit deja :)) și nu știe turistul unde să se ducă la plajă :).

Rab
(orașul vechi Rab pe insula Rab, vedere de pe promenadă)

Am tot auzit din surse bine informate că pe Rab e fain, că pe Rab e nisip, că pe Rab e o pădure frumoasă numai bună de mountain biking și știam că pe Rab se organizează un triatlon la care nu ajungem niciodată… Așa că am zis că trebe mers și văzut la fața locului. Nu e departe insula, să tot fie trei ore cu tot cu trecerea cu bacul, așa că un week-end prelungit (cel de Paște) a fost suficient pentru atingerea obiectivului :).

peisaj lunar
(peisaj lunar care te întîmpină cînd ajungi pe insulă. Dar nu e așa peste tot, o jumătate de insulă e verde și împădurită :))

Acuma io am mai recunoscut, dar nu-mi pică din mînă condeiul să o mai fac o dată: io-s un răsfățat în multe mai toate privințele :)). Inclusiv în următoarea: cu siguranță că, dacă prima insulă pe care aș fi vizitat-o în Croația ar fi fost asta, aș fi zis UAU! Rab e raiul pe pămînt! Ce apă curată! Ce centru istoric îngrijit! Ce promenadă simpatică și lungă! Ce pădure verde! Ce nisip fin! Dar așa, mai ales că io-s îndrăgostită de Lošinj care e insula mea, am strîmbat ușor din nas și am decretat că e fain, daaaar… :). Mofturi și fițe, dom’le, sînt total de acord 🙂 O să mă explic…

pini si mare
(șînt și aici pini care miros pinos :))

Poate de-aia că e mai aproape de țărm, insula e tare populată. Sau așa mi s-a părut mie pentru că e mai mică (22 de km lungime), că mai mult de 10000 de locuitori nu cred să aibă. Partea aia verde e plină de așezări, am avut aceeași senzație, ca pe insula Krk că, de fapt, nu sînt pe o insulă, ci pe continent.

arhitectura
(exemplu de arhitectură: așa da :). urmează și unul: așa nu!, rămîneți pe recepție :))

Orașul vechi e păstrat, îngrijit, dichisit și deosebit prin faptul că are patru biserici una lîngă alta – patru turle care dau bine în poză :). Nu mă întrebați mai mult, istorie, explicații pentru că în ciuda interesului sincer nu am reușit nici măcar să citesc pînă la capăt, darămite să rețin informațiile afișate pe panou în fața fiecăreia :))). Știu pentru că am văzut cu ochii mei că una funcționează încă și că în duminica de Paște, locuitorii cu mic cu mare, îmbrăcați ca de operă (sau discotecă, în cazul generației mai tinere :)) s-au dus la slujba de înviere care la croați are loc la miezul zilei :).

mare limpede
(v-am zis că marea e limpede? :))

Frumos e, nu zic nu, mai ales cînd prinzi o zi cu soare… Și, zic, loc de plimbat este. Și promenadă și parc, pădure…

panorama by night
(by night vă place? :))

Nouă ne-a plăcut și seara – e liniștit orașul, deși îmi imaginez că vara, cînd sînt mai mulți turiști nu e la fel…

creativitate
(o chestie care mi-a plăcut tare, poate cel mai mult! pe promenada construită care duce de la orașul vechi spre localitatea vecină& pădurea Dundo, cineva s-a jucat și, cu ocazia rebetonării unor băncuțe, a scărilor de coborît în apă, a postamentului a lăsat diverse motive simpatice ca cele din poză :))

e ca pe Timpa
(ei, dar în pădure e ca pe Tîmpa :))

minimalism
(ăsta da minimalism :))

vedere 2

vedere

Avem și imagini de vedere :).

Informații pentru turiști

EU

În iulie 2013, Croația a aderat la Uniunea Europeană :). Dacă nu știați, nu-i bai, steagurile fluturînde vă vor semnala evenimentul negreșit :).

plaja cu nisip

Există plaje cu nisip! Nu e ca la Mamaia, nisipul ăsta nu-i din scoici, dar seamănă 🙂 Am aflat că rocile ar fi venit din Alpi, iar nisipul de azi îs sedimentele de ieri, mai trebe să cercetez…

nisip ca la ei
(cam așa arată…)

san marino

Informație foarte importantă: ați auzit de republica San Marino? Cică a fost fondată de sf. Marin care, ați ghicit, de pe Rab a plecat :).

Din seria să facem umpic mișto că nu strică 🙂

free
(pomfri zic croații la cartofi prăjiți așa că nu mi-e clar dacă gluma asta e doar internă sau e haioasă și pentru restul lumii :))

ieftin
(ieftin, neamule :))

when in doubt beton
(vă ziceam că o să dau și exemplu: așa nu! de arhitectură modernă de inspirație dorico-ioniano-balcanică… When in doubt, bet-on! Din păcate mare parte din cășile construite proaspăt, pentru turiști sau nu, arată așa sau mai rău 😦 Acuma nu că m-a făcut mama estet, dar chiar nu se potrivesc cu nimic, nici măcar cu ele însele așa de pocite îs…)

unusual sports
(pentru iubitorii de sporturi exotice oferim bikking :). Bik înseamnă taur în croată, presupun că toreadorii fac bikking cînd iau taurul de coarne :)))

N-a fost rău, vă zic, și nu bag mîna-n foc că nu o să ne întoarcem, dar știți entuziasmul ăla care mă curpinde și nu mă mai lasă cînd vizitez un loc deosebit de entuziasmant? No, de data asta nu m-a cuprins :)). V-am salutat! Mîine e iar weekend :).

8 gânduri despre &8222;Salutări de pe Rab :)&8221;

  1. nu pot decât să apreciez că ai făcut ce ai promis, să detaliezi vacanţa de paşti! Ai dreptate, eu aş fi văzut raiul pe pământ la Rab(şi dacă nu ar fi pozele aşa de meşteşugite :)) Încă nu pot să mă lămuresc şi să nu mă minunez de albastrul ăla al Adriaticii (care spui că e real) şi de liniştea mării. Şi ce curat şi nu numai calm e în jur. Mie mi-a plăcut şi peisajul selenar din partea neverde(nu mai zic de decoraţiile cu pietricele colorate în beton)…Dar scuze, pe Tâmpa nu am văzut Cyclamen(nici nu credeam despre ele că trăiesc altundeva decât pe lângă casa omului :)), poate frunzele uscate arată ca pe Tâmpa!?
    Ei, cu arhitectura nouă, e clar că s-au infiltrat nişte erori, dar….se putea şi mai rău 🙂

  2. nu am înţeles :
    -ce e cu pomfri(sau pomfree)?( dar dacă tot la cartofi prăjiţi se referă, e clară orientarea spre cea mai circulată limbă din Eu)!
    -ce e cu ”speed -3 kn”…de kune e vorba? Sau dacă au greşit în loc de KM, limită de viteză de 3 km pentru ceee?? 🙂 😦

  3. Banuiesc ca e o ghereta cu cartofi pai – in sezon, in extrasezon nu era nimic 🙂

    Semnul era intrarea in port – speed 3 knots, io l-am interpretat altfel ca in Croatia se poate :)))

  4. ei, lasă, don’t be too hard on yourself, că semne cu noduri marine în Brașov găsești mai rar :)))

Lasă un răspuns

