V-am zis ca-s minimalist? :)

Nu-i bai, va mai zic o data :). Acuma, ce e important de subliniat e ca minimalismul nu inseamna doar reducerea posesiunilor materiale pina ramii doar cu esentialul. Io-s zgircit de cind ma stiu, nu dau banii pe prostii si cumva in mod natural evit sa adun si acumulez (nu de alta, dar e mai usor de facut curat in casa :). In acest sens as putea zice ca am fost minimalist (avangardist? :)) toata viata :).

Sensul in care ma fascineaza minimalismul e altul, cel legat de eliminarea a tot ce este ne-necesar: orice actiune, fraza, propozitie sau cuvint, enervare, efort, gest, relatie, interactiune redundanta, in plus, degeaba… Evident, economia asta toata are ca scop eliberarea de resurse si indreptarea lor in directii care conteaza cu adevarat (in cazul meu cele patru elemente de care va ziceam: creativitate, invatare, buna-stare si experimentare). Rezultatul final ar trebui sa fie sentimentul ca nu (ne-)am irosit viata :).

Suna bine, filozofic, atractiv, ce mai… :). Mai ramine sa fug in virf de munte ca sa pot exersa in liniste :). Pentru ca, surpriza mare, mai e mult pina o sa fim minimalisti cu totii si ma confrunt risipa de resurse (ale mele de catre altii :)) zi de zi :). Stiti la ce ma refer: un prieten intirzie la intilnire sau o contramandeaza in ultimul moment (traiasca telefonia mobila :)). Mama soacra te suna sa se plinga ca nu va auziti mai des (dar oare despre ce ati vorbi mai des? :)). Un coleg se jura ca are nevoie de o traducere pina miine, o muncesti pina la 12 noaptea sa te incadrezi, colegul cere traducerea aceluiasi text peste o luna (?!!). Pai am trimis-o. Pai n-am primit-o. Pai si daca era asa de urgenta cum de nu m-ai tras de mineca a doua zi :)). Acuma e drept ca putem numi risipa de resurse si bataie de joc, dar atunci s-ar chema ca nu mai sint zen :).

Si ma mai mir ca-s extenuata :). Oare sa vizualizez mai intens cum viata curge fara efort? :).

Hai ca v-am naucit :). Miine va scriu despre un subiect mai lejer :).

Fără categorie

8 gânduri despre &8222;V-am zis ca-s minimalist? :)&8221;

  1. din păcate nu poţi minimaliza decât ce depinde strict de tine. Dacă mai intervin şi alte persoane ar trebui ca şi ei să-şi dorească acelaşi lucru..N-o văd nici pe mama soacră nici pe colegul uituc, că doar nu viaţa lor o irosesc! Ce e de făcut? De evitat pe cât posibil contactul sau de spus franc în faţă cu riscul terminării unei relaţii cu oh şi vai?

  2. cum reuşeşti să vizualizezi că viaţa curge fără efort? E un fel de yoga?
    (Eu aş vrea să reuşesc să o fac să curgă mai încet, nu mai am timp să fac mai nimic! 🙂

  3. eu mi-as dori foarte tare ca minimalismul meu sa se aplice exact in directia in care zici tu, de a nu-mi mai risipi energia pe altii. un prim pas pot spune ca l-am facut la indemul lui Leo de a-mi arunca in ocean toate asteptarile :D. buna decizie, uneori mai uit de ea, da’ si cand imi aduc aminte, ce viata lina am 😀

  4. Ca yoga, dar fara covoras si pozitii yoghine ca m-ar da lumea jos din tren si ar chema salvarea :)))

    Viata nu va curge mai incet orice ai face, dar poti face curat ca sa ai loc de ce-ti place si aprecia momentul :).

  5. mă bucur că m-ai luat în serios, chiar îmi prind bine lecţiile tale, mulţumesc! Uite acum mă războiesc cu o colegă de facebook pe chestii politice. Mare pierdere de vreme şi de energie

  6. Ai dreptate: razboit + facebook + politica = pierdere de vreme :).

    Bineinteles ca te iau in serios, citi cititori asa de fidelo crezi ca am? 🙂

Lasă un răspuns

