Da’ cu glutenu’ cum stați? :)

Nu știu dacă o ajuns vestea pînă la voi, da’ glutenu’ e nou’ colesterol! Să vă feriți, mamă, că face ravagii :). Nu-l mai mîncați că vă balonați :))). Mai ales dacă-l combinați cu broccoli :))).

„Da’ e cu făină?”, mă-ntrebă o triatlonistă la ligă cînd i-am oferit o bucată de banana bread după concurs. I-me-diat m-am prins unde bate, e alergică la gluten, hait, la săracii oamenii ăștia nu m-am gîndit cînd am făcut prăjitura, m-am simțit io vinovată instananeu că mie nu-mi trebe mult să mă simt responsabilă de ceva :)). Evident ca am luat cutia din fața fetii să n-o văz cum se zvîrcolește pe jos (io așa-mi imaginez că se manifestă intoleranțele alimentare, e drept că n-am avut chef să dau un google search ca să verific :)) în timp ce răspundeam că are făină de grîu și o grămadă de alți alergeni.

„Nu, nu, dă-mi să văd cum e!”, a solicitat prompt și după ce a păpat de s-a săturat mi-o declarat că are și ea o rețetă cu făină de cocos parcă și că aia e mai bună :))).

Dacă pe populația generală o constipă, asupra populației triatloniste glutenu’ acționează mai ceva ca criptonita! Deci, cum să vă zic, te ții de un regim gluten-free și nu mai trebe să alergi un kilometru – o să fii pregătit de concurs din oficiu :)).

Evident că io n-am căzut în capcana asta, pe mine mă ferește zgîrcenia de multe belele – nu dau bani în plus pe ce scrie pe ambalaj, mai bine pun la pușculiță :)). Am zis că io și așa îs rezistentă la răceală și gripă, dacă nu-s tolerantă la gluten, mă antrenez :))).

Cînd colo, voila de vezi, aceiași cercetători (britanici? :)) care or descoperit că pe lîngă oamenii cu intoleranță pe bune (1%) există și oameni sensibiloși la gluten (ăia 18% care cumpără produsele din gama fără gluten ), acuma s-or răzgîndit: cică e efect nocebo :))).

Deci mofturi, tovarăși, din cele care mă fac să mă simt că am un avantaj semnificativ în fața semenilor în caz de, duamneferește, epuizare a resurselor :). Ca atunci cînd i-am oferit oo la micul dejun unei amice venite în vizită: „Eu mănînc doar ouă de țară!”, m-a refuzat repede și degeaba i-am explicat că, întîmplător, am oo de la  găini care au ouat cu zîmbetul pe buze sub nucu’ lu’ mama soacră, nu am răzgîndit-o :). Alminteri, să ne-nțelegem, io mănînc și ouă de oraș, nu mă deranjează cu nimic, imaginîndu-mi un scenariu apocaliptic în care toate găinile de curte mor, nu mai e nimic de mîncare pe lumea asta, doar ouă de la găini tratate inuman și chec de banane cu gluten :)).

Fără categorie

Lasă un răspuns

